• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Shibby 78 skrev 2011-02-19 11:48:39 följande:
    Vi ska oxå till MVC efter vul. Har vulet på tisdag den 22 och så ska vi till MVC på torsdag den 24. Skönt att det snartr händer lite saker så kanske man känner sig mer gravid efter det.
    Ja det känns som ett jättekliv när man gjort vul, då vet man hur allt ser ut och då kan man säkert slappna av mer och njuta.

Ska du på hälsosamtal på mvc den 24 eller inskrivning ?
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-02-19 12:13:53 följande:
    Hmmm, jag vet int. Hon bara bokade in mig, men sa aldrig vad vi skulle göra. Borde ju vara hälsosamtal, fast jag är ju i v.9 då så dom kanske gör bägge?
    Det blir spännande Flört nu hoppas jag att tiden flyger fram så vi alla får komma till mvc och göra vul Skrattande
  • strössel

Läste lite på graviditetsuträknaren och jag har symtom som passar in i v 7. Molvärk i underlivet  trött sömnen rubbas och brösten kan bli en aning större och ömma lite Skrattande har hoppat över v 6 med symtomen Flört och gick direkt på symtom på v 7.

• strössel
    Shibby 78 skrev 2011-02-19 14:04:51 följande:
    Ja, det kan ju variera väldigt det där med symptom. Jag hade samma symptom som dig i v.6 och dom håller i sig fortfarande (v.8). Var under v.6-7 jag mådde mest illa med, men det har lagt sig lite nu. Är bara sååå enormt törstig nu hela tiden. Som jag minns det så var det efter v.12-13 som jag började känna mig piggare sist jag var gravid. När gjorde du din ET (FET) och när har du BF?
    Jag gjorde mitt FET den 28/1 är i v 6 (5+1) idag har BF runt den 17 okt.
  • strössel
    besony skrev 2011-02-19 15:41:19 följande:
    Jag gjorde min ET den 27/1 (2 dagars odlat) och är i v 6 jag med, (5+4) idag och har samma BF som du, den 17 okt... Går alltså in i v 7 nu på tisdag. Lite förbryllad är jag allt nu hur man räknar veckorna.... Obestämd
    Jag har pratat med RMC och med min läkare och dom sa samma sak båda två att jag igår var i 5+0 v 6 men att BF bestämms mer exakt vid vul, jag har oxå 2 dagars.
  • strössel
    besony skrev 2011-02-19 15:55:57 följande:
    Okej.. Då förstår jag. Då hänger det visst på VUL. Glad
    Ja vi får nog vänta på det innan vi kan veta mer exakt Flört 
  • strössel

Då borde jag vara i 5+3 om man räknar så Skrattande för det skiljer bara en dag mellan oss beso y abrazo.

• strössel

Justerade min gravuträknare och fick ett nytt BF datum den 20 okt, då är jag i v 6 5+1 som läkarna sa.

• strössel
    besony skrev 2011-02-19 23:36:38 följande:
    strössel skrev 2011-02-19 22:38:44 följande:
    Justerade min gravuträknare och fick ett nytt BF datum den 20 okt, då är jag i v 6 5+1 som läkarna sa.
    Intressant! Men å andra sidan tänker jag ju att det är liksom barnet som bestämmer när det vill ut. Drömmer
    Så BF är egentligen mer som en uppskattning, fast den behövs för att vi ska veta i vilken vecka och dag vi är.
    Knepigt...
    Jag tror inte att det är många som får barn på sitt BF datum Skrattande idag är jag då i 5+2 om man räknar med 2 dagars är jag i 5+4 idag.

Hur mår ni alla gravida idag ?
  • strössel
    besony skrev 2011-02-20 10:10:12 följande:
    Jo tack, jag mår fint. Inte så mycket till symtom. Inte mer än ordentlig hunger, ömma bröst och jag har också fått lite dragningar i magen som kommer och går.. Så livmodern växer på. Skum känsla att det känns när den växer till. Glad
    Jag har inte så mycket symtom heller, trött ömma bröstvårtor och molande värk till och från svullen mage. Sov ända till kl 8 idag så det är jag glad för annars vaknar jag runt 04 Flört
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !