• Toppenloppan

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Jag vet inte hur det är på "ditt" sjukhus men det vet din BM. Standard är att det finns blöjor och de har även lite kläder. Fick dock tips om att ta med strumpor och liten mössa att ha inomhus, vissa sjukhus är lite kalla....

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Oj vad ni hunnit packa Får väl packa kommande vecka när jag går hemma!!!

• Toppenloppan

En förkyld till men har sovit middag flera timmar sista dagarna och det hjälper lite...ljuvligt att behöva tänka på att orka jobba krya på er allihop!!

• Toppenloppan

Jag kan inte datumgränserna men man kan ändra sitt uttag av FL-dagar från månad till månad. Jag skattar så himla mycket i vanliga fall, jämkar inte på bolånet så det brukar komma skatteåterbäring varje år. Shibby: Hur räknar de skatten under FL då? Drar jobbet sin del och Försäkringskassan sin del??? Kommer ju inte nå över marginalskatten under FL.

• Toppenloppan
    Shibby:
    Precis, mellanskillnaden får jag, 10% tror jag facket står för och så står Region Skåne för någon del, eller tvärtom...

Kenai:
    Klokt att de kollar dina värden, vet du vilken vilopuls du har i vanliga fall? Jag menar, den ska ju gå upp under graviditeten och igger du vanligen på 80 är 100 inte mycket....
  • Toppenloppan
    Kenai:
    Nja....för hög puls är kopplat till för LÅGA värden från sköldkörteln och för låg dos Levaxin....HOPPAS allt är bra!

Idag har jag slöat i soffan, letat bilder på nätet, tvättat en del och n ska jag baka....LYX att vara hemma!
  • Toppenloppan
    Shibby:
    Skönt att du mår bättre idag!!!

Strössel:
    Uscha, det lät inget vidare det där. Glaet hur bestämd den gravida kroppen är kring hur mycket man orkar. Man går liksom bara "in i väggen", typ som skidåkarna när det blir för mycket.
  • Toppenloppan

Kenai; Hur har du mått idag??? Alltid hemskt när man inte får sova, hade själv en riktigt tuff natt inatt pga onda SD....

• Toppenloppan

Blir ett egoinlägg idag, sista dygnet har inte varit så kul....

Jag var hos BM på koll igår morse, är inte bara väldigt svullen i kroppen utan blodtrycket har stigit oxå från 120/70 till 140/80.....urinprovet ok i alla fall.... Ny koll imorgon fredag....risk för havandeskapsförgiftning

Åkte hem, softade i soffan med Mor som var på besök och gick sen på toa för att göra nr 2. Medan jag satt där, UTAN att ta i, kändes det som om något "brast" i underlivet och sen fick jag SKITONT i nedre delen av magen....kunde knappt sitta still....samtal med förlossningen och akt dit.
    CTG-kurvan var jättefin, mycket SD men det "får" man ha i v 36 ju.....ultraljud och blodprover oxå....sannolikt en muskel som brustit i bäckenbotten!!!! Hem igen, vila och Panodil, behövde gå på toa igen och svimmade nästan av smärta då. Vågade faktiskt inte vara hemma själv så make kom hem och sen hade jag ont hela kvällen och kunde knappt gå.
    Idag har jag haft som konstant och väldigt kraftig mensvärk, Citodon har varit nödvändigt, men jag kan röra mig mer normalt igen! Finns det fler ovanliga komplikationer jag kan få tro????

Få se vad BM säger imorgon, lilltösen ligger rätt och sen allt det onda började igår känns magen "lägre" så kanske har hon fixerat sig nu oxå.

• Toppenloppan

Tack för all omtanke tjejer men min lilla tös kommer säkert stanna på övertid Vi skippar andningslarm, är inte så nojjig för just det, alltid något!!! Det närmar sig verkligen för de "tidigaste" av oss, bebiiiiiiiis!!!!!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !