• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Stort grattis Kenai!! Två töser i tråden nu, flickår?

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Shibby 78

Strössel: Vet hur segt det är att gå över som sagt. Hoppas du slipper gå över lika länge som jag. Jag tror på bebis till veckan!

• Shibby 78

Allt går jättebra! Hon är supersnäll och sover nästan hela nätterna och vaknar inte innan 8. Imorse klev vi upp kl 10 Hon föddes ju på tisdag vid lunch så vi stannade en natt och åkte hem på onsdagen vid lunch, då vi var tvungna att vänta på läkarkontrollen först. Gillar inte bb, är så långtråkigt.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-10-23 12:17:48 följande:
    Shibby: Kan tänka mig att det är tråkigt på BB, kommer nog ligga kvar i tre dagar eller tills allt funkar och jag känner mig redo för att åka hem Flört Vad skönt att allt går bra och att du har en sån snäll liten flicka Glad  känns som om jag är den som kommer få sist i den här tråden !
    Ja, man ska absolut stanna tills man är redo. Jag kände mig lite säkrare denna gången tror jag, då det var andra barnet. Här i Gbg tror jag dock inte att man får stanna så länge heller, vet inte vad gränsen är men det känns som att dom gärna vill ha platsen så snart som möjligt.

Jag hoppas ni inte behöver vänta länge på bebis nu! Hoppas allt går bra och att du/ni får en fin förlossning när det är dags  
  • Shibby 78

Snart kommer era bebisar! Inte länge kvar nu

Alice blir redan en vecka idag och här går allt bra. Hon har börjat bajsa vanligt bajs och vikten har äntligen vänt uppåt. Hon vägde 3090 g igår så hon är inte uppe i födselvikten ännu men huvudsaken att hon inte går ner mer.

Mysbild från ikväll

• Shibby 78

Så spännande Loppan!! Snart håller ni er baby i era armar! Den häftigaste som finns

• Shibby 78

Vilken övertidstråd detta blev Men som tur är så är det värt all väntan, även om tiden har en tendens att gå väldigt långsamt på slutet.. 

• Shibby 78

Ja, kan hålla med om att när man ser tillbaka på dagarna så kändes det som det ändå gått fort, fast när jag var på BF +11 så kändes det hopplöst, tills det väl satte igång.

Så här började vår förlossning:
    Hade inga värkar eller något alls, men på natten mellan den 17 och 18 okt så låg jag i sängen med laptopen och surfade. Klockan var strax innan 01 och jag låg och googlade på igångsättningar eftersom jag var helt övertygad om att vi skulle få göra det.
    Plötsligt känner jag hur det liksom skär till i hela bäckenet, och det gör riktigt ont. Kändes som bebis flyttade sig lååångt ner. Fick en jättekonstig känsla att nu startar det. Gick på toa och mycket riktigt så hade jag en blödning. Precis efter det så börjar värkarna med en gång, med 2-3 minuter emellan. Vi åkte in och var inne kl 02. Var då öppen 3 cm och förlossningen hade börjat.

Tänk vad plötsligt det kan bli trots att man inte känt något precis innan

• Shibby 78

Ja, undra om Beso fått? Och Loppan tror jag fått sin bebis

• Shibby 78

Grattis igen Kenai!!

Du kanske inte har tid att skriva men hur stor var hon och vad ska hon heta?

Jobbigt med krystvärkar så länge, jag hade i 10 minuter och trodde jag skulle delas i 2 på den tiden, men det viktigaste är att allt gick bra både för dig och bebis. 
    För mig tog det nästan 5 dagar innan amningen kom igång och vi har gett tillägg oxå då hon gick ner till 2950g men huvudsaken att det vänt. Alice är 10 dagar och nu funkar amningen fint, men maken är uppe på natten och ger tillägg ibland så jag får några extra timmar.

Kram!! 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !