Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Klokt att de kollar dina värden, vet du vilken vilopuls du har i vanliga fall? Jag menar, den ska ju gå upp under graviditeten och igger du vanligen på 80 är 100 inte mycket....
Jag var till läkaren i torsdags och kolla upp min höga puls. De tog EKG och det såg bra ut, sköldkörtelvärdena låg bra. Men läkaren kolla blodvärdet och det låg på 98. Vid inskrivningen hade jag 140, och i vecka 25 hade jag 110. Enligt min barnmorska hade jag höga järndepåer och skulle inte behöva äta extra järn under gravidteten. Men hur kan det då ha sjunkit så här?
Enligt läkaren kunde hög puls och andfåddhet ha med det låga blodvärdet att göra. Han skulle skicka provsvaren till barnmorskan så skulle jag ta upp det med henne när jag träffar henne nu till veckan.
Jag har sett till att äta extra järn genom kosten här hemma sedan läkarbesöket, men som jag förstått tar det tid att få upp blodvärdet. Känns lite olustigt. Som jag fattat det är det inte bra med lågt blodvärde ifall man förlorar mycket blod vid förlossningen och jag irriterar mig på barnmorskan om det är så. Att inte hon haft bättre kolla.
Har de senaste dagarna känt av något som liknat mensvärk. Men det har varit svagt och inte påverkat mig alltför mycket. Jag har under helgen varit ganska aktiv, gjort vinter ute och putsat fönster.
Gick och la mig vid 22:30 och vakna vid 00 och 01, var kissnödig och var upp och kissa. Kände även mensvärk. Vid 02 vakna jag av magknip och fick mer eller mindre rusa på toa. Diarré. Riktigt rinnande. Mellan 02 och 06 var jag iväg tre gånger och var alla gånger riktigt ordentligt urkass. Har inte sovit något under denna tid. Har även mått illa men inte spytt. Magvärken kommer och går. Dels har den känts nedåt, nedanför bebismagen och sedan har värken suttit ovanför navlen.
Ska försöka sova en stund nu. Men det är svårt att finna ro.
Har era små mirakel mycket hicka?
Jag känner att bebis hickar ett par gånger om dagen nästan, plus att den bökar runt rejält. Hela magen gungar.