• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här packas det Roligt!

Här är min lista:

Till mig:
    2 amningsbh
    Mjuka boxertrosor
    Amningstopp
    mjuka mammabyxor
    Morgonrock
    flip-flop (som tofflor)
    Kofta
    Amningspyjamas 
    Apotekets nattbindor
    En rulle mjukt toapapper och våtservetter till underlivet
    Pocketbok
    Mobil- och kameraladdare
    Necessär
    Energibars och dryck
    Lypsyl 

Mannen:
    Något att äta
    Massa mynt
    Fräscha underläder, strumpor och t-shirt
    Något att läsa
    Tandborste

Bebis:
    Overall
    Lite ombyten
    2 Babyhjälmar och en lite tjockare mössa
    strumpor
    Filt
    Snutte
    Liten Nalle

Journal + ID (vi tillhör Borås, inte Östra, men vi ska föda på Östra om allt går som vi vill, därav papperjournal med)
    Laptop men lite serier och filmer

Tror det var alles

Var till BM idag och allt var bara bra. Bebis ligger fortfarande med huvudet neråt men inte fixerad ännu. 
    Magmåttet hade dock sjunkit från 36 cm till 32 cm, men detta beror på att jag haft en annan bm under sommaren som mätt, och att de mäter olika.
    Fick dock en extratid för mätning igen nästa fredag för säkerhetsskull.
    Hjärtljuden ligger mellan 130 - 135 vid varje besök, och så även idag.

Imorgon är jag ledig! Skönt! Nästa vecka blir det 4 dagar på jobbet på 4,5 h styck och sen är det FL. Wieee!!

Komsi snart nu lilla bebis, du får gärna komma iaf några dagar tidigare än tänkt

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Min Bm sa att vi skulle skriva den tillsammans på nästa tid. Jag har dock min väldigt klart för mig;
    Jag testar allt utom kvaddlar
    Den kommer med andra ord bli kort.

Hur ska ni göra med avnavlingen? Man kan ju skriva i förlossningsbrevet om man vill ha sen avnavling. Någon som satt sig in i detta ämne? 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Majsanna: Stort grattis till plusset! All lycka till er nu, ska verkligen hålla tummarna att allt går bra! När det gäller mensvärk har jag oxå känt av det de sista två veckorna. Var likadant första graviditeten med, hade aldrig förvärksr men mensvärk några veckor innan förlossningen. Jag tror att det är tappen som långsamt mjukas upp kanske?

• Shibby 78
    Strössel: Oj, se till att vila nu och bara försöka pyssla om dig själv. Gjorde dom gynundersökning med eller nöjde dom sig med ctg?
  • Shibby 78

Vi har köpt ett litet täcke att ha nu i höst innan åkpåsen åker fram i vinter. Tror iof det går minst lika bra med en go fleecefilt och ett påslakan till om man vill ha det.

• Shibby 78
    Strössel: Du verkar mer välplanerad än mig
    Själv tänkte jag begära månad för månad beroende på hur det ser ut med räkningar osv.
    Jag kommer inte dra någon extra skatt, på mig stod det att man skattar 29 %, och det är mer än tillräckligt på en sådan liten inkomst.
    Man har ju grundavdraget, precis som när man jobbar, så man betalar aldrig 33 % i skatt (arbetar som redovisningsekonom) i vanliga fall heller. Har du dessutom något bolån så ska ju räntorna dras av och dom är ju inte jättelåga just nu (eller andra lån förutom csn)
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-09-11 15:49:04 följande:
    Kenai: Jag har nyst hela dagen och känner mig förskyld och har skitont i magen, så jag känner som du ingen bebis nu för det orkar jag inte. Mår jag så här dåligt orkar jag inte vara med på föräldrautbildningen på tisdag. Krya på dig kram !

Shibby: Jag har bara ett litet billån, jag ville ta för en period framåt för att slippa tänka det på ett tag. Men man kan väl gå in och ändra om man skulle vilja ta ut färre eller mer dagar ? Eller har jag missuppfattat ? Innan den 10 varje månad.
    Det kan man säkert, jag har noll koll på hur reglerna är just nu. Kanske man ska sätta sig in i det innan man landar i bebisbubblan

Hoppas ni kryar på er! Jag har oxå varit lite förkyld men det har som tur är gått över.
  • Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-09-11 20:12:21 följande:
    Jag kan inte datumgränserna men man kan ändra sitt uttag av FL-dagar från månad till månad. Jag skattar så himla mycket i vanliga fall, jämkar inte på bolånet så det brukar komma skatteåterbäring varje år. Shibby: Hur räknar de skatten under FL då? Drar jobbet sin del och Försäkringskassan sin del??? Kommer ju inte nå över marginalskatten under FL.
    Jag vet inte faktiskt, jag får ingen ersättning från mitt arbete under fl. Antar att du kanske får mellanskillnaden på 10 - 20% eller?
    Jag ligger inte över marginalskatt i vanliga fall heller så jag är inte så insatt i de reglerna kombinerat med FL.
    Brytdatumen tror jag är 21-20 varje månad men jag är inte helt hundra på det heller
    Får nog ta och läsa på lite
  • Shibby 78

Halloj

Vilket väder vi har ute, riktigt höstrusk. Jobbar min sista vecka nu, ska bli sååååå skönt att få vara hemma och greja på lite sen.
    Idag har varit en riktigt jobbig dag, mår illa, är yr och känner mig allmänt urschlig. Vet inte om jag dragit på mig någon slags magsjuka, har sprungit på toa och gjort 2:an 6-7 gånger idag. Nu ikväll kom det tom blod så jag har väl fått hemorrojder eller en spricka eller nåt annat mys av allt rännande... Bläää
    Tänkte först om det var något på gång men jag har inga värkar och det är ju  3,5 vecka kvar så jag tror faktiskt inte det.

Hur mår ni i höstmörkret? 

• Shibby 78
    Kenai: Verkade som det bara var ett vanligt magvirus tyvärr. Vart dålig idag med, men inget mer blod eller andra tecken som skulle tyda på att bebis är på väg.
    Sonen fyller iof 6 år den 23 sept och det blir barnkalas och släktkalas hela den helgen så det vore ju faktiskt bra om Loppan stannade i magen tills efter det  
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !