• imsel

"anonyma" vagnmissbrukare

Ja sufletten borde ju inte följa med bak när man fäller ner ryggstödet! Många stör sig på att sufletten "hänger" så mycket bak på vissa vagnar (tex kronan och teutonia) men hellre det än en såndär värdelös suflett! Jag bryr mig inte om det hänger iaf :-P Men jag har en fråga till er som har/haft cameleon. Hur stora barn får plats i den? Hur långa och hur gamla? Och till er alla: vilken vagn har varit och är eran favoritvagn? Har det varit olika beroende på ålder kanske?

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Men ni med "krälbarn" MÅSTE ju köpa en cykelvagn ju! Alltså en sån man kan använda som vanlig vagn också. Där kan man ju stänga in ungen så kan den kräla och krypa bäst den vill! Finns på Coop tex (under 2000 tror jag den kostar nu eller strax över). Vi har funderingar på att köpa en sån men mest för att ha som just cykelvagn för att underlätta dagishämtning och lämning. Vi har ingen bil.. Fast det känns så onödigt tungt att cykla med en dubbel när man bara har ett barn.. Har hittat nån enkel på nätet men då är den svindyr.. Den är väldigt lätt att köra iaf min kusin har en sån till sina 2 barn som jag har provkört

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Dessa finns på Coop (på vårat iaf)

Eller denna längst ner vet jag inte exakt hur den såg ut, men typ en sånhär iaf.

Har för mig att min kusin sa att man bara ska kunna koppla fast barnet i mitten (iaf i den ovan) om man bara har ett.
    Provade kolla när jag var på Coop, men jag fattade inte hur man skulle göra.

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Alexis mamma skrev 2011-06-04 22:45:04 följande:
    mmm de billigare funkar inte än eftersom det bara är sittläge i dem....så då måste vi ha en hariot eller va d e d deras billigare variant heter....o d blir lite dyrt tyvärr...annars hade jag gärna haft en sån som man både kan springa , cykla o åka skidor med!

Just det, så är det ju också..
    Men om man inte cyklar med vagnen så kan ju barnet på nåt sätt ligga där.
    Min kusin brukade sätta typ kuddar i fotändan så hennes minsta kunde ligga, sen kan man ju ha mjuklift i också.
    Fast det är väl bara om man vääldigt gärna vill ha en sån såklart :-P (och inte ha råd med en dyr)
    Annars känns det onödigt att hålla på å krångla.

Våran son är ju över 2 år och måste inte kunna sova länge i vagnen mer.
    Vi vill ju som sagt mest ha den till och från dagis, samt ta en tur med den ibland.
    Och att man ska kunna använda den som vanlig vagn är ett krav isf. Eftersom vi inte har bil och ibland kanske man inte har cykel när man ska hämta från dagis.

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Jessika82 skrev 2011-06-06 09:02:29 följande:
    Idag ska jag nog börja med att sy om sufletten på min phil o Ted kiwi... Tvättar tygerna

Spännande

Själv köpte jag ju för..flera månader sen tyg och grejer till att sy en sittdyna till våran vagn..
    Men jag har inte orkat ta tag i det..
    Fast jag funderar om jag skulle orka börja nu..på en gång..
    Vore kul att ha nåt annat än det svarta fårskinnet som alla ändå beklagar sig över att det måste vara såå varmt för sonen på sommaren (och vi har knappt varmt på sommaren ens..)

Hmmmm..Skulle vilja kunna ha framme symaskinen så man slipper alla moment innan jag kan börja sy..

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jag skulle vilja ha en brio spin

Såg en när jag jobbade (matbutik) och gick runt extra mycket bara för att titta närmare på den B)
    Nån som vet hurdana däck den har?
    Tyckte inte dom såg så plastiga ut, utan lite mer som gummi! Kan det stämma??

Kommer säkert inte köpa en sån..men jag måste ju ha lite fler drömmar än en bugga :-P

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Obestämd hmmmm...ursäkta OT..provar bara om smilegubbarna funkar..
    Sjukt att jag kan sätta in en innan jag skrivit nåt men inte efter..

Funkar det för er? (dom jag satt in i dom andra inläggen har jag inte "klickat in" utan gjort tecken själv)

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Här i lilla Kiruna går nästan alla med vanliga emmaljunga. Liggdelar och sittdelar, sen är det el scooter som gäller tydligen.

Men här å var ser man allt från retrovagnar till Bugaboo, men ja, väldigt sällan.

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Det finns nog flera anledningar till att det bara körs emmaljunga eller briovagnar här.

Dels för att många köper i butik, och det finns bara såna vagnar där. Tidigare har vi bara haft ett ställe med vagnar, men nu finns iaf en till. Men det är inte mycket variation där.
    Och dels för att vi har så lång vinter med massa snö här, och knappt nån sommar, så dom flesta väljer ju 4 fasta hjul, helst luftdäck.

Innan vi köpte Kronansulkyn så funderade jag på Scootern, men jag gillar inte såna plastiga däck. Grus fastnar och dom går inte så bra på snön.
    Har ju en Teutonia med liknande däck.. Var inte alls kul att köra i snön när det inte var nyplogat, helst inte ju tyngre han blev.

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Uliise skrev 2011-06-09 23:02:49 följande:
    Har kronans sulky lufthjul?! Det är ju så mycket bättre än punkteringsfria, precis som du skriver.
    Japp!
    Det var ju mycket därför vi köpte den ist för scootern.
    För dom är ju väldigt lika, men priset är väl (?) lite högre på Kronan.
    Kronan sulky finns ju knappt alls på tex blocket, medans scooter finns det många som säljer, så det hade ju vart en fördel att kunna köpa billigare.
    april 09 kom min bebbe
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare