• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Shibby: Tack ska kika, en fråga om täcken och kuddar har säkert frågat det innan. Men täckerna är från 12 månader både på Ikea och på Jysk alltså så ska man inte ha täcke till bebisen första året. Men många använder filtar men hur ska man lägga på filten på barnet hur långt upp ? Det står att barnet kan få täcket över huvudet men dom kan väl lika gärna få en filt över huvudet eller tänker jag fel ?

• strössel
    Shibby 78 skrev 2011-06-29 19:49:15 följande:
    På babyaffärer finns täcken från nyfödd. Vi hade ett sånt förra gången och jag hade tänkt köpa det nu med tror jag
    Då ska jag kika där tack för tipset !
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-06-30 10:23:55 följande:
    En "täcke-kommentar" som jag inte har faktiska belägg för utan bara en logisk tanke:

Hur i hela friden kan det vara svårare att få en tunn filt över huvudet än ett täcke???? Vad ska man då bädde in barnet i sängen med???? Känns för mig som en ny ide', alla nyfödda brukar ju bli allmänt inlindade på BB av BM.....
    Filt som täcke är ju samma sak tycker jag med, ska ta upp det på föräldrautbildningen och se vad dom säger !
  • strössel

Var på v 25 kontroll idag och TUL och allt var toppen det känns helt underbart att veta att allt ser bra ut Skrattande fick en ny tid i v 29 och en tid i v 32 och så fick vi tid till föräldrautbildning den 30/8 ser fram emot allt Flört

Vi frågade om dom kunde se könet men dom vägrar att berätta så vi ger upp, vi får vänta tills den dagen då bebisen kommer.

Hur mår ni tjejer ?

• strössel
    Beso: Härligt med v 26,  jag tycker tiden går lite upp och ner ibland jättesnabbt och ibland segt Flört men det är härligt att det går framåt. Håller med det är verkligen en djungel med föräldradagar osv, jag har skickat in ansökan om graviditetspenning för en vecka sen har inte fått svar än tror det kan ta en månad. Har sökt från och med den 22 augusti.

Vad roligt att ni ska till Stockholm och titta på bebisen, vi står i valet och kvalet om vi ska göra ett könsul blir i Göteborg isåfall när vi åker upp på semestern. Jag både vill och inte vill veta Skrattande
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-07-06 19:42:02 följande:
    Vi fick hem vår vagn vi beställt idag, toppenkul, förutom att halva beställningen saknades, samt att leveransen skickats utan följesedel?? Superbesviken
    Leveransen var dessutom flera veckor försenad, dessutom har det varit supersvvårt att få tag på företaget. Bläääää
    Vad tråkigt hoppas att ni får tag på företaget så ni får det som fattades, surt när sånt händer.
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-07-06 20:22:51 följande:
    Ja, tur att vi beställde i god tid. Dom har t ex inte skickat med liggdelen. Lite svårt att köra bebis utan den..
    Hoppas ni får nån rabatt för att dom har klantat sig så, men jag hoppas det löser sig till det bästa.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !