"anonyma" vagnmissbrukare
Sittsulky m liggläge typ emmaljunga, kronan.
Har ni inte nån lokal köp och bytessida där du bor?
Här i Kiruna har vi kiruna.cc där nästan alla lägger sina annonser ist för tex Blocket. Annars skulle jag väl säga Blocket.
Jo, hjulen ska man sätta på ett visst sätt.
Det ska finnas färgluttar på själva vagnen där hjulen ska sitta.
Fast bara det går att sätta i bromsen ordentligt så tror jag inte det ska vara så noga.
Har inte sett nån skillnad på hjulen iaf.
Fjädringen kanske inte är superbra, men det tycker jag inte heller behövs på en sittvagn som används av lite större barn.
En pluttebebis skulle jag nog vilja ha lite mer fjädring till.
Jag älskar våran sulky
Skulle inte vilja ha nån annan vagn att ha på vintern. Men på sommaren däremot skulle det suttit fint med en vagn med svängbara hjul, men det hade jag inte riktigt ekonomi till, och nästa sommar hoppas jag att vi inte behöver ha vagn så jätteofta.
Fast jag tycker att kronan kunde gjort så man kan pumpa däcken med vanlig cykelpump!
Jag får antingen låna kompisens kronanpump eller promenera till OKq8 med punka och pumpa..
Skulle beställa pump när jag beställde nya innerslangar, men då var den givetvis slut.
Samma nu när vi hade ganska gott om pengar, då var den också slut.
Frakten är ju så hila dyr om man bara ska ha nåt billigt.
Sen vågar jag inte pumpa ifall det inte går för då åker luften ur och vad gör jag då?
Jag skulle prova det, men det är för trångt för att jag ska kunna skruva dit den. Åh så irriterande.. Går säkert om jag lyckas böja ventilen på hjulet, men jag hade så dåligt tålamod när jag höll på så jag gav upp
men då vet jag att det funkar när jag väl får punka iaf. Tack
Nä för ventilen pekar rakt mot mittengrejen på hjulet
Hallåj! Vet inte om jag ställt frågan här.. Har frågar i Fb-gruppen för längesen men jag minns inte om jag fick något bra svar.. Är det någon som vet vilka slags hjul som passar Brio sitty? Ev så kommer vi köpa en ny eller beg sitty, men jag skulle helst vilja hitta andra hjul till den. Helst gummihjul men det är ganska svårt att få tag på va? Men om jag vet vilka hjul, både nya och gamla, som kan passa på en sitty så skulle det bli enklare att hitta, eller så jag vet vad jag ska titta efter.
Nu håller jag på å glor vagnar halva dagarna igen
Ja, våran son är precis fyllda 4 år, och väger ca 18kg, men vagn behöver vi.
Så lite tips från er tar jag gärna emot
Vi har inte bil/körkort.
Så vi promenerar mest, och åker buss. Får skjuts ibland.
Samt att sonen fortfarande behöver sova en stund på dagen. (oftast bara 15-30min)
Vi har ju en Kronan sulky som vi alla älskar. (och en spin men den kändes inte lika smidig när han väger så mycket, och att vi inte orkar med att skorna fastnar när han ska i och ur vagnen. Så den ska vi sälja)
Men det vore skönt med nån annan, smidigare och lättare vagn.
Helst en som man kan bära ibland. Så man slipper vänta på nästa buss om det redan är fullt med vagnar i bussen.
Men det verkar inte finnas så mycket att välja bland om barnet väger mer än 15 kg..
(Om man dessutom vill ha en lätt vagn)
(jag länkar till recensioner av vagnarna i barnvagnsbloggen)
Har dock kollat på tex Babyzen yoyo , Quinny yezz
Men de har båda en maxvikt på 15kg, och yoyo har väldigt kort ryggstöd (hittar dock ingenstans mått!) och yezz har ingen varukorg.
Sen har jag även kollat på bla Babyjogger city mini 3 hjul/ 4 hjul / GT, de väger något kg mindre än våran kronan, men de blir ungeför lika stora ihopfällda, men de har högre maxvikt.
Finns det ingen bra lätt vagn som klarar mer än 15 kg, som inte är för dyr?
(Har kollat bugaboo bee+, men den är för dyr, och det finns inga såna beg. här)
Så frågan till er är alltså vilken vagn ni skulle köpt?
Skulle ni ens köpt någon vagn?
Sonen kan ju gå, även om han helst sitter i vagn om vi har med en, och det har vi ju nästan jämt.
(Tänker att om vi kan fälla ihop den så kanske han börjar promenera mer)
Men samtidigt måste vi alltid ha med den, så att han kan vila, samt när man går längre sträcker, vilket vi ju gör om vi tex ska handla eller hälsa på någon.