• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Loppan: Har ni er vagn hemma? Jag längtar tills vår Spirit kommer, vill ju klämma på den

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-06-19 16:23:15 följande:
    Varit och lyssnat på bebisens hjärtljud idag dom låg mellan 137-144 vilket var väldigt bra enligt bm, fick en rundtur på förlossningsavdelningen och fick sitta och vänta i ett förlossningsrum längtar så nu tills det är dags Skrattande
    Härligt!
    Vilken förlossning var ni och kollade på?
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    besony skrev 2011-06-19 17:00:04 följande:
    Börjat fundera på namn? Våra mellannamn är klara, men inte tilltalsnamn än.

Flicknamnet är mer klart, fast idag är den inte så populär men däremot tidlös vilket vi gillar. Men pojknamn var mer svårare, sambon hade fastnat för ett namn som jag inte gillade och sedan enades vi om ett annat namn, det var i mars/april som vi diskuterade detta, till och med svärmor föreslog detta namn...

Sedan har vi en vän vars son som har samma pojknamn vi tänkt oss till en eventuell son... Och vi återkommer till det namnet igen nu, då inget annat pojknamn tilltalar oss... Känns konstigt att ta samma namn, fast jag vet att man paxar ju inte liksom namn. Ett litet dilemma här... Hur skulle ni göra?
    Vi har oxå flicknamn färdigt, och även pojknamn tror jag. När det gäller flicknamnet har vi valt ett klassiskt namn och sen blir mellannamnen efter min farmor och mormor. Pojknamnet är något som jag gillat länge men det var inte på tapeten då Isac föddes. Mellannamn där vet jag inte riktigt.

När det gäller att "ta" vänners barns namn så tycker jag det beror på två saker:
    1. Hur vanligt/ovanligt det är
    2. Hur nära man umgås och om man tror att vännen skulle ta illa upp?

Skulle jag ta samma namn som vissa av mina vänner döpt sina barn så vet jag att dom skulle bli sura, men det gäller ju inte alla. Vissa är ju helt ok med det oxå och bryr sig inte. Man kan som sagt inte äga ett namn
  • Shibby 78

För oss blir det nog Alice eller Vincent. Andra potentiella namn är Alicia, Felicia eller Liv. bli mest funderingar kring tjejnamn då det enligt RUL är en tjej i magen men man får ha lite killnamn i backup ifall barnmorskan och vi såg fel

• Shibby 78
    Kenai: Jag har och det jag har fått göra är att gå till sjukgymnasten och få övningar samt beställt ett foglossningsbälte. Tyvärr finns det inte mycket att göra. Tänk på att undvika att gå fort och med långa steg. Sitt inte med benen korsade och när du står så luta dig inte mot ett ben och belasta ojämt.
    Har du svårt att vända dig i sängen så finns det "glidlakan" för att underlätta.
    Vattengravidgympa kan lindra.

Det är det jag fått som info iallafall
  • Shibby 78

Idag har vi varit hos BM för koll, samt glukosbelastning. Usch vad sött det var, inte vidare trevligt på fastande mage, men det gick ner.. Som jag fattade det så var resultatet bra med

Lyssnade på hjärtljuden idag som låg på 133. Var dock lite svårt att höra då Loppan sparkade för fullt så magen hoppade. Hon fick in två fullträffar på dopplern med
    Magen mätte 23 cm och låg precis på mormalkurvan, glukosen låg på 5,1 och blodvärdet på 125 så jag slipper järntabletter än så länge i alla fall. Viktuppgång +5 kg (24+4 idag).
    Allt var toppen mao.

Blev dock lite förvånad att järnvärdet var så pass bra då jag varit så otroligt trött den sista tiden, men blodtrycket var väldigt lågt så det kanske påverkar oxå (70/100)?

Hur mår ni andra?

• Shibby 78

Hej på er!

Här är allt bra. Har exakt 100 dagar kvar till BF nu och imorgon är det nere i tvåsiffrigt. Går in i v.27 på torsdag och ligger ca 6 kg plus nu.
    Är helt ok med det då jag gick upp mycket mer med sonen, men då hade jag en mycket lägre startvikt oxå. Köpte gymkort på Vattenpalatset här i Lerum så jag tänkte köra lite vattengympa. Är bindningstid på 3 månader så det går ut sista september, och efter det lär jag inte vilja bada eller träna på ett bra tag så det blir alldeles lagom.

Någon annan som samlar mycket vatten? Vad kan man göra? Vigselringen går inte på längre och mina fötter och vader är ingen vacker syn. Jobbigt är det

Imorgon jobbar jag sista dagen för denna veckan och sen är jag ledig mellan torsdag till måndag. Ska åka tåg hem till övik för att delta på min älskade farfars begravning. Kanske man ska ha stödstrumpor när man ska sitta så länge?

Kramar till er!

• Shibby 78

Jag har köpt fina bäddset till vagnen så vi kör täcke i början. Efter det har jag en vinteråkpåse med lammullsfoder i som jag tänker ha under vintern. Den går att dela på så innan det blir som kallast kan bebis sova på underdelen i vagnen tänkte jag. Fick mail idag att vagnen är på väg, ska bli så kul när den kommer! Wiee

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !