• imsel

"anonyma" vagnmissbrukare

Nu har vi vart å köpt en cykel/gåvagn från Coop!

Blir väl kanske inte att montera den förrän imorgon
    Men det fanns ingen barnhjälm på Coop som passade sonen (2 år 3 mån) fanns ju bara en sort (med grönt spänne) och bara en storlek på den, 48/50 eller 48/52.. Men han brukar ju ha 52/54 på mössor.

Ska å kolla på stan imorgon, måste ju finnas nånstans en som passar och som har grönt spänne, men det kan ju bli dyrt..

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Jessika82 skrev 2011-06-12 21:09:33 följande:
    Var det hjul fram på den cyckelvagnen?
    Ja, ett svängbart. Sån det var på bilden jag la ut för inte så längesen. Den gul/gröna.
    Fast det tar man ju bort när man cyklar med den.
    april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Jessika82 skrev 2011-06-12 21:39:04 följande:
    oooooooooo en sådan vill jag ha. vad kostade den?
    1500 ca. Har kostat över 2000.
    april 09 kom min bebbe
  • imsel
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-06-12 23:09:40 följande:
    barnenshus borde ha hjälm med grönt spänne. Där har vi till vår 2åring iaf

Vi har inte såna exklusiva butiker här
    Får kolla på Intersport..kanske har dom på Buchts/Järna..men jag skulle inte tro det.
    Det är antingen dom som finns på stan, eller Team Sportia som ligger en bit utanför centrum.

Vagnar har vi ju tex bara på Buchts/Järnia (det är samma butik) och på team sportia (som nyligen har börjat med att ha vagnar).

april 09 kom min bebbe
  • imsel

img_4533 (MMS)

Här är den nya vagnen!
    Nu måste vi skaffa en till ju så man får användning för hela vagnen ju B-)

Men det verkar inte som att det går att sätta bara ett barn i mitten..
    Får ju lösa det med att antingen fixa enen sele eller trixa ihop dom som finns på nåt sätt (dom sitter fast i vagnen) annars får han helt enkelt sitta på ena sidan.

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Alexis mamma skrev 2011-06-15 21:12:29 följande:
    skumfyllda måste väl innebära att det varit punktering och att hon fyllt med sånt där "nödskum" som finns til både bil o cykel/barnvagn. Betyder att punkteringarna behöver lagas (eller köp nya slangar), annars blir det punktering igen tillslut...

Nä, Bugaboo har ju börjat (men jag har ingen aning om när) med såna hjul.

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Fan vad jag vill ha en brio spin!
    Kan inte nån säga att den är skitdålig med dumma plasiga däck???!

Vi använder ju en Kronan sulky, och har ju som sagt nyss köpt en cykel/gåvagn, men den känns för stor att gå bara vanliga promenader med..
    Och så har vi ju spiriten som står i farstun och tar plats (som vi sagt att vi ska försöka sälja..när jag tvättat klädseln..vettetusan när det kommer hända )
    Så en ny vagn kommer ju sambon eller nån annan att döda mig för--hahaha

vill ha en spin nu på sommaren, och sen ha sulkyn på vintern..

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jag gillar inte heller Emmaljungas nya färger och design.
    Anledningen till att jag skulle vilja ha en brio spin är för att den är lika stor (lång rygg så även större barn får plats) som deras vanliga sulky.

Scootern är väl inte lika rymlig?

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jaha. Har aldrig jämfört dom två (scooter och sitty/race). Men tex sittyn är ju smidigare än scooter. Enklare. Men som sagt så kommer jag väl ändå inte köpa nån vagn. Men det är så kul att kolla in vagnar Så vet man till nästa barn iaf Och så kan man hjälpa andra också ju!

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Annars finns det ju många som syr bla sittdynor på beställning, så får man precis dom mått man vill

Har sett en sida för ett tag sen..men minns inte vars jag hittade den och har inte den i mina favoriter..
    Det fanns en läng i..ja den här eller nån annan vagnstråd

Googlade och hittade bla den här sidan: Edenvi

Googlade på sittdyna+beställning

april 09 kom min bebbe
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare