• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Jag väntar med att skriva in mig där tills efter mitt vul så vet jag exakt när jag har BF och vilken vecka jag är i Solig

• strössel

Till alla:

Tänker ni på vad ni äter ? Har ni ändrat eran kost eller äter ni desamma ? Jag har ätit LCHF under ivf men nu har jag börjat lägga in lite kolhydrater. Läste vad man skulle äta tex  frukt och varierat men mindre socker. Lchf är ju ingen frukt och det går inte att variera på så många sett. Så jag har lagt in lite frukt youghurt blåbärssoppa och lite bröd och potatis.

• strössel

Kenai: Ja jag skrev och så får jag ev ändra sen, har oxå kollat på livsmedelsverket. Hittade en jättebra matsida för gravida för ett tags sen men minns inte adressen och hittar inte dit nu, där stod verkligen allt.

• strössel
    Dramaprincess skrev 2011-02-17 14:17:33 följande:
    Strössel: Jag tror också att man kan få sämre immunförsvar under graviditeten. Men det lät inget kul det där med en vagel och allt... Krya på dig!

Jag har alltid tagit naturläkemedel - en massa extra mineraler. Det ska man ju tydligen låta bli nu. Vet ni något förutom folsyra, som man bör ta?
    Järn och folsyra är viktigt, sen vet jag inget mer som jag kan komma på. Jag har extra järn och folsyra i mina tabletter Mitt val kvinna. Äter lite spenat ibland oxå. Tror man testar olika tester vid inskrivningen och då säger dom nog till om man ska äta extra järn. Vet vid min första grav med mf men jag hann på inskrivning och då skulle jag inte behöva ta extra järn. Så jag ska avvakta med det tills inskrivningen.
  • strössel

Hemofer har jag sett många köper och den finns med extra folsyra i oxå. Det andra vet jag inte, men det kanske man ska !

• strössel

majsanna: Välkommen hit till den här tråden, jag har gjort mitt FET på rmc Linköping. Du ska se att det var för tidigt för att se nåt. Rmc ville att jag skulle göra ett vul i v 9 men min hemläkare satte upp en tid den 4 mars. Och anledningen till det var att man skulle slippa bli stressad om man inte såg nåt så tidigt. Nästa gång så finns din bebis där Skrattande

Shibby: Jag har bara ont i bröstvårtona haft i två dagar nu. Så brösten ömmar inte, har så stora så det kanske tar ett tag innan dom ömmar Flört

• strössel
    emsm skrev 2011-02-17 16:44:22 följande:
    Blir nästan lite avis när jag ser er andra skriva om VUL :( Jag ringde o skulle boka tid...utifrån remiss från Linköping, till v9 då jag e vi v7. men det fanns inga tider..de skulle lösa det o ringa tillbaka, det var 4 dagar sen. Tänker att om de inte ringt innan lunch imorrn ringer jag o kollar...vad tycker ni, ska jag ringa o "tjata"?
    Ring och tjata den hade jag gjort Skrattande jag är rädd att mitt vul blir för tidigt och att dom inte kan se nåt. Så egentligen borde jag oxå vänta till v 9 men det är väldigt långt tid till v 9 en hel månad !
  • strössel

emsm:

Jag har fått tid till ett vul i v 7 av min hemläkare, menar att om jag väntar till v 9 så kanske dom skulle se mer. Vet inte om jag är i v 6 eller v 5 nu så till v 9 blir det 3-4 veckor Skrattande Är rädd att jag har räknat fel i morgon är det en vecka sen jag fick plus så antagligen går jag in i v 5 i morgon eller v 6 är osäker på vilket.

• strössel

emsm: Jag ska oxå ringa och kolla vilken vecka jag går in i morgon vill oxå veta. Går du på RMC Linköping, Barbara är väldigt avig när man ringer men hon ringde upp mig när jag hade fått plus då var hon hur trevlig som helst. Annelie är helt underbar att prata med så snäll. Då vet vi i morgon med säkerhet vilken vecka vi är i Glad

Känner mig helt dum som inte kan räkna ut och veta till hundra procent vilken vecka jag är i.

• strössel

Emsm: Dom kanske får nåt återbud som du kan få. Jag går hos en speciallist i Jönköping på Maya kliniken och dom är jättebra. Fick vänta ca ett år för att få komma in till deras klinik men det var det värt för dom är toppen.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !