• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Jag börjar känna mig rastlös nu, andra veckan hemma utan bebis. Njuter gör jag, men jag känner att jag kanske skulle sysselsätta mig med något.
    Har iof inte montera upp spjälsängen ännu. Tänkte sätta mannen på det idag så kan jag bädda den och pyssla lite ikväll.
    Fysisk aktivitet är det dåligt med, gick till skolan och hämtade sonen igår och det tog ca 35 minuter istället för den vanliga kvarten. Fick sammandragningar vart och vartannat steg så et var verkligen snigeltempo som gällde.
    Kanske man skulle baka lite?

Vad gör ni andra? 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Shibby 78

Ensiffrigt idag, 9 dagar till BF! Snart får man träffa lilla Loppan i magen förhoppningsvis, jag längtar!!

• Shibby 78

Godmorgon!

Går in i v.40 idag och det är 7 dagar till BF! För att fira till det lite extra så lossnade en bit av slemproppen precis 

Vet ju att den kan göra det långt innan, med sonen lossnade den i omgångar nästan en vecka innan han kom, men jag blev helt pirrig i magen nu. Inser ju helt plötsligt att bebis kan komma när som helst egentligen    

• Shibby 78
    VARNING FÖR ÄCKELDETALJER, LÄS INTE OM DU ÄR KÄNSLIG

Strössel: När jag var på toaletten i morse så låg det en stor genomskinlig blobb i trosskyddet. Det kan se olika ut men denna var som en fem-krona i storlek och ca 1 cm tjock typ. I konsistens så kan jag jämföra det med en fast jättesnor, eller som om du tar en tub med genomskinligt lim och sprutar en hög som får stå och halvstelna. Känner igen det från första förlossningen.
    En del får grön-gula, eller med blodstrimmor i. Många ser den aldrig heller så förlossningen kan ju starta utan att du skulle se din.

Hoppas du fattar vad jag menar 
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-09-29 23:25:13 följande:
    Shibby: Jag förstår kan vara bra att veta ifall man råkar få se nåt sånt, och inte få panik och tro att nåt är fel. Förstår att du väntar med stor spänning  på din bebis nu Glad
    Ja, och du med!
    Jag kommer säkert att få gå över precis som vid första om inte Östra tar emot mig. Man kan ju hoppas att jag öppnat mig lite mer tills på måndag då nästa bedömning är.
  • Shibby 78

Godmorgon!

Vad gör ni?

Här ska sonen iväg på simskola och mannen har jobbat natt så han sover. Tänkte tvätta och se om jag hinner börja på en nyinförskaffad bok.

Måste fråga bara, känner ni någon skillnad i rörelsemönstret på bebisen nu på slutet?
    Jag tycker att min har varit så himla lugn sen i fredags, jag känner henne varje dag, men det är ändå stor skillnad motför hur det varit fram till dess.
    Ska man ringa eller ska jag avvakta min tid hos bm imorgon förmiddag? Vad hade ni gjort?
    Jag menar, jag känner ju henne men inte lika mycket bara.  

• Shibby 78

Tack Kenai!

Jag känner igen mig att det är lugnare och vildare dagar, det är därför jag inte ringt innan. Det enda som stör mig denna gången är att det varit så här ända sen i fredags så det är ju tredje dagen idag.
    Jag ska dricka lite iskallt vatten och lägga mig på rygg en stund och se om jag får igång henne. Det brukar starta protestsparkar därinne. Annars ringer jag förlossningen och rådgör efter sonen vart på simskolan.

Man vet ju att det inte är någon fara, känner mig nästan lite löjlig, samtidigt kan jag bara inte skaka av mig den här obehagskänslan...

Kram på er! 

• Shibby 78

Sådärja, svepte 50 cl iskall sprite och la mig på rygg. Det fick minnsan fart på bebis. Inget samtal till förlossningen idag Mao. Usch vad fånig och lättoroad man kan vara  Imorgon är det bm på förmiddagen och östra på eftermiddagen. Ska bli intressant och se om något hänt den sista veckan.

• Shibby 78

Kom från BM nu och allt var bara bra
    Magen stod stilla på 36 sen förra veckan men det berodde på att bebis sjunkit så långt ner i bäckenet så hon knappt kunde känna huvudet. Förra veckan när vi var där så var det fullt rörligt och inte långt ner alls, så gött att det har hänt lite.
    Järnvärdet hade hämtat ikapp sig oxå så nu är jag fit 4 fight inför förlossningen  

Östra i eftermiddag och då får man ju verkligen svar på hur landet ligger. Är så nyfiken och nervös..

Nu ska det hängas tvätt strax och dammsuga övervåningen tänkte jag. Vi hörs ikväll  

• Shibby 78

Halloj!

Ingen bebis här ännu. Fick träffa en helt underbar läkare på Östra idag, sån skillnad från förra gången! Han hade verkligen valt rätt yrke! 
    Iaf så hade tappen minskat från 3 till ca 1.5 cm på längden, men det var fortfarande bara öppet 1 cm så ingen förlossning på G just idag iaf. 
    Han förstod min stress över att det gått så snabbt  sist så nu ska jag få gå på ctg-koll varannan dag och då ska de även kolla tappen, så vi ska ha en bättre kontroll över när det börjar.

Nästa koll blir på onsdag mao.

Har haft så ont i bäckenet ikväll och ett återkommande tryck i ryggen så det känns ändå i kroppen som saker och ting är på G.
    Mannen tror på bebis på fredag, men jag vet inte om jag vågar hoppas på att bara behöva gå över 1 dag.

Hur mår ni andra? 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !