• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Toppenloppan skrev 2011-09-12 18:10:09 följande:
    Kenai:
    Klokt att de kollar dina värden, vet du vilken vilopuls du har i vanliga fall? Jag menar, den ska ju gå upp under graviditeten och igger du vanligen på 80 är 100 inte mycket....
    Jag är normalt en högpulsare. Brukar ligga dagtid kring 80, men vilopulsen har legat under 70 för det mesta innan graviditeten. Så det kan ju vara så att vilopulsen på 100 är helt normalt. Men det känns skönt att få det kollat. Har jag tur är det "bara" sköldkörtelvärdet som sjunkit. Ska ringa HC i eftermiddag och fråga efter provsvaren. Men de var osäkra på att de skulle hunnit komma, annars får jag veta under morgondagen.
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-09-12 21:43:04 följande:
    Halloj

Vilket väder vi har ute, riktigt höstrusk. Jobbar min sista vecka nu, ska bli sååååå skönt att få vara hemma och greja på lite sen.
    Idag har varit en riktigt jobbig dag, mår illa, är yr och känner mig allmänt urschlig. Vet inte om jag dragit på mig någon slags magsjuka, har sprungit på toa och gjort 2:an 6-7 gånger idag. Nu ikväll kom det tom blod så jag har väl fått hemorrojder eller en spricka eller nåt annat mys av allt rännande... Bläää
    Tänkte först om det var något på gång men jag har inga värkar och det är ju  3,5 vecka kvar så jag tror faktiskt inte det.
    Kanske är det något på g ändå? Har läst om många som sprungit på toa innan det startat. Alltså de har trott att de åkt på magsjuka, men ett par dagar senare har värkar startat. Vilket fall som helst håller jag tummarna för att det INTE är magsjuka iaf som du åkt på. Hoppas du mår bättre idag!
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-09-13 13:23:02 följande:
    Kenai:
    Nja....för hög puls är kopplat till för LÅGA värden från sköldkörteln och för låg dos Levaxin....HOPPAS allt är bra!

Idag har jag slöat i soffan, letat bilder på nätet, tvättat en del och n ska jag baka....LYX att vara hemma!
    Jag låg innan graviditeten kring TSH 1, men när jag blev gravid öka det till TSH 4. Då fick jag öka dosen Levaxin från 100 till 125 mikrogram. Sedan störtdök värdet till 0,34 och jag fick ändra dosen igen. Till att varva 100 och 125 mikrogram och efter det har TSH legat kring 0,4.
  • DreamBear

Jag var till läkaren i torsdags och kolla upp min höga puls. De tog EKG och det såg bra ut, sköldkörtelvärdena låg bra. Men läkaren kolla blodvärdet och det låg på 98. Vid inskrivningen hade jag 140, och i vecka 25 hade jag 110. Enligt min barnmorska hade jag höga järndepåer och skulle inte behöva äta extra järn under gravidteten. Men hur kan det då ha sjunkit så här?

Enligt läkaren kunde hög puls och andfåddhet ha med det låga blodvärdet att göra. Han skulle skicka provsvaren till barnmorskan så skulle jag ta upp det med henne när jag träffar henne nu till veckan.

Jag har sett till att äta extra järn genom kosten här hemma sedan läkarbesöket, men som jag förstått tar det tid att få upp blodvärdet. Känns lite olustigt. Som jag fattat det är det inte bra med lågt blodvärde ifall man förlorar mycket blod vid förlossningen och jag irriterar mig på barnmorskan om det är så. Att inte hon haft bättre kolla.      

• DreamBear

Har de senaste dagarna känt av något som liknat mensvärk. Men det har varit svagt och inte påverkat mig alltför mycket. Jag har under helgen varit ganska aktiv, gjort vinter ute och putsat fönster.

Gick och la mig vid 22:30 och vakna vid 00 och 01, var kissnödig och var upp och kissa. Kände även mensvärk. Vid 02 vakna jag av magknip och fick mer eller mindre rusa på toa. Diarré. Riktigt rinnande. Mellan 02 och 06 var jag iväg tre gånger och var alla gånger riktigt ordentligt urkass. Har inte sovit något under denna tid. Har även mått illa men inte spytt. Magvärken kommer och går. Dels har den känts nedåt, nedanför bebismagen och sedan har värken suttit ovanför navlen. 

Ska försöka sova en stund nu. Men det är svårt att finna ro.  

• DreamBear
    strössel skrev 2011-09-19 11:36:58 följande:
    Kenai: Hoppas du får sova lite iallafall, min mensvärk är borta nu när jag har slutat att stressa och tar det väldigt lugnt, men jag får som kramper i magen varje dag.

Tror du att nåt är på G ?

Åt frukost vid 10, och nu fick jag gå på toa igen för nr två och nu var jag hård i magen. Snacka om skumt! Vet inte riktigt vad som händer men något är det som inte jag känt tidigare. Det kryper i kroppen, magen känns öm och spänd, mår illa till och från, men kan äta. Har ju haft en ganska lätt graviditet så här långt så kanske blir det riktigt tufft den sista biten. Kanske till och med går över tiden? Hoppas inte det. Inte om nätterna ska vara så här. Inatt rann tårarna. Var så trött och mådde så dåligt.
  • DreamBear
    besony skrev 2011-09-19 18:43:20 följande:
    Spännande!

Jag springer och jobbar fortfarande timmar. Min plan är som sagt att jobba tills det är dags. Exakt 4 veckor idag till BF. Det verkar också som magen drar samman ibland, magen blir hård, men ont har jag inte. Så det börjar bli spännande! Vi håller på att göra i ordning här hemma med saker och ting.

Idag monterade vi babyskyddet i sambons bil, en Audi A4. Babyskyddet ska sitta bak då vi har krockkudde fram. Det babyskyddet köpte vi från min kusin, använda av endast 2 barn tidigare och aldrig krockad. Det jag tyckte var lite lurigt var att fästa basen. Den var ganska fast om man drar den framåt, men på sidorna såg den kunna tippa...? Det är en Akta Graco autobaby. Och det såg ut bli lite trångt där bak och om jag sitter på framsätet så får jag instrumentbrädan i knäna. Funderar på att kanske flytta babyskyddet till baksätets mitt istället...

Någon som funderar på samma sak som jag?

Det skall se ut så här. Någon bruksanvisning hittar jag inte på nätet heller... Obestämd

Vi har köpt Britax med bältesbas. Satte in den i bilen igår.
    I våra instruktioner står det att man kan ha den utan bas i baksätet på mittenplatsen, men inte med bas. Eftersom stödbenet inte blir stabilt då. Men utan bas kändes allt vingligt. Men vi kommer att ha den i framsätet när bebis kommer och har kopplat ur krockkudden.  
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-09-20 19:27:14 följande:
    Kenai; Hur har du mått idag??? Alltid hemskt när man inte får sova, hade själv en riktigt tuff natt inatt pga onda SD....
    Jag mår bättre. I alla fall i magen. Men jag känner av mensvärk mer och mer. Mestadels på natten. Men om jag kliver upp och rör på mig så lättar värken så jag antar att det är förvärkar eller något sådant. Ska till barnmorskan idag på eftermiddagen, får se vad hon har att säga om allt.

Dock är jag riktigt rejält trött. Vilket inte är så konstigt med tanke på att nattsömnen blir störd. Så jag har tagit en sovstund på dagarna, så skönt och behövligt!

Just nu känns det som att jag måste ladda med bra mat och sömn. Man vet ju aldrig när bebis kommer och man kommer behöva vara utvilad och energifylld. 

• DreamBear

Har era små mirakel mycket hicka?
    Jag känner att bebis hickar ett par gånger om dagen nästan, plus att den bökar runt rejält. Hela magen gungar. 

• DreamBear
    strössel skrev 2011-09-21 10:16:05 följande:
    Kenai: Min hickar ibland om det nu är hicka Flört men jag tror det ! När är det du ska ha ?
    Vi har BF den 11 oktober
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !