• Anonym (Bernard & Bianca)

Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)

ja, ngn som har varit på en riktig katastrofdejt?

Jag själv kommer ihåg ett när jag var med en kille som jag var jätteförälskad i. Trots att jag var så kär så skulle jag låtsas om som att jag inte brydde mig om honom. Jättedumt men var så osäker. T ex när han tog min hand, så istället för att ryckas med av stunden sa jag att han hade korta fingrar och tog bort handen.. Fortsatte med den stilen hela kvällen att  jag i slutet satt och gäspa jättemkt och till slut låtsades somna.. haha. Blev inget mer med den killen..

• Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)
  • EmmaÄrMamma

Kom på en till! Var för några år sen aktiv på ett djurforum och blev där bundis med en kille som var hundägare som jag. Vi klickade verkligen på nätet och det var lite flörtigt men inte övertydligt. En dag skriver han till mig att han ska på "hundträff" i Stockholm och ber om tips på boende. Sov på min soffa! sa jag. Så han och hans hund kom. Han såg okej ut men inte alls den snygging som i sin profil.. Och snart märkte jag att han hade en personlighet som var gnällig och bortskämd! Vi skulle steka pannkakor. Han stekte 3 och sa sen "här du kan stela dina själv". Ehh..? Lånade min dusch och slängde ner all tvätt på golvet för den hängde i vägen, lät hundfan röja i hela lägenheten och stöka ner. Jag genomled (hade det varit i dag då jag är äldre o klokare hade jag vänligt slängt ut han) och avvisade hans inviter på kvällskvisten. Väldigt lättad då han for dagen efter. Det visade sig dessutom att den där hundträffen var påhitt.. Usch.

• Badabing
    Yarrow skrev 2011-02-11 11:59:52 följande:
    Vilken rolig tråd! Jag kan nog bidra med några knäppisar :)

När jag var 18 år träffade jag en kille via nätet. Vi hade inte pratat så länge och även om han inte hade visat bild på sig gick jag med på att ta en fika för jag hade tråkigt. Haha.
    Han var kort och tjock, kunde inte vara mer än 160 cm, jag är 167 och hade dagen i ära klackar på 10 cm också. Killen hade en trevlig tutthöjd när vi träffades i alla fall. haha
    Det knäppa var ju itne att han var kort utan att efter dejten så trodde jag att det var rätt uppenbart att det inte klickade. Vi avslutade med ett "det va kul att ses" och sen va det klart. Trodde jag.
    På kvällen börjar smsen rulla in. Jag svarar kort och tänte att han tröttnar nog. Dagen efter börjar han ringa i stället. Jag svarar inte, kändes pinsamt bara. Sen skickar han ett sms där han skriver att han har bjudit in hela släkten på middag till helgen och vill att jag ska komma så att han kan presentera sin nya flickvän.
    Jösses, då ringde jag honom och förklarade snällt att jag inte var intresserad. Stackarn.

Träffade en annan kille vi nätet för några år sedan. jag hade sett massor med bilder på honom och han verkade ganska söt. Vi bestämde att vi skulle ses hemma hos mig och kolla på film en kväll. När han dyker upp så visar det sig att han efter en operation inte har några muskler i underlöppen, haha, Alltså, det va ju synd om honom och så men man tycker ju att det är en grej man berättar för sin dejt kanske?
    Då kommer jag på att alla bilder som jag sett på honom har han något för läppen.. Ett ölglas, en halsduk eller något sånt. Hahaha.
    Jag bestämde mig i alla fall att inte vara så utseendefixerad utan gav honom en chans. Vi träffades några gånger och valde en kväll att fullborda vår lilla förälskelse. Hahahaha, det va det värsta jag någonsin varit med om utan att gå in på detaljer.
    Vi hörde inte mer efter det, jag tror han tyckte att dt var lite pinsamt. Några månader senare tar han kontakt med mig igen och frågar om vi ska ses och ha lite trevligt. Påminde honom lite snällt att det ju inte -gick- så bra förra gången varpå han säger " Ja, men jag hade ju precis runkat innan vi träffades då".
    Trodde jag skulle smälla av.

Och det var bara två historier.
    Det är tur att denna tråden inte heter "Mina konstiga/roliga one-night-stands"..
    HAHAHAHAHAHA!!!!
    Runkat innan.och vadå inga muskler i underläppen HAHAHAHAH
  • Badabing
    Sooofiet skrev 2011-02-11 19:42:39 följande:
    Jag skulle träffa en kille en gång, som jag bara pratat med i telefon och på internet.
    Jag tror jag var 18 och han 20-nånting.

Det var en låååång tågresa dit och ganska sent på kvällen.
    När tåget saktade in på perrongen såg jag en blekfet kille med rödsprängt ansikte och en skitful gammal skinnjacka. Jag tänkte: "Jaja, sålänge det inte är han så."
    Men det var det.
    Han såg inte alls ut som på bilden!!!
    Men jag gav killen en chans och följde med honom hem.
    han bodde hemma hos sina föräldrar och vi gick in på hans lilla, lilla rum och satte oss på hans lilla, lilla säng, framför tv:n.
    Där låg datanördsaker över hela rummet och det var varmt och luktade illa.
    Han hade dukat upp med chips och satte i en film... HITTA NEMO!
    Resten av kvällen lyssnade jag tålmodigt när han pratade om alla sina depressioner och psykiska problem.
    Jag stod ut i 2-3 timmar och tog sen bussen hem.
    På vägen hem fick jag en kärleksförklaring via sms om hur fin och snäll jag var och att han hoppades på en puss NÄSTA GÅNG.
    Jag träffade honom inte fler gånger...

Jag är sååååå glad att jag är gift och slipper dejta mer!
    Hahaha..hahahhaa...vilka idioter det finns. Men bara killar tydligen =(
    Men ahahhaha
  • Yarrow
    mikipiki skrev 2011-02-11 12:03:14 följande:
    Starta en sån tråd ;)
    Heeerreguud, det skulle vara totalt livsfarligt.

Jag lovar att om en sån tråd startas så kommer garanteras allas gammal ragg helt plötsligt dyka upp gär på familjeliv. hahaha.
  • Badabing

Har ingen historia men har en från min morbror.
    I sin ungdom träffade han en tjej på krogen som han drog hem. Inte så snygg som han trott så efter den natten blev det inte mer.
    Några dagar senare kom hon dock in i affären han jobbade i tillsammans med en gubbe som sträckte fram handen och sa "Jag tänkte bara jag skulle hälsa på min svärson.
    Hans kollegor vek sig av skratt.

Tror det var samma tjej som i korridoren frågat varför det inte stod namn på vissa av dörrarna. Han svarade att det var invandrare som bodde där och de hade så långa namn att de inte fick plats. Och det trodde hon på.
    Var dock förråd och sånt egentligen.

• mikipiki
    Yarrow skrev 2011-02-11 23:22:34 följande:
    Heeerreguud, det skulle vara totalt livsfarligt.

Jag lovar att om en sån tråd startas så kommer garanteras allas gammal ragg helt plötsligt dyka upp gär på familjeliv. hahaha.
    Men erkänn att det hade kunnat vara sjuuukt roligt ;P vissa har ju riktigt knäppa saker för sig :)
Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)