Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Shibby: Skönt att ha ett datum att se fram emot om inget händer, men jag håller tummarna att bebis kommer ut innan dess
Shibby: Skönt att ha ett datum att se fram emot om inget händer, men jag håller tummarna att bebis kommer ut innan dess
Shibby: Jag har ju inte gjort någon själv, eftersom detta är första graviditeten. Men min lillasyster har gjort en sådan och hon beskrev det som en gynundersökning, lite obehaglig men inte alls smärtsam. Hon blödde efteråt, men det är tydligen normalt.
Nästa onsdag ska jag iväg på bedömning inför igångsättning. Känns skönt att ha den tiden bokad iaf. Hoppas bara att bebisen kommer innan dess för jag vill inte bli igångsatt. Får käka en massa ananas i helgen och hoppas att det funkar bättre än fullmånen
Ingen bebis här heller men däremot en stor oro. Har känt bebisen mindre än vanligt sedan igår. Jag känner rörelser, men de är inte lika starka och håller inte på lika länge. Kommer nog att ringa förlossningen och rådfråga om ingen action sker snart därinne. Ska testa att dricka ett stort glas kallt vatten och se om något händer.
Efter en liten promenad och drickandet av kallt vatten och sedan ryggläge tror jag bebis vaknat Bökar då mer än den gjort under hela morgonen. Så vi avvaktar att åka in. Koppla ner mig från nätet och sätter mig framför tv:n och njuter istället.
Hur går det för er alla?
Har det blivit någon bebis?
Här är det BF+5 och inga tecken på att bebis är på väg Väntan är jobbig och jag börjar bli nervös inför en ev. igångsättning. Man har ju hört att en sådan kan ta längre tid m.m. Men samtidigt vill jag bara ha ut bebis nu så jag tar till alla medel.
Suck! Vill så gärna att något ska hända men icke då. Känner ingenting. Har inte sett till slemproppen. Inga tecken alls. BF+6 och bebis verkar ha det för bra därinne. 1-2 gånger om dagen kan jag känna av något som liknar mensvärk, men det sitter bara några sekunder och kommer som sagt bara 1-2 gånger om dagen.
I övermorgon ska vi på bedömning. Även om jag inte vill bli igångsatt så börjar det alternativet kännas mer och mer lockande. För jag vill ha ut bebisen. Jag vill få förlossningen överstökad. Jag vill ha min bebis ute hos mig så jag kan ha bättre koll.
Tröttheten känner även jag igen. Tråkiga dagar för man orkar inte göra något och jag orkar inte ens vara social. Vill bara vara hemma och tycka synd om mig själv BF+7 idag och fortfarande inga tecken. Imorgonbitti ska vi iväg på undersökning inför ev. igångsättning.