• Toppenloppan

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Hej flickor!

Hoppas det är ok att jag joinar er?

Är gravid i v 7+1 efter IVF nr 4, gjort 3 IVF innan dess och 2 FET.
    En långt strulig väg med massa operationer och elände, ni kan läsa min pres om ni vill veta mer!

Har tjuvläst er tråd sedan jag plussade men velat vänta på VUl innan jag gav mig tillkänna
    Såg ett pickande litet hjärta på Carlanderska igår så nu vågade jag!

BF 24/10

Ang blödningar via IVF:
    Progesteronet man tar vaginalt gör slemhinnorna och livmodertappen ÄNNU skörare än vid en vanlig graviditet, därför blöder man lättare. En IVF-läkare som förklarat detta för mig! Ganska många som inte slutar få blod i flytningarna förrän de slutar med proggisarna/Crinone!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Tack för välkomnandet!

Jobbigt med illamående, kämpar på med det jag oxå men torkad papaya och syltad och torkad ingefära hjälper mot det värsta!

• Toppenloppan

Torkad papaya finns i lösvikt eller i påsar på typ Maxi, antingen vid hälsokost, bakavdelningen eller där de har tex russin. Den syltade, torkade ingefäran har jag köpt i en utländsk affär med nötter och massa olika torkade frukter. Annars finns tydligen kapslar med ingefära i hälsokostaffärer.

• Toppenloppan

Papaya finns tom på vår lokala lilla ICA-affär så det bör de ha! Fick tispet här på FL, under graviitetskalendern!

• Toppenloppan
    Beso y abrazo:

Grattis till fin fint VUL! Visst är det en underbar och märklig känsla att se det lilla miraklet!!!

Vi har bestämt oss för att inte gör KUB. Får man en ökad risk står man då inför att göra djupare utredning med fostervattensprov eller ta prov från moderkakan, då finns det en ökad risk för missfall efter ett sådant prov....
    OM det sedan skulle visa sig att vårt barn har tex Downs syndrom....ja då kommer jag ändå inte kunna göra abort!
    För att slippa oron OM KUB visar dåliga odds, skippar vi det helt! Varför kolla om man bara vill ha bra siffror och inte tänker gå vidareom de är dåliga???
  • Toppenloppan

Min mage svullnar något galet under dagens gång och blir allmänt putande och "tjock"! Vikten står ju still så det är bara gasre men OJ vad det kan se ut!

Längtar efter en riktig gravidmage!

• Toppenloppan
    Strössel:

Det är klart du vet vad KUB innebär, det var inte min mening om jag formulerade mig annorlundaeller klumpigt på något sätt, det är inte alltid så lätt att kommunicera i skrift på nätet!!

Jag skrev bara hur jag resonnerat, eller jag och maken
    Innan vi visste att vi hade infertilitetsproblem så tänkte jag HELT annorlunda, då var KUB en självklarhet. 
    KLART man ska göra precis som man vill!! Jag har bara klurat så mycket på detta, hur man ska tänka och hur man ska göra och det var de tankarna jag delade med mig av.

Som sagt, ledsen om det lät fel.....
  • Toppenloppan

Strössel: Hjärta

Jo....har bestämt mig för att det bara kan ge mig mer oro men velar ändå!!! Inte likt mitt "ogravida" jag men så är det tydligen just nu  
    Känner ändå att jag måste bestämma mig för det alternativ som ger minst tvivel och inte kräver några beslut....
    Drömsenariot är ju ett KUB med fina siffror men om det inte är det....usch vilka beslut man står inför! Ska man då bara "hoppas" att risken visserligen är strörre för "fel" jämfört med andra i min ålder och lämna det vid det, eller ska man gå vidare???

Någon som vill skriva mer detaljerat hur nu resonnerat så läser jag gärna, tycker detta är URSVÅRT och kan inte riktigt rådfråga maken. Han vill inte ens tänka på möjligheten till skadat barn ELLER att göra ett ingrepp som kan ge MF....tror att om vi pratar om det kommer det hända!!!

• Toppenloppan

Oja, om jag grubblar!!!
    Någon dag har jag mått mindre illa och vips blir man helt paraniod!!

Vi ska göra nytt VUL v 10+0 hos min ordinarie gynekolog, han gör det på alla kvinnor innan man kopplas tills "hans" BM....det känns jätteskönt! Hoppas kunna "flirta" mig till ytterliggare ett UL i vecka 14 eller så, de vet ju hur vi kämpat!

Åhhhhh....tycker du tänkt väldigt klokt avseende KUB, kanske ska man ändå göra det???? Helvete vad svårt det ska vara! Har redan sagt till maken att vi inte ska, jag kommer INTE kunna göra abort om det är Downs syndrom tex....Nåja, får väl klura vidare

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !