Hej alla!
Först vill jag säga grattis till dig Toppenloppan till graviditeten! :)
Här är det bara bra, Tony fyller 1 år om 10 dagar, den 1/11.. Idag var vi till BVC, 10 375 gram och 76,5 cm lång är han nu.. och det är full fart på honom och våra dagar ser i stort sett likadana ut! Han börjar förskolan förhoppningsvis i januari, då är han 14 månader. Tony har 6 tänder, men 2 nya är på väg....
Han går obehindrat numera och även ställa upp sig direkt från golvet, även med skor på sig, som han fått från sin mormor för ungefär en månad sen och han älskar skorna. Går och hämtar dem och vill försöka få i foten själv! Han gillar att gå fram och tillbaka mellan vardagsrummet och lekrummet med leksakerna. Bära saker är skoj. :)
Han babblar nästan oavbrutet (ej riktiga ord) men kan bara teckna lampa... Däremot förstår han vad vi tecknar till honom, som äta, boll, bil, laga mat, sova, bajs, byta blöja, kom, napp, dricka, vatten, gris och nej. Det är vad jag hittills kommer på nu, säkert mer finns... Han har börjat nicka och det ser verkligen kul ut... han går omkring och nickar med huvudet...! Han pekar också massor. :)
Han sover i snitt 11-12 timmar på natten, rakt igenom utan ett pip numera, från ca 19/20 till 07/08, och ca 1 timme på fm och ca 1 timme på em. Och jag har äntligen fått honom att somna själv i spjälsängen! Förut vaggade jag honom till sömns i soffan och sen burit honom till hans säng. Tills han var 10 månader... En kväll tröttnade jag på det och bestämde jag bara att han skulle somna själv... Det gick till slut efter över en timme av bök och stök! Men nu är det värt mitt tålamod! Nu vet Tony precis vad som gäller varje kväll, och är oftast lugn när jag lägger ned honom i spjälsängen. :)
Men visst, då vet man liksom att de små börjar bli lite stora! Längtar oxå efter syskon... Vi skulle ha börjat med syskonförsök (FET) redan nu under hösten men annat kom i vägen av medicinska skäl, så kanske det blir av först 2013. Men själva planeringen och recepten hos apoteket är klara.
Nu ska vi bara njuta extra tills han börjar på förskolan!