• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Halloj!

BF +8 idag...
    Nu är vi tillbaka från Östra. Fick en jättego barnmorska som tog ctg i morse. Sa att jag ville träffa en läkare idag för samtal om en ev igångsättning och det fick jag tack och lov.

Läkaren var toppenbra! Hon gjorde TUL och mätte fostervattnet och aktiviteten i navelsträngen och allt var toppen. Loppan beräknades till +6% just nu och låg på runt 3900 g i vikt enligt hennes mätning.
    Tappen var lite kortare nu men jag har fortfarande inte öppnat mig mer än dom 2 cm som varit innan...

Vi hade ett jättebra samtal men hon betonade att i vanliga fall så gör man inget när allt ser så bra ut. Med tanke på att jag är omföderska och att det är en IVF, så kunde dom dock vara lite snällare sa hon, så nu har vi fått tid för igångsättning på onsdag den 19  Är 41+5 då.

Känns helt ok! I praktiken behöver jag bara vara gravid max 4 dagar till och det kan det vara värt med tanke på att jag egentligen vill att det ska starta av sig sig självt.

Usch vad bebissjuk man blir när man springer där och ser alla små nyfödda bebisar, dom är ju såååååå små. Känns ju helt overkligt att om max 5 dagar har jag en sån   Längtar!!!!! Hjärta

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Shibby 78

Här händer det inget.... BF +10 idag
    Trodde det var på gång igår då jag fick värkar hela dagen som från början kom någon gång i halvtimmen och mot slutet av kvällen så kom dom var 5-10 minut, men dom slutade när jag gick och la mig  

Superbesviken 

• Shibby 78

Vad är det med våra envisa oktoberbebbar?? Över halva månaden har gått och inte en endaste bebbe som kikat ut..
    Kom ut nu allihop! 

• Shibby 78

Eller Beso kanske fått?? Hon har inte skrivit på 2 dagar

• Shibby 78

Eller Loppanlängtan? Tyst där med

• Shibby 78

Eller så har folk bara ett liv utanför FL på helgerna hehe

• Shibby 78

Nu MÅSTE det ha varit slemproppen som gick med besked. Bitar av den har gått innan men nu när jag var på toa så var hela trosan fylld med *ursäkta äckeldetaljer* som slemmigt tjockt snor.
    Inget blod ännu dock... Man kanske ska gå en promenad och se om det kan vara på G. Hade ju värkar igår, och har känt av en del sammandragningar idag.
    Hoppas jag har börjat öppna mig mer nu än de två cm som varit öppet de sista veckorna.

BF +10 idag som sagt..

• Shibby 78

Jag har oxå passerat strax över 90 kg denna gången. Med sonen kom jag till 80 kg..
    Får bli mycket barnvagnspromenader i vinter 

• Shibby 78

Hej alla! Blir ingen igångsättning imorgon då Loppan istället valde att titta ut idag kl 11:56 med dunder och brak! Allt gick bra med ett mycket snabbt avslut. En liten prinsessa på 3215 g och 48 cm gömde sig där inne. Kram!

• Shibby 78

Hejsan!

Kikar in lite snabbt och kollar läget
    Här går dagarna försvinnande fort just nu då jag ammar ungefär 20h/dygn som det känns. Alice är en riktig liten snuttare, men det är ju bra för då kommer mjölken igång fortare hoppas jag. Hon blir ju 3 dagar idag så jag hoppas det ska rinna till här nu så hon får bli mätt våran lilla sessa.
    Annars går allt jättebra, hon är så lugn och go, bara hon får vara nära så är hon nöjd.
    Enda gången hon skriker är när magen krånglar lite elelr om hon bajsat.

Hon gillar att åka både vagn och bil, och somnar då oftast omedelbart.
    Vi är faktiskt rätt pigga både jag och maken, det enda som är jobbigt nu är eftervärkarna och dom såriga bröstvårtorna.

Återkommer med förlossningsberättelse senare ikväll om jag får tid att skriva.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !