• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Kenai:  Tråkigt att inte trivas med sin bm jag trivs inte med min heller. Jag ska dit den 15 sep igen dagen efter går jag in i v 36, får se hur ofta jag får gå dit sen men jag tycker 3 veckor som nu är för långt mellan gångerna.

Nån som varit på föräldrautbildning ? Gav det nånting tycker ni ?

• strössel

Kenai: Vad trist att det inte gav nåt, jag känner ingen här som har varit så jag vet inte hur kurserna är här. Har för mig att bm sa att bm skulle prata och dels Bvc och en psykolog och den är mellan kl 9-16. Sen får man gå på en kurs på bb och då är jag i v 38. Känns som om den kursen blir mer intressant.

Satt häromdagen och tänkte nu tänker jag iallafall mycket på bebisen i magen, och inget på hur det kommer bli när den kommer ut. Fick lite panik över det Skrattande måste nog börja förbereda mig inför det oxå.

• strössel

Försöker packa väskan till bb blir galen får inte plats Glad jag har bara packat det här räcker det ?

Leggings+linne+kofta
    Mysdress (byxa+hoodtröja)
    Trosor+bh+strumpor
    Nessisär
    Liten handduk +stor handduk
    Bebis kläder till två dagar inkl pyjamas
    Ytterkläder bebis till bilresan hem
    Filt och en liten nalle
    Tofflor till mig

Får varken ner nessisär eller tofflor eller stor handduk, blir tokig snart.

• strössel
    Toppenloppan skrev 2011-09-08 11:26:25 följande:

Strössel:

Låter som en bra packning men jag hade skippat handdukarna. Även om de inte är superlyxiga finns det ju i högar på sjukhuset och så slipper du tvätta dem när du kommer hem!

Annars tänkte jag packa bebisens saker i skötväskan, då får du mer plats i din väska!

Visste inte om det fanns handdukar, då plockar jag ur dom. Min man hämtar vagn+skötväska när vi har fått bebisen så jag har inte den hemma innan jag får tyvärr. Måste man ta med blöjor till bebisen eller finns det där med ?
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-09-08 11:51:20 följande:
    Jag vet inte hur det är på "ditt" sjukhus men det vet din BM. Standard är att det finns blöjor och de har även lite kläder. Fick dock tips om att ta med strumpor och liten mössa att ha inomhus, vissa sjukhus är lite kalla....
    Ska höra med bm, har packat ner en liten labanmössa och strumpor och tossor Skrattande jag fick 4 blöjor i ett gratis paket packat ner dom ifall att. Så skönt att ha väskan färdig så slipper man stressa ifall man skulle få för tidigt osv. Nessisär kommer jag dock packa samma dag.
  • strössel

Kenai: Tack för din lista hade glömt packa i lambi toarullar jag köpt, smart att ta med block och penna det vill jag packa ner. Och hade helt glömt bort ätbart måste man ju ha Glad

Vi har 2 mil till BB tar ca 15 minuter att åka så glömmer jag nåt så går det jättesnabbt att åka hem.

• strössel
    majsanna skrev 2011-09-09 08:27:54 följande:
    Nu börjar vi om på ny kula. Plussade idag!!

Det är nära för er alla nu! Hoppas att allt går bra för er. 
    STORT GRATTIS till ditt plus jag och min man håller alla tummar att det kommer gå toppen den här gången massa kramar till dig ! Skrattande
  • strössel

Kenai: Jag har haft mensvärk i 4 dagar nu är oxå orolig, funderar på att ringa förlossningen idag och höra vad dom säger. Jag har haft ont i underlivet till och från i några dagar med.

• strössel

Kenai: Varit på förlossningen i 5 h idag och fick köra med ctg 3 ggr ta en massa blodprover tempen UL och gynundersökning. Hjärtljuden låg mellan 180-235 i över en timma lika dant med ctg andra gången sen det sista så hade det lugnat sig till 136-155, och för mig trodde dom att det kunde bero på stress att jag har mycket att tänka på nu. Vi ska få renoverat min syster flyttar och diverse saker jag vill ha färdigt innan bebisen kommer. Så jag ska bara vila framöver och inte stressa.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !