Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Åhhh grattis till fint CUB! Tid för oss om en vecka 13+0 då!! När ligger RUL för er andra??? Hos oss vecka 18 eller 19...
Åhhh grattis till fint CUB! Tid för oss om en vecka 13+0 då!! När ligger RUL för er andra??? Hos oss vecka 18 eller 19...
Åhhhh vilken sötnos!!! Längtar till måndag då vi får träffa Sesam igen!! Är lite frånvarande i tråden denna vecka, på kurs som har ett extremt späckat schema!!!
Strössel: 11 cm i vecka 13 låter GALET stort!! Mätte de verkligen huvud till rumpa då???
Kenai; till frukost äter jag en tallrik yoghurt med musli och ett glas juice. På fm blir det banan och en kopp kaffe med mjölk. Till lunch äter jag i sjuhusmatsalen, typ "Dagens". På em ett äpple och sen lagad mat på kvällen hemma. Innan jag lägger mig blir det ännu en banan och ett glas mjölk, annars vaknar jag hungrig och illamående klockan 04!!! Ätandet styrs fortfarande av att jag annars mår illa.... På Livsmedelsverkets hemsida står det hur mycket ( eg väldigt lite) extra man behöver äta som gravid i de olika trimestrarna.
Jag är just nu dunderförkyld och fick rena störtfloden av näsblod imorse faktiskt!! Inget hjälpte till att börja med men sen gav det med sig!!
Strössel; Klart det kommer gå bra!!! Jag håller alla tummar och tår för er. Skönt att du fick klarhet i den där jättebebisen på UL-bilden!!
Jag är normslviktig från början och har nu 12+3 gått upp 2-3 kg. Äter ju mer kalorier, även om det är frukt jag äter extra av, pga illamåendet. Hoppas maxa på + 12- 15kg, det ska ju bort sen igen!! Om jag inte mådde illa och blev panikhungrig kunde jag äta som innan. Brösten och magen har växt men säkert låren oxå....
Strössel; Måste vara underbart att se den under så lång tid!!
CUB idag gick SUPERBRA!
Sesam sprattlade, roterade och viftade med armar och lååååånga ben! Mäter ganska exakt 7 cm, egentligen skulle jag bli framflyttad till v 13+1 eller 2 (är v 13+0) men eftersom det är IVF så gjorde gynekologen inte det. Man kunde se en massa, läkaren kollade i säkert 15 minuter, visade hjärtats 2 kammare, magsäcken, hjärnans 2 halvor, lårben, näsben osv....
Siffrorna för kromosomavvikelserna var TOPPENBRA,
1: 6586 för Trisomi 21,
1: 16397 för Trisomi 18 och
1: 51351 för Trisomi 13!
Vi är sååååå glada och jag måste snart inse att jag faktiskt är gravid och inte bara tjock