Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
DreamBear: Hur har det gått vännen???
DreamBear: Hur har det gått vännen???
Ok! Minns jag fel eller hade du inte massa ont förra graviditeten oxå??
DreamBear: Har du varit på VUL nu tro? Hoppas allt gick bra!
Ok, jag håller tummarna för imorgon då!!
Magsjuka är ju inte kul men hellre det än missfall.... Hoppas på fint VUL idag!!!!
Grattis till lyckat VUL Gravida slemhinnor blöder himla lätt så det händer ganska ofta efter en undersökning!!!
Härligt majsanna Stort jättegrattis!!!
DreamBear; Hur går det för dig?? Ja självklart vill jag veta hur ALLA har det
DreamBear: För mig är det så att denna graviditeten är enklare än den förra Den var å andra sidan mest pest, illamående till vecka 22, buksmärtor av endometrios och gamla ärr och sammanväxningar, ont i ligamenten så jag hade svårt att gå under några veckor, carpaltunnelsyndrom, ont i ryggen, foglossning och så alla infektioner och kurer med antibiotika. Denna gången har jag mått mindre illa, haft mycket mindre ont och har haft mindre allvarliga infektioner! Vecka 24+4 idag
Dreambear: Blir bara ett kort svar då sängen hägrar men av järninjektioner får man SÄLLAN biverkningar! Vem har sagt det??? Jag har dels fått sådana injektioner själv kanske 10 gånger och sen ordinerat till massa patienter. Trist att du har så ont
Järndepot på 17 är ju helt normalt! Då beror ditt låga Hb inte på järnbrist utan utspädning av den vätska man samlar på sig! Venofer ges iv och är ofarligt för bebisen.... www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/
De flesta slipper biverkningar av Blutsaft! Testa det!
Besony: Vad roligt!!! Stort grattis! Håller tummar och tår Då är vi 3 gravida i tråden nu! Jag är i v 33+5 idag så det närmar sig.
Jotack! Jag är höggravid, otymplig, trött och otålig 17 dagar kvar nu! Slutade jobba förra veckan och försöker nu vila en del. Fixar det sista småpysslet inför att vi blir 4 i familjen och maken stökar och donar för fullt precis som han gjorde förra gången
Nej Besony vad TRÅKIGT Hoppas att kroppen fattar själv snart då.... Har ni fler i frysen eller blir det fullt IVF till hösten? Många tröstande kramar
I tisdags föddes vår dotter Tuva äntligen, v 41+1. 3870 g och 52 cm. En tuff förlossning efter igångsättning, slutade med 2,5 timmars krystvärkar. Slapp spricka så mycket som sist och slapp sugklocka, är dock öm i musklerna efter så många timmars krystande! Vi är hemma sedan ett drygt dygn och idag har Tuva mest ammat och sovit. En stolt och nyfiken storasyster klappar gärna och tror att det är en "Ocka" = Docka!!
Vad roligt!!! Grattis!!!!!!
Jo tack Det går väl bra men det är intensivt! 2 som ska bytas blöja på, ges mat, sövas osv. Tur att maken är öräldraledig med stora hela sommaren, hur jag skulle fixa detta ensam dagtid vet jag inte! Lillan äter bra, amningen flyter på jättebra denna gången och hon växer massor!