• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Ska nån av er skaffa er en gravid försäkring och i så fall hos vilket försäkringsbolag ?

• strössel
    majsanna skrev 2011-03-06 21:09:13 följande:
    Vi har funderat på det, men inte tagit tag i det än. Vet inte vilken bolag som är bäst. Vi kommer dock inte bara ta den försäkring som är gratis utan den som kostar ca en tusenlapp. Den täcker mycket mera.
    Här är en bra hemsida: www.gravidförsäkring.se där man kan jämföra de olika bolagen.
    Ska gå in och kika, i morgon ska vi på hälsosamtal på Mvc ska bli kul och få en tid till inskrivningen Skrattande
  • strössel

Har du gjort nåt speciellt som det kan bero på ? Lyft saker ? Men jag tror inte det är ovanligt att ha lite ont i ryggen.
    Jag kan få det om jag lyft eller böjt mig mycket eller sitter vid datorn på soffbordet som är väldigt lågt.  

• strössel
    besony skrev 2011-03-07 18:55:34 följande:
    strössel; Jag lyfter knappt någonting om inte min handväska eller ryggsäck. Bär kanske matkassar ibland. Inte så mycket lyft med andra ord. Lever precis som jag gör innan graviditeten... De gånger jag sitter är vid datorn i en kontorstol, i tv-soffan, vid matbordet och i bilen när jag kör. Jag står eller går mycket på mina jobb. Jag har 3 olika timanställningar och ev. en fjärde jobb så småningom också. Så jag vet inte vad som gjort att jag känner en aning av ryggen nu.. Obestämd
    Nej det är inte lätt att veta, tycker man oroar sig för lite varje dag. Vänta några dagar och se om det blir bättre gör det inte det så kanske du kan ringa och höra dig för.
  • strössel

Välkommen hit loppanlängtan , bara roligt med fler gravida i tråden  Skrattande

Ska börja göra i ordning mig inför hälsosamtal idag på mvc men mår så illa så jag är helt svimfärdig kommer ta lång tid att bli färdig känns det som !

• strössel
    Toppenloppan skrev 2011-03-08 10:26:59 följande:
    Tack för välkomnandet!

Jobbigt med illamående, kämpar på med det jag oxå men torkad papaya och syltad och torkad ingefära hjälper mot det värsta!
    Torkar du det själv eller finns det att köpa ?
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-03-08 11:25:52 följande:
    Torkad papaya finns i lösvikt eller i påsar på typ Maxi, antingen vid hälsokost, bakavdelningen eller där de har tex russin. Den syltade, torkade ingefäran har jag köpt i en utländsk affär med nötter och massa olika torkade frukter. Annars finns tydligen kapslar med ingefära i hälsokostaffärer.
    Vi har inte maxi men ska kika in på Kvantum och se om det finns där.
  • strössel

Fått tid till inskrivning den 29/3 men vi ska ändra den för min man har jobbat långnatt. Och jag skulle få gå till mvc´s  läkare och göra ett ul för att jag hade gjort ivf och sen ville jag göra ett kub test som ska göras i mitten på v 12-13. Längtar tills man får se den lilla igen då är jag i v 11 när jag ska göra ul.  

• strössel

Beso y abrazo: Vad härligt att höra att allt såg bra ut Skrattande nu får du njuta och titta på dina vul bilder !

• strössel
    majsanna skrev 2011-03-09 18:07:52 följande:
    Ego: Jag är så otroligt tacksam att jag hittills har sluppit att vara illamående. Istället är jag så grymt trött så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Jag skulle kunna sova hur mycket som helst, men när jag vaknar igen så är jag lika trött. Jag hoppas att det släpper om några veckor.
    Jag har idag beställt ultraljudstid för Kub-test. Det blir den 31 mars då jag är i vecka 12+6. Är lite nervös inför det ultraljudet. Vad gör man om man får en hög risk? Jag skulle ju aldrig klara av att ta bort ett barn som vi kämpat för att få i tre år. 
    Jag är väldigt trött jag med, det är jättejobbigt och det blir inte bättre med illamåendet. Min barmorska sa att det är oftast väldigt liten risk med ett kubtest att det är nåt fel. Hon sa att det är vanligare att barn föds med hjärtfel. Jag kommer vara jättenervös men jag tror man kommer tycka det är skönt när det väl är färdigt, och man får svar direkt när man är där.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !