• Toppenloppan

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Det är så fascinerande detta med tecken, Novas kusin är normalbegåvad men väldigt sen med talet. Sedan han var ca 1,5 år har föräldrarna Därför stimulerat talutvecklingen extra med just tecken. Vilken skillnad! Han förstår mycket bättre när de gör tecken samtidigt. Nova förstår en hel del oxå men inte alls så tydligt som du beskriver att Tony gör!

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 års kamp och 6 IVF-försök
  • Toppenloppan

Men du, är både du och hans pappa svårt hörselskadade, hur "hör" ni Tony när han skriker i så fall? Alltså på natten tex????

• Toppenloppan

Gissade att ni hade några smarta hjälpmedel, tur att det finns så mycket som fungerar!!

• Toppenloppan

DreamBear: Åhhhh så ROLIGT att ni oxå lyckats bli spontant gravida! Ni fick ju oxå göra flera IVF innan ni äntligen lyckades förra gången! Kroppen ÄR då fantastisk. Har du oxå endometrios undrar jag? Då är du i vecka 6 (5+??) nu då gissar jag, häftigt!!!! Hittills har jag varit otroligt mycket lugnare denna graviditeten än när jag väntade Nova, ingen TPA, ingen rädsla för MF osv.....så himla skönt! Hoppas det blir samma för dig!

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 år och 6 IVF-försök. *Hoppsan* i magen BF 130608.
  • Toppenloppan

Jobbigt att du är så orolig men ett tidigt VUL låter bra! Vi kollade i vecka 8+4 denna gången, hos en "vanlig" privat gynekolog. Jag håller ALLA tummar och tår för att detta ska gå vägen utan strul!!!!

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 år och 6 IVF-försök. *Hoppsan* i magen BF 130608.
  • Toppenloppan

Hej Majsanna! Härligt att du kommit så långt i graviditeten nu När jag väntade Nova mådde jag mest dåligt hela tiden, trött, ont osv.... Var orolig hur orken skulle vara när hon väl kom ut men det gick jättebra! Orken återvände ca 3 dagar efter förlossningen och även om sömnbristen sedan kom var det en helt annan slags trötthet!!!

• Toppenloppan

DreamBear: Vecka 13+2 idag

• Toppenloppan

DreamBear: Men du blöder inte?? Både förra och denna graviditeten hade jag sådan mensvärk = växtvärk att jag inte klarade mig utan Panodil.

• Toppenloppan

DreamBear: Ja du, jag håller alla tummar här och tror på växtvärk! OM det är missfall på gång kommer du ju inte gå och ha ont i flera dagar utan blod så om några dagar lär du veta! Ingen kul väntan jag vet!

• Toppenloppan

DreamBear: Hur mår du idag?

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !