• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Toppenloppan: Du minns rätt :) Hade ont när jag vänta Elin också och en himla massa problem med magen.

• DreamBear

Ser tyvärr mörkt ut. Har enorma magplågor som kommer och går :( Antingen magsjuka på väg att bryta ut eller missfall :( För denna smärta är inte växtvärk :(

• DreamBear

Vul avklarat och hjärtat slog och allt såg fint ut. Hitta ingen orsak till smärtan men lite vätska såg hon men lite var normalt. Hon hitta däremot inte min ena äggstock??

Nu var jag på toa och när jag torka mig kom det blod på pappret. Inte mycket. Några strimmor. Men fy :((( Kan det bli så efter vul o en lättare gynundersöknibg?

• DreamBear

Toppenloppan: Är fortfarande lyckligt gravid. Är i vecka 17 (16+1) och blöder inget längre, det sluta i vecka 13+0.

Tyvärr redan hemsk foglossning som jag är sjukskriven för just nu, låga järndepåer och magen kraschar av järntabletterna och sjukt illamående dagligen.

Denna graviditet är totala motsatsen till den förra då vi fick Elin. Då mådde jag som en prinsessa i jämförelse med denna.

• DreamBear

Hur mår era småttingar?

Elin är det full fart på. Springer runt mest hela tiden och har precis lärt sig klättra upp i soffan. Talet är dock segt. Eller obefintligt. Mamma, pappa och katt är vad hon kan säga men säger det väldigt sällan. Tror hon fokuserat på allt motoriskt och lagt talet åt sidan.

Hon ska börja på förskola nästa vecka. Nervöst :(

• DreamBear

Hejsan!
    Hur mår ni alla och era små?

Elin har kommit in i någon trotsperiod. Jösses vilket humör när hon inte får sin vilja igenom. Svår med maten, ingenting verkar duga förutom korv och mos.
    Hon går på förskola och det fungerar bra. Hon är där 15 timmar i veckan då jag är hemma och sjukskriven.

Jag är i vecka 26 nu och är sjukskriven för foglossning. Mår skit. Dessutom kassa järnvärden så jag ska få järninjektioner nu. Nervöst. Har hört om hemska biverkningar :(

• DreamBear

Toppenloppan: Tack för ditt lugnande svar. Googla på järninjektioner och hitta dem som fått jätteont i magen och hemska diarrér av järninjektioner och de skrev att det var mycket vanligt. Hoppas tillhöra skaran som bara får positiva effekter :)

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !