Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Halloj!
BF +8 idag...
Nu är vi tillbaka från Östra. Fick en jättego barnmorska som tog ctg i morse. Sa att jag ville träffa en läkare idag för samtal om en ev igångsättning och det fick jag tack och lov.
Läkaren var toppenbra! Hon gjorde TUL och mätte fostervattnet och aktiviteten i navelsträngen och allt var toppen. Loppan beräknades till +6% just nu och låg på runt 3900 g i vikt enligt hennes mätning.
Tappen var lite kortare nu men jag har fortfarande inte öppnat mig mer än dom 2 cm som varit innan...
Vi hade ett jättebra samtal men hon betonade att i vanliga fall så gör man inget när allt ser så bra ut. Med tanke på att jag är omföderska och att det är en IVF, så kunde dom dock vara lite snällare sa hon, så nu har vi fått tid för igångsättning på onsdag den 19 Är 41+5 då.
Känns helt ok! I praktiken behöver jag bara vara gravid max 4 dagar till och det kan det vara värt med tanke på att jag egentligen vill att det ska starta av sig sig självt.
Usch vad bebissjuk man blir när man springer där och ser alla små nyfödda bebisar, dom är ju såååååå små. Känns ju helt overkligt att om max 5 dagar har jag en sån Längtar!!!!!