• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Shibby: Vad roligt och grattis till en liten flicka, jag vill med veta men hon sa vid kub när jag frågade att dom inte berättar men jag kommer ändå fråga en gång till.

• strössel
    DreamBear skrev 2011-05-17 11:49:33 följande:
    Kan tillägga att jag testade att ringa min barnmorska men hon har visst ledigt och kommer tillbaka på onsdag. Blev hänvisad till akuten om jag hade väldigt ont, men så ont har jag inte.
    Vet inte heller hur sån värk ska kännas, men ring din bm när hon är tillbaks och fråga. Jag har fått värk i underlivet och ska till mvc i morgon och lämna urinprov för att utesluta urinvägsinfektion, och sen har jag värk längs sidorna på magen. Idag är jag helt utslagen kräks flera liter känns det som är så trött så jag knappt orkar stå förkyld och allmänt gnällig idag Flört
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-05-17 13:43:43 följande:
    Tycker du har rätt att gnälla om du kräks en massa.

Jag ska ringa henne igen på torsdag när hon är tillbaka, blir det värre får man väl ringa akuten.
    Ja ring akuten om det blir värre, håller tummarna att det inte blir värre kram !
  • strössel

Loppanlängtan: Jag ska göra RUL den 26 maj två dagar efter dig, i vilken vecka gör du ditt RUL i ? Jag kommer vara i v 19 (18+6) är jättenervös inför det med. Och skönt att du är bättre kram !

Majsanna: Klart vi tänker på er , vi som har funnits här för varandra i så många veckor. Kikar in på din blogg varje vecka och det kommer jag fortsätta med kram.

• strössel
    Shibby 78 skrev 2011-05-19 17:14:24 följande:
    Idag är det halvtid för mig! Går in i v. 21 och har 140 dagar kvar av 280 Mysigt nu, mår toppen och bebis sparkar och har sig. Nu kan man verkligen njuta
    Låter härligt , hoppas tiden flyger fram nu Flört hoppas jag kommer må lika bra som du snart om mitt illamående bara vill försvinna. Går in i v 19 i morgon.
  • strössel

Kenai: Jag har oxå moderkakan i framkant och då sa läkaren att det kan ta ett tag innan man känner några sparkar, hoppas du känner sparkar snart.

Beso: Då är vi tre stycken som gör RUL nästa vecka jag ser fram emot det , känns som om man har väntat väldigt länge på det.

Går in i  v 19 idag Skrattande

• strössel
    Toppenloppan skrev 2011-05-20 10:53:59 följande:

Min mage fotas annars regelbundet men nu har jag varit så sjuk...har ingen nyare bild....ska be maken fota i helgen

Vad kul gör det jag ska ta en senare idag Flört

Shibby: Förstår att du längtar Skrattande jag vill oxå veta om det blir en flicka eller pojk men här vägrar dom säga det hoppas det syns så tydligt så hon tvingas berätta. Tycker det ska vara lika i hela landet att alla som vill ska få veta orättvist.
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-05-20 11:42:12 följande:
    Vart bor ni någonstans? När vi väntade sonen gjorde vi RUL på Östra och då sa dom  inget, fast vi frågade inte heller.
    Denna gången var vi i Alingsås, och då sa hon att om vi hinner så skulle hon kolla i slutet, men att hon reserverade sig för feltolkningar. Hon kollade väldigt noga sen, zomade in och ut så vi hade gott om tid på oss att tolka bilden. Jag är rätt säker själv att det är en tjej men jag kommer inte packa bara rosa i väskan, man vet aldrig
    Jag ska göra mitt RUL i Eksjö i småland, och jag frågade vid KUB och då sa hon att dom inte berättar och på kallelsen står det oxå att man inte får veta kön.

Läste nåt idag jag inte hade nån aning om att bebisarna ska inte ha kudde, och sen läste jag att om dom inte har kudde kan dom få platt huvudet. Hur ska man då göra för att inte få platt huvud ?
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-05-20 11:50:51 följande:
    Det är alltså både bra och dåligt med kudde Man blir ju tokig på alla råd som ges, man vet ju varken ut eller in.
    Man lär sig nåt nytt varje dag Flört jag vill inte att min bebis ska få platt huvud men vill inte heller att den ska kvävas av en kudde. Läste nånstans att man kan ha en väldigt tunn kudde under lakanet men får forska vidare i detta.

Sen har jag läst jättemycket om andningslarm och nu är jag helnojjig över det, nu kommer man vara livrädd att den ska sluta att andas. Ska ni andra köpa andningslarm  ? Tror nån här har köpt ett redan kommer inte ihåg vem.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !