• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

strössel skrev 2011-05-02 21:22:01 följande:
    Shibby: Kan man plocka av hans dagar lite hur som allt eftersom eller måste det bestämmas direkt när man söker föräldrapenning ? Om man vill jobba lite extra efter ett år måste man komma överrens om det med arbetsgivaren ?

Måste läsa på lite så man inte gör fel.
    Han måste fylla i papper där han överlåter ett visst antal dagar, så det är ju bra att försöka planera så gott det går, men annars får man bara fylla i ett till papper om man vill ge fler dagar antar jag.
    Ja, man måste nog komma överens med sin arbetsgivare om hur man vill ha det. Jag tror inte jag kommer jobba extra denna gången, utan ska försöka få det att gå ihop ändå.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Japp,efter barnet fyllt ett år måste man vara sysselsatt 5 dagar i veckan för att behålla sin SGI. Antingen med jobb eller FP. Var därför jag började jobba lite extra sist för jag ville inte ta 5 FP-dagar i veckan utan jag ville ha lite sparat.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Jag är redovisningsekonom, arbetar på en revisionsbyrå.

Loppan: Nej, vi behövde ingen barnpassning i den bemärkelsen eftersom min man arbetar skift på SKF, så jobbade jag när han hade lediga dagar. Jag har mina föräldrar i Norrland, så det är inte alltid lätt att ordna med barnvakter, men mannens föräldrar bor i Göteborg och ställer upp massor, vilket är toppen, när det behövs 

• Shibby 78

Här skrivs det på
    Jag sitter ännu på jobbet och sliter... Vi fick tid för RUL hos BM, måndag den 16/5 ska vi gå. Är i v.20 då, 19+4. Känns lite sent men vi gjorde ju ett extra för en knapp månad sen, så det blir nog bra.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-04 22:25:29 följande:
    Önskar alla en trevlig helg i morgon åker vi till Göteborg över helgen !
    Hoppas ni får en trevlig helg här i Götet Vädret ska tydligen bli toppen iaf
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-08 16:52:59 följande:
    Beso: En sån till bilen har jag oxå köpt hittade den på tradera och den är bra tycker jag. Bara jobbigt att  flytta den mellan säterna beroende på om jag kör eller inte Skrattande 

Kenai: Jag mår illa hela tiden och kräks ibland och är supertrött, jag var pigg i v 12-13 och nu mår jag skit. Väntar oxå på att jag ska må bättre.

Shibby: Jag har varit och kikat i de affärerna du skrev till mig och babyproffsen hade hur mycket saker som helst tror det var babyproffsen jag tyckte bäst om låg vid mattaffären. Men väldigt konstig personal gick efter en hela tiden precis som om man skulle ta nåt och två äldre kineser pratade inte svenska och dom kunde inte svara på nåt om det jag frågade om barnvagnarna. Dom hade vagnar från 2010 jag ville veta lite om vad dom kostade osv men det fick jag inget svar på. Ska dit i sommar och då ska jag leta upp svensk personal som kan prata svenska och som kan nåt om grejorna dom säljer.
    Hmm, undra om det var nids4kids. Dom ligger vid en mattaffär och har ofta utländsk personal på helgerna. När vi var där pratade vi med en asiatisk tjej som tyvärr var jättedålig på svenska och inte kunde något alls om vagnarna. Hon hämtade dock en annan tjej som var polska eller nåt. Hon kunde dock bra svenska och visste mycket om vagnarna.
    Babyproffsen ligger så man går en halvtrappa ner. Var ni där?
  • Shibby 78

Nej, babyproffsen ligger en bit bort från den byggnaden. Man måste tillbaka, och så ligger det som på baksidan av coop. Kolla på backaplan.se. Sidan är nere just nu men annars kan man se på den vart alla butiker ligger.

• Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-05-09 13:11:01 följande:
    Nu börjar det bli nervöst. Imorgon är det dags för RUL.
    Så rädd att något kommer att vara fel.
    Har inte känt bebben på flera dagar nu vilket inte gör mig lugnare.
    Låt klockan gå fort nu....
    Jag förstår att du känner oro, men jag tror du kan vara helt lugn. Jag är 5 dagar före dig och jag känne rinte heller bebis varje dag. Kan gå 2-3 dagar ibland utan att jag känner något speciellt. Det är ingen fara för det är inte förrän i v.25 man ska känna dom varje dag.
    Jag längtar till RUL, vi har vårt på måndag.
    Ska du kolla kön? Om dom säger alltså?
  • Shibby 78
    majsanna skrev 2011-05-12 16:32:19 följande:
    Idag har vi upplevt rutinultraljudet från helvetet. Läs mer på min blogg då jag inte orkar upprepa allt igen langtantillbarn.blogspot.com
    Jag grät när jag läste ditt inlägg. Det kan inte bli mer orättvist, jag finner inga ord, det fick inte hända Gråter Många stora kramar till dig och din man
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !