• Toppenloppan

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Strössel:
    Jag har oxå ont sådär ilande, huggande rakt upp i slidan efter att jag kissat! Har haft så tidigare av min endometrios, min gissning är därför att huvudet trängt ner så längt att det påverkar nerverna i området och att det känns när blåsan faller samman när den blir tom.....bara en teori dock

Shibby:
    Åhhhh....det låter så lovande alltihop! Bra med massa koll, bra att du har mer ork och snart kommer Loppan!!

Kenai:
    Vad duktigt du varit! Vad har du bakat för gott???

EGO:
    Allt väl hos BM idag, blodtrycket hade sjunkit, Hb var bra, urinen ren och tösen ligger med huvudet långt ner Jag har fortfarande massa ont i magen, sannolikt musklerna i bukväggen och bäckenbottn som sträcks ut trodde BM. Så jag är ju tråkigt trött och inte så rörlig eftersom det gör så himla ont när jag är igång för mycket, därför blir det något kort ärende om dagen (nya mysbyxor till BB köpte jag idag, mina vanliga är för trånga...) och sen mycket soffliggande och tv-tittande! De stärkande promenaderna går bara inte!!!
    2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Åhhhh....det är så spännande att logga in och se om någon av er "satt igång" ännu Jag är ju sist ut så jag följer ffa er andra just nu! Det verkar i alla fall hända massa saker i era kropper, häftigt OCH jobbigt!

Jag har ju haft onda förvärkar sedan v 27, de som gör ont har minskat sedan jag slutade jobba men magen blir ofta stenhård och sista dah´garan strålar det ut i svanken oxå. Busfian i magen verkar inte ha fixerat sig ännu Visst ilar det som knivar i underlivet flera gånger om dagen men om huvudet "satt fast" så borde hon inte kunna röra resten av sin kropp så mycket tycker jag....Eller är hon exceptionellt vig

Mest sparkar hon på höger sida så där känns det nästan som ett blåmärke nu!

TÄNK tjejer, till Jul sitter vi där med våra små bebisar

• Toppenloppan

Shibby: Jag tycker oxå det är lite läskigt nu när man vet att bebisen ju kan klara sig utanför magen. OM det skulle hända något inne i magen skulle det verkligen vara förfärligt!! Bra att hon kom igång

• Toppenloppan
    Shibby:
    Hur har det gått idag???

Jag sov 10 timmar inatt , var uppe och kissade några gånger men somnade om. var piggare imorse än på länge. Hade tom lust att "göra något". Efter besök hos BM (allt bra, bebis ej fixerad men i "optimalt läge", blodtrycket liiiiite högt men urinen bra) hade jag sån tur att jag träffade på min höggravida kollega på stan. Så....några timmars samtal och lunch spontant på stan, härligt! DET var vad orken räckte till idag, nu är jag trött
  • Toppenloppan

En körig mage, diarre eller bara täta toabesök är inte sällan ett tecken på att det börjar närma sig förlossningen....beror på hormonerna

Idag hann jag med ansiktbehandling och imorgon frissan....sen är jag redo

• Toppenloppan
    Strössel:
    Insåg att det lät lite okänsligt det där....inte meningen så klart! Hoppas du mår bättre vännen!!!
  • Toppenloppan

Du får flirta med magen och be att den stannar jag försökte ju locka ut vår förra veckan men just nu är jag nöjd med att vara gravid en vecka till....

• Toppenloppan

Jag går hos BM 2 gånger i veckan sedan mitt blodtryck började "pendla lite". Tycket egentligen det känns lite väl ofta men....hellre det! Har ju inga andra måsten så tid har jag ju....

MIn busunge verkar vägra fixera sig, idag kände jag plöstligt sparkar åt vänster och det var nog 2 månader sedan sist....Åh så jag hoppas slippa kejsarsnitt iaf....i säte verkar hon inte ligga. Vi (jag och BM) trodde ju hon var fixerad för 2 veckor sedan men det var fel....

Kenai:
    Be henne lyssna på hjärtljuden INNAN hon klämmer nästa gång! De är ju ganska hårdhänta, knådade någon oss på det sättet så går ju även vår puls upp. Det borde er BM visserligen haja själv tycker jag.....

Shibby:
    Tror du är mamma igen VÄLDIGT snart! Impad över att ni rokat färdknäppa
    Jag hoppas orka göra detsamma med maken i helgen, mest för vår skull, tror det är liiiite tidigt att få igång förlossningen....

• Toppenloppan
    Kenai:
    Tänk på att det är gaser som ger bebisar kolik, klart de skriker Har oxå haft så där galet ont av gaser några vändor under graviditeten, vilken LÄTTNAD det är när man får fisa...

Shibby:
    OM du orkar så skriv av dig eländet!!

EGO:
    BM dag, magen växer knappt längre, jo på bredden men det mäter de ju ej!
    Blodtrycket är högre igen men annars är alla kontroller bra så ingen havandeskapsförgiftning på G just nu!
    BM tror att hon fixerat sig nu men det har vi ju trott innan oxå...

Jag har verkligen Världens BÄSTA BM
  • Toppenloppan

Strössel; Vilken hemsk upplevelse!! Skönt att allt ändå var bra men "onödigt" att ni blev så uppskrämda!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !