Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Alice äter 2-3 ggr per natt men det funkar bra ändå. Jag och mannen turas om och jag lider inte nämnvärt av sömnbristen än så länge, men sova en hel natt är något jag bara drömmer om än så länge
Tack Loppan! Detsamma till lilla Nova!
Här har det varit en härlig jul med! Bilade med Alice hem till Norrland. 85 mil, men det gick bara bra. Så fort man startar bilen så somnar hon med en gång. Massa klappar och mys har det varit, men igår kom vi hem till ett regnigt västkusten igen.
Annars går det bra här. Hon skriker mycket mindre på kvällarna nu och magen är mycket bättre. Hon sover oftast hela nätterna i egen säng men ibland vaknar hon för mat och då får hon ligga i vår säng och sidoamma. Nu har hon dock sovit 5 nätter i rad utan mat så oftast går det bra. Helammar mestadels men ibland får hon lite tillägg efter amningen på kvällen om hon inte verkar helt nöjd.
Hon har börjat snurra på leksakerna på lekbågen till babysittern och verkar allt mer medveten om händerna men hon kan inte riktigt gripa tag om saker ännu.
Ser att ni andra haft mysiga jular oxå!
Halloj
Hur går det för er med era godingar?
Här går det bra
Alice sover från 20-08 varje natt nu nästan, hon vaknar och äter en flaska vid 04, men annars sover hon gott. Känns helt ok med bara en matning. Har börjat lägga ner amningen nu, då jag tycker det fungerar så mycket bättre med tillägg. Hon har varit lite grinig sen jag började dra ner så man märker ju att hon saknar det lite men jag hoppas det går över snart.
Hur mycket äter era? Hon äter 120 ml per gång nu men mer orkar hon inte.
Vad gillar era bebisar att göra?
Vi har babygym, bumbo, babygunga, babysitter och famnen som vi varierar mellan, men inget är roligt speciellt länge.
Hon har börjat greppa mjuka skallror och gosedjur lite smått. Sitter gärna och tuggar på dom, men nappen tar hon fortfarande inte. Antar att det börjar bli lika bra att lägga ner dom försöken. Hon blir ju 3 månader om en vecka.
Den 19/1 är det dags för första vaccinationen.
Beso: Vilken härlig dag!
Vi kommer inte ha vårt dop förrän den 3 mars Hade dopet för sonen när han var ca 5 månader, och Alice kommer vara 4,5 månad.
Vad har ni haft för upplägg på era dop? Mat? Fika?
Här är iaf tårtan vi beställt, som den kommer att se ut, fast med Alice namn på då
Nu har vi varit på BVC idag. Alice blev ju 3 månader igår så det var dags för första vaccinationen. Första sprutan ryckte hon bara till, men fortsatte leka med skallran hon höll i. Efter andra sprutan kom dock tårarna men bvc-sköterskan sa att den känns mer så därför ger hon den alltid sist.
Det gick helt ok, men nu på eftermiddagen har hon varit lite grinigare och mer ledsen än vanligt, vilket är en vanlig biverkning. Just nu sover hon en liten stund.
Längd: 58,2 cm
Vikt: 4675 g