• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Toppenloppan skrev 2013-05-22 19:30:00 följande:
    Nej Besony vad TRÅKIGT Hoppas att kroppen fattar själv snart då.... Har ni fler i frysen eller blir det fullt IVF till hösten? Många tröstande kramar

Ja, kroppen borde fatta snart, tycker jag med.

Det här var en frysis från samma omgång som Tony. Några fler har vi inte, så vi kommer att göra ny IVF. Vi hoppas förstås ju på att inte behöva ruinera oss med flera försök och hoppas också på att Tony ska få ett syskon en dag.
    ♥ ♂ 111101 ♥
  • besony
    maria liam skrev 2013-07-04 22:28:51 följande:
    Ego: Jag har testat plus idag, en spontan graviditet :) är nervös men lycklig vill hoppa fram till v 12 :)

Härligt! :) Grattis, bara att hålla tummarna nu för att det ska gå bra hela vägen. :)
    ♥ ♂ 111101 ♥
  • besony

Toppenloppan, grattis till lilla tösen! Förstår att du har fullt upp just nu, så roligt! :) kram

♥ ♂ 111101 ♥
  • besony

Med mig är det bra, vi väntar fortfarande på att få planera ivf och starta nytt försök.
    Nu lever vi helt för Tony, han är ljuset i vårt liv. Han vet precis vad han vill. Är fortfarande busig av sig, men vet vad han får och inte får göra. Pratar och tecknar mer. Lär sig teckna fler tecken. Tecknar det han vill ha. Nu pratar han gärna om färger, saker som t ex finns på ett pussel eller i barnprogram och vill veta hur de tecknas, det är så han lär sig. Han kan drygt 40 tecken. Jag fascineras av hans språk. För ett kort tag sen tecknade han mamma. Och mitt mammahjärta bara smälte... :)

Skriker inte längre på nätterna, istället kommer han och klappar på mig snällt, och sover ibland i vår säng om han vaknar på natten. Vi har tagit bort ena spjälsängsidan, och det har inte varit något problem med att natta honom alls. Sover ännu i vårt rum på nätterna, på dagen i hans rum.

Han vet också vad babyvakten är till för, ibland gör han ljud bara för att det ska blinkas här hemma och sängvibratorn gå igång. Är tydligen väldigt kul! ;)
    Han vet att han måste komma till någon av oss om han vill något då jag är döv och pappan hör dåligt. Har bara blivit så, jag tror inte han förstår riktigt ännu att det är så. :)

Förstår inte hur vi orkade kämpa med ivf innan vi fick barn. Nu har man någon att fokusera på och leva för. Medan man gör syskonförsök. :) Så var det ju inte förut.. Bara det är en skillnad. Jag hoppas att vi kan sällskapa er i flerbarnföräldraskap så småningom. ;)

♥ ♂ 111101 ♥
  • besony

Hej tjejer! Vi har nyligen gjort vår andra syskonförsök, nytt ivf. I våras blev det ju MA på första syskonförsöket. Men jag plussade idag! Så det är väldigt tidigt, nu hoppas vi bara att det går vägen denna gång. :) Vill verkligen att Tony blir storebror!

♥ ♂ 111101 ♥
  • besony
    maria liam skrev 2013-12-16 17:38:34 följande:
    Besony: Hur har det gått för dig ? Jag är i slutet av v 27 nu, kram. !
    Ja, det går bra. Har just gått in i v 13 (12+0 idag). Har kub UL på torsdag, nervöst men samtidigt sett vi fram emot det. :) Kram
    ♥ ♂ 111101 ♥
  • besony

DreamBear:
    Bebisen är beräknad till den 29 juni. Imorgon går jag in i v.17... Det går fortare denna gången! Har börjat använda gravidkläderna. Fasar lite inför min utbildningspraktik på 4 v. Jag är då i v 18-21 under de veckorna. Och arbetskläder är ett krav. Hoppas det passar.. ;)
    Mår bra, men har blivit så trött nu. Mitt sköldkörtelvärde är högre nu över tillåten gräns, så har nyss ändrat min dagliga dos och järn ska jag börja med om ca tre veckor. Hoppas det blir bättre sen då.

♥ ♂ 111101 ♥
  • besony

Maria liam: Grattis! :) Vad härligt!

Här är jag i v 25 nu, och inte börjat handla eller nåt till bebisen än! Men äntligen fixat en kombibil! Ska bli skönt att bli av med min lilla minibil. Och kan börja kolla på barnvagnar osv nu när jag vet exakt utrymmet på nya bilen. :) Dags att börja handla lite smått, tiden går så fort! 
    Dessutom är jag färdig med min yrkesutbildning, så nu är det bara att leta jobb också. Få se om jag får nåt innan bebisen kommer. :)

♥ ♂ 111101 ♥
  • besony
    DreamBear skrev 2014-03-13 09:05:56 följande:
    Besony: Vad har du utbildat dig till?
    Lokalvårdare. Det var en arbetsmarknadsutbildning, men jag tycker det var bra och ger större chanser till jobb. Flera företag önskar utbildade lokalvårdare så det blir rätt gjort på städningen.
    ♥ ♂ 111101 ♥
  • besony

Är i vecka 38 nu och vi väntar bara på förlossningen. Alla förberedelser är klara typ. Hoppas på att det händer inom någon vecka. Vill inte gå över så länge som det var med Tony. :)

• besony

Denna gång behövde jag bara gå över fyra dagar. Värkarna startade av sig själv och vi hann vara på förlossningen i 5 timmar innan lillebror tittade ut! :)
    Han var 51 cm och 3580 g. Lagom och så fin! 
    Han heter Sam. Enda namnet vi hade på listan och som vi fastnade för tidigt. :)

Tony är stolt, och är alltid glad när lillebror vaknat så man kan titta på varann osv. :)

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !