• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

strössel skrev 2011-09-14 08:48:12 följande:
    Shibby: Hur mår du idag ?

Ego: Var på utbildningen igår och den var alldeles för lång, önskar dom hade delat upp den på två dagar. Jag blev alldeles svimfärdig runt lunch och trodde jag skulle ramla av stolen. Så min man fick leda mig till toan och jag kräktes och sen fick jag vila på mvc innan jag orkade sitta med på utbildningen. Usch det var hemskt. Men fick svar på väldigt mycket jag har undrat så jag är ändå glad att jag gick dit.
    Hej

Jag mår bättre idag, det gjorde susen att vara hemma en dag igår. Är på jobbet nu men det funkar ok, jobbar ju bara halva dagar.

Oj, vad jobbigt att du blev så dålig, man märker verkligen att man inte orkar lika mycket som vanligt. Det var ju skönt att du fick ut något bra av utbildningen iallafall. Då är det dig jag ska fråga sen när jag undrar något om FL då
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Shibby 78

Hej

Hur mår alla?
    Här är det bra  Sista dagen gjord igår på kontoret, och just nu känner jag mig friiiiiii som fågeln  
    Var till BM igår med och magen hade växt på fint, ligger på 35 nu (37+1)
    Järnvärdet var det dock sämre med, så nu måste jag skärpa mig med järntabletterna, var nere på 102.
    Bt 105/70 så det var toppen med, och vikten ligger på +10 kg. Hade gått ner ett kilo sen sist vilket kändes bra, men jag har känt att kroppen inte är lika svullen som den varit under sommaren så det beror nog mycket på det.

Hoppas ni har en bra helg!

• Shibby 78

Kenai: Jag vet hur det känns. Har oxå haft som du för någon vecka sen, trodde nästan förlossningen var på G då det kom några droppar blod, men inget mer hände. Hoppas det känns bättre snart! Det kanske är på G?
    Min mensvärk sitter i sen några veckor tillbaka men nu har jag ju slutat jobba så det kanske lägger sig när man kan vila mer. 
    1 vecka kvar tills tiden på Östra, längtar! (om jag nu får någon tid)

Hoppas ni alla mår bra annars?
    Har alla slutat jobba eller är det någon som  sliter på fortfarande?

• Shibby 78

Vi har köpt en Acta Graco Logico med Bas. Har dock inte testmonterat den ännu men vi har en hyfsat stor bil så jag tror det ryms
    Köpte den på allt för föräldrars webshop för 1500 kr ink bas och fraktfritt så det kändes helt ok.

• Shibby 78

Vi har oxå en liten hickande bebis i magen, som hickar mycket mer än vad storebror gjorde.
    Tråkigt att höra att ni sover dåligt, men jag förstår precis. Jag har jättesvårt att sova nu och de sista dagarna har jag haft en rejäl halsbränna som försvårar det ytterligare, så jag gör som du Kenai och tar en sovstund mitt på dagen
    Skönt när man kan göra det, men det känns som jag lite smått vänt på dygnet.. 

Jag och Loppan får väl vända tillbaka dygnet tillsammans sen  

• Shibby 78

38+0 idag! Gud vad kul att vi alla börjar räkna ner. Ska bli så roligt att få se bebisarna sen och få höra hur allas förlossningar gick.
    Gällande järnvärdet så har jag börjat äta Erchofer nu den sista veckan. Går helt ok för magen men när man gör nr 2 så är det verkligen svart färg.

Antar att det är normalt, eller? 

• Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-09-22 20:01:36 följande:
    Blir ett egoinlägg idag, sista dygnet har inte varit så kul....

Jag var hos BM på koll igår morse, är inte bara väldigt svullen i kroppen utan blodtrycket har stigit oxå från 120/70 till 140/80.....urinprovet ok i alla fall.... Ny koll imorgon fredag....risk för havandeskapsförgiftning

Åkte hem, softade i soffan med Mor som var på besök och gick sen på toa för att göra nr 2. Medan jag satt där, UTAN att ta i, kändes det som om något "brast" i underlivet och sen fick jag SKITONT i nedre delen av magen....kunde knappt sitta still....samtal med förlossningen och akt dit.
    CTG-kurvan var jättefin, mycket SD men det "får" man ha i v 36 ju.....ultraljud och blodprover oxå....sannolikt en muskel som brustit i bäckenbotten!!!! Hem igen, vila och Panodil, behövde gå på toa igen och svimmade nästan av smärta då. Vågade faktiskt inte vara hemma själv så make kom hem och sen hade jag ont hela kvällen och kunde knappt gå.
    Idag har jag haft som konstant och väldigt kraftig mensvärk, Citodon har varit nödvändigt, men jag kan röra mig mer normalt igen! Finns det fler ovanliga komplikationer jag kan få tro????

Få se vad BM säger imorgon, lilltösen ligger rätt och sen allt det onda började igår känns magen "lägre" så kanske har hon fixerat sig nu oxå.

Oj, din stackare! Kanske det blir en liten septembertjej istället då? Spännande!
  • Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-09-23 12:57:15 följande:
    Vi beställde ett Snuza go från www.andningslarm.se men när vi fick hem paketet innehöll det en annan produkt. Ett Respisense Ditto. Alltså en dyrare variant. Denna har en vibrerande funktion. Maila dem och vi fick behålla Respisensen för samma summa som Snuza go kosta. En bra affär trots allt
    Vilket flyt!
    Vi har köpt en Snuza Halo 
  • Shibby 78
    Var på Östra på bedömning idag. Tappen var framåt och mjuk och hade börjat öppna sig någon cm, så det var inte helt opåverkat iaf. Vet ju att det finns dom som går och är öppen flera cm i veckor så det betyder väl inget kanske men det kändes ändå bra att höra. 10 dagar till BF idag och ny bedömning nästa måndag. 
  • Shibby 78

Tack strössel!    

Komsi nu snart alla oktoberbebisar! *lockar lite* 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !