• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

strössel skrev 2011-05-25 10:33:46 följande:
    Ni som gjort RUL fick ni moderskapintyg där, eller får ni det på nästa bm besök i v 25 ?
    Jag fick inget moderskapsintyg vid RUL. Som jag fattat det får man det vid nästa tillfälle man träffar sin bm efter att man gjort RUL.
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-05-25 11:42:32 följande:
    Ok vet att vissa har fått vid RUL men det är nog olika, måste man visa moderskapsintyg på jobbet ? Jag ska dit nästa vecka och skriva lite papper ang gravidpenning tillsammans med min chef. Det blev så tidigt pga att hon ska gå på lång semester.
    Det vet jag inte. Det enda jag fått veta är att jag ska skicka in moderskapsintyget till försäkringskassan för att de ska kunna beräkna min föräldrapenning.
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-05-26 11:21:03 följande:

Det gick jättebra på mitt RUL idag var jättenervös men allt stämde med mått och dylikt är så glad, firade med att köpa mina första bebiskläder som var på rea !

Härligt!! Grattis
  • DreamBear
    majsanna skrev 2011-05-26 08:28:05 följande:
    Kikar in huvudet och säger hej!

Idag ska vi till blomaffären och beställa blommor till Dutts kista och sedan ska vi på samtal hos kuratorn.

Jag har inte uppdaterat mig vad som hänt i tråden och jag hoppas att allt är bra med er. 
    Lider så med er och er situation! Att du tittar in här och lämnar en hälsning till oss visar verkligen vilket varmt hjärta du har. Ta hand om er!!
  • DreamBear

Här blir det en Emmaljunga Edge Duo. Vi vill ha en stabil och rejäl vagn, så vi fastna för denna. Bor på landet så det passar perfekt.

Går in i vecka 22 imorgon och ska till barnmorskan igen. Hon ska lyssna på hjärtljuden sa hon. Nervös som vanligt! Känner inget jättetydligt ifrån magen än

• DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-05-31 12:20:03 följande:

Kenai:

BM som gjorde vårt RUL sa att hon inte trodde jag skulle känna något som säkert var barnet förrän EFTER v 21. Ändå så nojjar jag och försöker känna efter. har massa bubbel och röresler i tarmarna, det är ju möjligt att något av det trots allt är Sesam.

Köpte en Angelsound på Tradera igår, vill kunna lyssna själv någon enstaka gång. Vet att det diskuteras om det kan vara farligt för bebisen men....korta korta stunder kan inte vara farkligt har jag bestämt en orolig mamma måste vara värre!

En orolig mamma är verkligen inte bra, det sa min barnmorska, och därför bokar hon in mig tätare så jag får höra hjärtljuden. Hade inte hon varit så tillmötesgående hade jag definitivt köpt en Angelsound jag också.

Jag känner svaga rörelser i magen, men eftersom dom är svaga så blir jag tveksam om det är bebben eller tarmarna. Men jag tror det är bebben jag känner, för mina tarmar har en förmåga att låta när det rör sig. Men säker är jag inte. Vill känns en rejäl spark. En sådan där det inte är några tvivel kring.

Men den som väntar på något gott....
  • DreamBear
    majsanna skrev 2011-05-31 22:05:52 följande:
    Idag har vi haft begravning för Dutt. Text och bilder finns på bloggen.

Hoppas att allt är bra med er. Jag har inte klarat av att läsa i tråden. DEt gör för ont.
    Dutt fick verkligen en fin begravning! Läste och såg bilderna.
    Tänker på er!
  • DreamBear

Tillbaks från barnmorskan. Hon hitta hjärtljuden även denna gången och det var lika mysigt att höra dem som förra gången. Det svicha till emellanåt och hon sa att det var barnet som rörde sig. Det var full fart därinne enligt henne, och jag kände ingenting. Vad konstigt egentligen. Bebben är ju ganska stor nu och så känner man inget. Skumt! Har dock känt lite mer de senaste dagarna, inte alls ofta (kanske en till två gånger om dagen) och bara när jag ligger ned. Då kan jag känna nått därnere, men det är svagt än.

Fick tips att sova med en kudde bakom ryggen (under lakanet). Jag vaknar nämligen upp på nätterna och ligger på rygg, och mår illa och är yr. Beror på att blodtrycket sjunker när jag ligger på rygg, så det var inte bra för bebben. Så nu blir det att sova med kudde bakom ryggen och testa. Hon sa även när jag dagtid blir yr skulle jag luta mig framåt så magen hänger fram så att säga, det minska på trycket och fick blodtrycket att sjunka. Men hon sa också att det var bra med lågt blodtryck, obehagligt men bra. Mindre risk att drabbas av högt längre fram. Hoppas hon har rätt.

Ska tillbaka den 22 juni nu och då blir det nya prover som ska tas. Och om en månad börjar föräldragruppen för oss. Spännande!

• DreamBear

Här har också solen och altanen lockat mer än FL.
    Mår hyfsat. Lite yrsel och illamående, och en hemsk halsbränna.
    Men annars bara fint
    Känt bebben litegrann, inte alls ofta, men speciellt på kvällarna.
    Men bara när jag ligger ned.

• DreamBear
    mariaa02 skrev 2011-06-11 21:44:08 följande:
    jag har blivit galen i SURA ESS...=) börjar bli lite pinsamt nu att ständigt besöka kiosken här hemma för att köpa en massa sura ess...=)särsäkilt att det alltid är samma personal i kassan nästan jämt..=)
    Förresten är det någon annan än mig som oroar sig för att du inet känner rörelse i magen?
    jag är i vecka 21+2 idag men känner ingen alls=/...
    får dock för mig ofta att det bubblar & rör sig lite i magen men jag vet inte om det är tarmarna,,,?
    jag vill känna på rikigt nu så det är utan tvivel att det är bebben & inte gaser...
    Jag är i vecka 22+5 och det är först de senaste dagarna som jag verkligen känt bebben. Tidigare var jag inte säker på om det var tarmarna eller bebben. Nu känner jag rörelser, små minisparkar. Pappan har också känt för första gången.

Jag har moderkakan delvis i framkant, så det är den som gjort att jag inte känt något enligt barnmorskan.

Men är du orolig, ring barnmorskan och be henne lyssna efter hjärtljuden. Men som sagt, jag tror inte du behöver vara orolig.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !