Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
![Skrattande Skrattande](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Grattis till ett toppenresultat på KUB, och jättefin bebismage du fått
Idag har jag ringt sjukgymnasten och bokat tid. Hoppas man kan få hjälp med foglossningen, det gör hysteriskt ont. I fredags låg jag i soffan och grät hela kvällen, i lördags var det bättre men jag fick nästan krypa upp för trappan, i söndags var det ok, men ömmade.
När jag vaknade imorse kändes det helt ok, men efter en dag på jobbet så gör det så ont så jag inte kan gå igen. Så trist att bara ligga i soffan hela kvällarna.
Självklart är det värt det, men fy sa*an vad ont det gör. *morr*
Shibby:
Man FÅR klaga och gråta trots att vi äntligen är gravida Hoppas du kan få någon bra hjälp, jobbigt att ha så ont!
Igår och idag har inte varit några bra dagar... Är så stressigt på jobbet och både igårkväll och under dagen idag har jag haft en massa sammandragningar. Om jag vilar försvinner dom och dom gör inte ont alls, men jag blir ändå orolig för vår lilla Loppa.
Något roligt som däremot har hänt är att jag har känt dom första rörelserna!! Inga starka sparkar, men som ett bekant fiskfladder i magen, låååångt ner mot blygdbenet. Idag efter jobbet när jag låg på sängen och vilade så kunde jag känna dom utanpå magen jättesvagt så jag ropade på mannen, men han kände inget. Måste vara kombinationen att jag känner dom på insidan oxå som gör att det känns mer för mig. Går ju in i v.17 imorgon så det är två veckor tidigare än med Isac, men dom säger ju att man kan känna tidigare som omföderska och från och med idag är jag helst säker att det inte var inbillning.
Det lär väl ta ett bra tag innan dom blir starka och regelbundna, men det är så mysigt med livstecken där inifrån
Ikväll har bebis levt rövare i magen! Så mysigt! Till och med mannen fick känna av rörelser. Nu börjar den bästa biten av graviditeten efter allt jobbigt, det är ju lätt värt all foglossning i världen. Lycka!