• strössel

Har ni lagt in om föräldrapenning än ? Känner mig stressad över det, vet inte riktigt för hur länge jag ska lägga in och hur många dagar i månaden jag ska ta. Och att man måste lägga in om det en månad innan man får sin bebis. Men det är väl bara att sätta sig ner nån dag i veckan och börja räkna Flört och hoppas det blir rätt.

• strössel

Kenai: Jag har graviditetspenning nu i två månader sen har jag 4 veckors semester till den 8 november så jag kommer ta ut föräldrapenning från och med den 9 november och då har bebisen redan kommit har BF den 21 oktober. Kunde göra så tack vare att jag har varit sjukskriven och har inte tagit ut nån semester. Jag tror att jag kommer ta ut 23 eller 25 dagar i månaden men har inte bestämt mig än. Hur mycket skatt kommer dom dra för er ? För mig drar dom 31 % skatt.

Beso: Vem berättar hur mycket SGi man har ? Jag vill vara hemma tills bebisen har fyllt 1 år och sen får min man vara hemma i några månader.

• strössel

Beso: Jag har varit på fk sida och räknat lite på hur mycket kommer man få ut som föräldraledig, det med skatten ringde jag och frågade och då sa den jag pratade med att dom kommer dra 31 % skatt från mig. Och i och med att jag har varit sjukskriven så vet jag redan min årsinkomst. Och har även fått ett brev av FK där min chef skrev in min årsinkomst som jag har skickat in inför föräldrapenningen.

• strössel

Beso: Jag har ringt fk idag och dom verkar inte kunna hjälpa till med nåt. Jag vill ha svar på hur länge jag kan vara hemma om jag tar 23-24-25 dagar och att jag ska få dagar av min man. Men det kunde dom inte räkna ut och jag sa till dom att när jag räknar på deras hemsida så får jag vara hemma till samma datum oavsett dagar jag skriver och det tyckte dom var skumt. Men ingen kan svara på hur länge jag får vara hemma, och då blev jag irreterad och sa hur ska jag då kunna räkna ut hur länge jag får vara hemma. Skrev ett inlägg här till fk får se om dom hjälper mig eller vägrar.

• strössel

Majsanna: Var inne på din blogg och läste att du är ruvare nu, håller alla tummar jag bara kan för ett plus och att det ska gå vägen hela vägen fram den här gången KRAM !

• strössel

Kenai: Här är det rätt så bra, går upp och kissar 2-4 gånger per natt har fått lite bristningar på magen som gör ont i bland. Mår illa till och från men inte så att jag lider av det. Har inte en jätteaktiv bebis i magen men jag känner den varje dag den ligger med huvudet neråt och benen uppåt gjort i 2 veckor nu. Nu längtar jag och vill att den ska komma ut Skrattande

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !