• Anonym (Bernard & Bianca)

Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)

ja, ngn som har varit på en riktig katastrofdejt?

Jag själv kommer ihåg ett när jag var med en kille som jag var jätteförälskad i. Trots att jag var så kär så skulle jag låtsas om som att jag inte brydde mig om honom. Jättedumt men var så osäker. T ex när han tog min hand, så istället för att ryckas med av stunden sa jag att han hade korta fingrar och tog bort handen.. Fortsatte med den stilen hela kvällen att  jag i slutet satt och gäspa jättemkt och till slut låtsades somna.. haha. Blev inget mer med den killen..

• Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)
  • Anonym

hahahah! låter som den killen jag dejtat! det va jag som skrev om killen som oxå sa han va kär i mig, utan att ens träffas? och att han va ett äpple hög. blev inget ligg där, för jag kunde bara ana mini kuken... :P

• Anonym ("J")
    Anonym skrev 2013-03-26 15:30:32 följande:
    hahahah! låter som den killen jag dejtat! det va jag som skrev om killen som oxå sa han va kär i mig, utan att ens träffas? och att han va ett äpple hög. blev inget ligg där, för jag kunde bara ana mini kuken... :P

Ha, ha! Flört
  • Anonym

ingen som har fler roliga historier att berätta?

• Anonym (Geek)

På tal om bli tokkär innan man ens har träffats irl. En nätdejt som jag bara pratat några få gånger med skulle till stan där jag bor så vi bestämde bio,middag och krogen. För det första var han 1 halvtimme försenad. För det andra hade han urtvättade obestämbar färgade och 2 storlekar för små kläder på sig. Men det värsta var när han gav mig ett sött litet paket innehållande ett par hjärtformade guldörhängen.

En annan nätdejt som jag pratat lite längre tid med. Trevlig och snygg på bild. Han hade lite smålockigt tjockt hår sådant där man bara vill köra fingrarna i..och snygga kläder. På dejten dyker upp en småfet kortväxt kille med snaggat hår och av alla sår på skallen och i ansiktet att döma tror jag han hade slipat ner hår å skägg med sandpapper. Och han var klädd i fotbollskläder..

En tredje oxå en snygg kille på kort. Verkade vara ordentlig,lugn å sansad med barn och bra jobb etc. Men upp dyker en snubbe minst 20 år äldre än på fotot och helt korkad. Misstänker han var hög på nåt. Det blev en snabb fika ..och inget mer...trodde jag. Han förföljde och trakasserade mig i 4 år. (det visade sig också han han ljugit om namn,ålder,jobb ja i stort allt) 

Åå jag har flera på lager som jag skriver ner senare....men ska vända på steken för jag har nog varit någons värsta dejt jag med:

En kille hade jag redan ställt in dejten med 3 ggr och fjärde gången blev det så äntligen en fika. Upp dyker jag en bra stund försenad..han fick ringa och väcka mig..och nåt galet bakis att jag var tvungen springa på toa och spy flera gånger.

En annan kille. Vi hade haft en rätt ok dejt men han pratade alldeles för mycket om sitt ex så jag snoppade av honom väldigt kort efteråt. Några månader senare var jag med ny dejt och på samma krog och givetvis så står den där killen i baren. Han ser mig och höjer rösten så det hörs i hela baren - Jasså det är hit du drar alla dina olika killar.

En annan dejt. Skitsnygg och vad som verkade vara en riktigt trevlig kille. Vi träffas och hans första ord kommer ur munnen med världens ljusaste,pipigaste röst. Jag bet mig mycket hårt i tungan för att inte börja skratta och givetvis fick jag stans psykbryt efter en stund så tårarna spruta och jag satt liksom bara och skakade å grät av skratt. Han såg undrande ut och frågade - vad är det? Mår du inte bra.... Vilket givetvis gjorde att jag skrattade ännu mer..
    Fy fan vad pinsamt när jag dessutom skulle försöka be om ursäkt och kunde inte få fram ett ljud Skäms

• Anonym (ooo)

En dejt jag träffat vid ett fåtal tillfällen och som jag inte sett på några år kom hem till mig och var ovanligt het och på. Jag tyckte det kändes mysko och styrde bort. Pratade med en gemensam bekant några dagar senare som blev väldigt förvånad över att vi hade haft en dejt. Eftersom killen skulle gifta sig veckan efter.
    När jag pratade med honom några veckor senare blev han mest irriterad över att jag tog upp frågan om hans giftemål och undrade vad det hade med oss och våran relation att göra.    

En annan dejt var VÄLDIGT forcerad. Vi träffades på en t-banestation och vi skulle direkt iväg i hans bil tvärs över stan. Jag vägrade att sätta mig i hans bil, för jag fick skumma vibbar. Istället tog vi T-banan. På väg ner i t-banan så frågade han rakt ut om jag blivit våldtagen eftersom jag var så rädd för att åka med honom i bilen. Han bjöd i alla fall  på dyr restaurang och blev sen skitsur för att jag inte ville "betala tillbaka" genom att låta honom följa med hem.

• Anonym (Knasigt)

Jag var iväg på en väldigt skum dejt för några år sedan,
    Vi hade träffats på en dejtingsida och för det första hade han inte berättat om sin bilolycka som gjorde
    att han haltade kraftigt. Bestående men, tråkigt såklart men vi går och fikar.
    Väl där är det lite småstelt och jag blev lite besvärad då jag kände att han inte riktigt var något för mig.
    När vi skiljs åt så vart det stelt och jag sa hej då och vände mig om och gick då ropar han VÄNTA på mig.
    Han haltar efter mig och kysser mig rakt upp och ner...

Vart väldigt paff och nickade när han frågade om jag ville träffa honom igen.
    Senare på kvällen skickade jag ett tack för en trevlig fika.
    Men jag hörde aldrig av honom igen.....
    En del människor är bra konstiga :P 

En annan gång då jag var ung och tydligen väldigt spontan.
    Jag började prata med en kille som bodde ca 15 mil från mig.
    Det slutar med att jag sätter mig i bilen efter jobbet ca 01.00 och kör mot storstan.
    På den tiden fanns inte gps:en i mobilen och jag körde vilse såklart...
    Var kanske framme ca 3.30 och jag plockar upp honom och vi åker runt i stan. 
    Besöker utsiktsplatser och åker tillslut förbi ett nattöppet cafe där vi äter frukost.
    Allt kändes jättebra, pirr i magen å hela kittet så vi åker hem till killen och slutar med att vi har sex.
    Sen var vi helt slut, då kan man ju tycka att man borde stannat kvar och sovit några timmar.
    Men hatar att sova borta så trots att jag var nästintill döende av sömnbrist satte jag mig i bilen och åkte hem :D 

• MEE83

Jag var en självcentrerad skitstövel i många år. Mognade nog först på riktigt när jag träffade min nuvarande flickvän, har ett antal misslyckade dejter i bagaget, roliga vet jag inte, även om jag gjort bort mig många gånger till mina polares stora förtjusning(oftast inte på dejter dock). Cool

Första pris, dvs det värsta jag gjort var nog på gymnasiebalen då jag dumpade tjejen jag var tillsammans med under den perioden(hon var helt nerkärad i mig) under middagen och raggade upp en annan brud som jag spenderade resten av natten med och ja en sak ledde till en annan. Nästan värdigt att filmatiseras ala amerikanskt tonårsdrama. Hon jag dumpade var desutom en jätte härlig(och fin) tjej. I efterhand ångrar man ju sådant, men då hade jag inte ett uns av skam i mig.

---------------------------------------

En av mina mer pinsamma dejter var när jag var på dejt med en super het tjej, perfekt nästan rent utseendemässigt... vi hade träffats tidigare på en fest som en gemensam kompis hade och haft det trevligt *wink* men detta var första dejten, jag betedde mig som en 12-åring, blev skitfull, vilket är ovanligt, jag har alltid haft ganska bra koll och inte blivit jobbigt packad speciellt ofta.

Det slutade med att jag kröp runt i den nyfallna snön på trottoaren, med vilje(jag kunde fortfarande hålla balansen) full som sjutton och med henne ståendes över mig, jag kan tänka mig vad hon måste ha tyckt och tänkt just då. Det blev inte någon mer dejt med henne av naturliga skäl, träffade henne genom våran gemensamma vän dock, vilket var ganska så pinsamt första gången.

-------------------------------------------------

Min största flopp som wingman var när min kusin ringde in mig till en dejt, han var lite desperat då han hade hamnat på en dejt med två serbiska tjejer, han behövde en wingman, jag drog på mig lite kläder och stressar iväg för att göra min plikt såklart. .

Det visar sig att hans dejts kompis är en riktig pudding, stället dom är på var dock inte lämpat för samtal och jag hade tagit på mig en keps just denna kvällen vilket hör till ovanan, varje gång hon eller jag sa något var vi tvungna att luta oss nära pga av volymen i lokalen och i min ovana av att bära keps så tappade jag räkningen på hur många gånger jag drämde kepsskärmen i huvudet/ansiktet på tjejen. Till slut så tröttnade hon

Det enda positiva som kom från den kvällen var väl att min kusin fick ligga.

• Anonym (Lilltott)

Jag blev ihopföst på en blind date via min kusin med en kille ett år yngre än mig, jag var 19 på den tiden. I vilket fall, han var jättego, snygg, charmig, vältalig och allt det där och jag gillade honom verkligen så vi började pussas. Ja just det, pussas. Thats it! Försökte mig på kyssar men han blev heltvär och konstig och nästan spottade och sen återgick till att gnugga stängda läppar igen. 
    Tänkte att det kunde vara att han var lite osäker men nej, han ville liksom bara pussa, inget annat. Stod ut ett par dejter till för han var ju underbar på alla andra sätt men jag gav upp när jag upptäckte att det inte blev bättre på den fronten. 

En annan gång så arrangerade mina arbetskamrater en blind date för mig och en av deras andra kompisar på en hemmafest. Vi hade pratats vid lite via mess på datorn då arbetskamraterna tyckte vi kunde bli ett bra par...
    Själv tänkte att det kan väl vara ok, det är ju i alla fall bland människor jag känner men gud så fel det blev. 
    Jag är väldigt utåtriktad och den här grabben IRL var bara så... fel. Vi blev presenterade för varandra och han säger bara jaha, hej och går iväg... en av kamraterna säger till honom att jag kanske vill ha något att dricka och jag säger javisst, vapå han berättar att baren är därborta. Fint försöker jag bjuda med honom så vi får lite tid ihop och frågar om han vill göra mig sällskap men då glor han ner i sin öl och säger, nej, jag har redan min... så jag fick gå själv till baren. Märk väl att det är en öppen bar, inte så att han skulle behöva betala något men icke. Han kunde inte sällskapa med mig 2 minuter. Förskte närma mig honom hela kvällen men han var som en mussla... förrutom när grabbarna var där, då pratades det bilar och racing. Jag pratar gärna bilar och racing med men när jag yttrade något så kunde han inte prata om det heller. 

Till slut pallade jag inte mer, umgicks med andra hela kvällen. Arbetskamraterna fattade inte varför det aldrig fungerade mellan oss och ville vi skulle gå iväg på en andra dejt! För han hade ju så fin bil... de återkom till den jäkla bilen hela tiden och jag fattar inte vad en fin bil har att göra med hans bristande förmåga till vanlig artighet. Men han hade ju SÅ FIN BIL!!! 
    Han var inte ens snygg, han var relativt kort, tunnhårig, tunn och rätt så vanligt trist men jag ville ge honom en ärlig chans. 

Efter den dagen ignorerade jag honom helt och hållet även om han fortsatte skicka mess på datorn. 

• karanfil

Kul att någon väckt upp den här tråden igen! Har läst igenom allt, såååå kul! Säger som någon annan skrev: tänk om man skulle känna igen sig själv i det som någon beskriver som en katastrofdejt! Förvånad

Jag har några pärlor från mitt nätdejtande liv som jag höll på med några år när jag var singel efter en skilsmässa. Jag tycker rakt igenom att det har känts skönt att ha varit en mogen kvinna med god självkänsla för jag vet inte om den yngre mer osäkra upplagan av mig själv hade klarat ut några av dejterna...

- hade kontakt med en mycket trevlig ung man som bodde på annan ort. Vi chattade mycket, skrev sms och pratade mycket på telefon och han var så snäll, på nåt sätt. Lite ung för mig kanske, men han bedyrade att åldern inte hade någon betydelse och han verkade hängiven, som en hund, om ni fattar.
    Vi bestämde att jag skulle besöka honom över helgen, han tog ledigt från sitt jobb (på en restaurang) så att vi kunde vara tillsammans. Nåväl, jag kom dit, vi möttes på en parkeringsplats, åkte hem till honom. Han bjöd på fika, vi pratade, han kändes fortfarande snäll, men mycket oerfaren. Vi handlade tillsammans, han betalade allt och vi skulle laga mat tillsammans hemma hos honom, kyckling. Han ville köpa en hel fryst kyckling så jag fick förklara att den kan man inte tina på en timme...  
    Efter maten, kollade vi på film och hade det mysigt, det ena ledde till det andra... Jag som den mogna kvinnan jag var, krävde förstås att vi använde kondom. Efter att vi haft sex första gången, sprang han in på toan för att tvätta av sig och kommer tillbaka med den använda kondomen, ursköljd och tvättad och undrar var han ska hänga den på tork tills den används igen!! Jag höll på att dö!
    Det fortsatte i den stilen och efter att jag sovit där första natten, kändes det nästan som att jag utnyttjade någon som inte riktigt har alla hästarna hemma och jag åkte hem, till hans stora förtvivlan. Vi träffades aldrig mer och hade inte mera kontakt.

- jag bjöd hem en man som var ganska påstridig om att träffas rätt snart efter att vi börjat chatta med varandra. Jag tänkte okej, lika bra att få det överstökat så man vet om han är nåt att ha eller inte. Jag duschade och gjorde mig iordning, lite parfym, lite smink osv.
    När han kom, visade han sig visst vara trevlig, men luktade lagård, hade skitiga, leriga kläder fulla av hundhår och annat bös. Oborstade tänder, sorgeränder under naglarna och strumpor med hål i fulla av hår. Urk. Honom träffade jag inte igen!

- bjöd hem en kille på middag. Vi hade träffats förut, på allmän plats. Han började med att komma en timme försent, utan att höra av sig och ingen ursäkt. Sen sov han över hos mig och hade de äckligaste oklippta, grå, sunkiga tånaglar man kan tänka sig! fy! Nej, det blev inget mer med honom heller.

- hade snackat ganska mycket med en kille på telefon. Han var riktigt trevlig och fick mig att skratta och känna mig avslappnad. Han hade bara en ganska otydlig bild på sig själv i keps som sin profilbild, men jag försökte att inte vara ytlig...
    Vi sågs på ett café. Han bjöd på fikat. Han var lång och gänglig och hade knotiga knän som stack fram under shortsen. Och de äckligaste tänder man kan tänka sig; gula, med beläggningar.
    Under hela fikat (som jag bara väntade på att jag kunde avsluta) satt han och kliade och pillade på gamla sår på benet så det började blöda och han slickade på sina fingrar för att torka bord blodet... Då går plötsligt två kollegor förbi uteserveringen där vi sitter och de stannar och hälsar. Jag ser på deras miner att de undrar HUR jag kunde dejta en kille som han! När de gick var jag tvungen att direkt skicka ett sms till dem och förklara att den här dejten snart skulle avslutas och inte bli något mer.

- jag träffade en man som oxå var skild, precis som jag. Vi umgicks intensivt i ungefär två månader, träffade varandras barn, var hos varandra så mycket vi kunde när vi var lediga och det kändes riktigt bra. Vi pratade i timtal i telefon och hade trevligt i varandras sällskap.
    Jag berättade bl a för honom att jag tänkte byta jobb och komma tillbaka till mitt gamla jobb då jag inte trivdes på mitt nuvarande. Han lyssnade och stöttade mig. Jag berättade till slut oxå att jag nu fått jobbet på min gamla arbetsplats och såg fram emot att komma tillbaka dit.
    En morgon skjutsade han mig till pendeltåget på morgonen och vi pratade sedan i telefon på kvällen. Och då säger han att han inte känner att det klickar mellan oss och han gör slut. Det kändes okej, även om jag blev överrumplad.
    Någon månad senare på en after work på mitt nygamla jobb, berättar min chef om en man hon dejtat men som plötsligt, utan förvarning avslutat... Allt hon säger stämmer in på den man jag oxå träffat och jag inser att min nuvarande chef och jag dejtat samma man samtidigt! Inte så konstigt att han valde att avsluta både henne och mig, kunde ju blivit lite jobbigt för honom att dejta två kvinnor samtidigt på samma arbetsplats med bara 13 anställda...

Det blev ett långt inlägg. Håll till godo!

• Anonym (Äckel)

Blev hembjudnen av en kille en gång. Då ser jag att han bara har gjort mat till sig själv. Så jag fick titta på medan han åt. Sedan åt han skivad bostongurka och kom mellanåt och ville pussas och hångla med mig. Feg som är jag vågade jag inte stå emot så ja gick ju med om det. Plågsamt. Hånglade medan han stans bostongurka i munnen. Äckel

• Anonym (Man)

Var med en dejt på en restaurang för många år sedan. När hon skulle gå på toa så hade ett par låst in sig på den enda toan för att ha sex. Det slutade med att dejten inte kunde hålla sig. Hon blev näst intill hysterisk och drog efter att ha hämtat kläder och väska. Hon ville inte ses igen sedan.

• Anonym (Hahahaha)

Hjälp vilken rolig tråd!!!!

• Anonym (Hahahaha)

En kille jag skulle träffa när jag var runt 20 nånting. Sågs på fika i stan. Vi hade träffats snabbt ett par gånger innan dess men bara hälsat. Hela fikan pratar han lite barnsligt, jag märker att han inte skrattar utan SÄGER "Hihi" med jämna mellanrum. Han hade också ett väldigt barnsligt kroppsspråk, la huvudet på sned och gjorde puppyeyes och blinkade uppenbart inövat. Han var några år äldre och jag började få panik på hans jävla hihi!!! Jag drack inte ens upp mitt kaffe utan sa att det är dags för mig att bege mig nu och börjar röra mig.

Han följer med en bit och frågar om vi inte ska gå nån annanstans istället. Nej, säger jag, dags att gå hem. Han frågar vad jag ska göra hemma som är så bråttom? Jag hade inget bestämt, ville bara inte höra ETT enda hihi till, men jag drar till med att jag måste hem och kolla på Idol (är rätt säker på att jag under fikan också nämnt att jag inte gillar idol). Han följer efter och försöker bjuda in sig själv med det självklara Hihi efter varje mening. "Jag kanske ska följa med hem till dig och mysa till idol hihi". NEJ. Till slut får jag NOG och säger uttryckligen HEJDÅ, varpå han säger "Glöm inte hejdå-kyssen, HIHI". ALDRIG i mitt liv!! Som att kyssa ett barn. Jag såg mig över axeln på väg hem och stängde porten innan jag gick upp för trappen. Han fortsatte att skriva och gjorde upp egna planer inför nästa fika. Svarade aldrig.

• Anonym (Tjatade)

Jag har varit på väldigt få dejter men lyckades ändå få en ganska konstig dejt. Vi hade gemensamma bekanta och bytte några ord på krogen först. Han föreslog en dejt så att vi kunde träffas och prata under lugnare former och föreslog en fika. Tyckte det lät helt ok så vi bestämde tid och plats direkt eftersom hans telefon var trasig. När vi väl träffas för att fika så är allt han pratar (tjatar) om att vi först ska bestämma att vi är ihop, sedan se om vi gillar varandra!? Jag går inte med på detta och försöker prata om annat, för att lära känna honom lite, han svarar knappt på mina frågor och fortsätter tjata ihärdigt ett tag till innan han konstaterar att jag bara slösar med hans tid(!?) eftersom jag inte vill bli ihop direkt. Det blev ingen mer dejt och jag har inte träffat människan efter det, tack och lov!

• Anonym (Åsa)
    Anonym (Man) skrev 2014-11-07 16:18:06 följande:

Var med en dejt på en restaurang för många år sedan. När hon skulle gå på toa så hade ett par låst in sig på den enda toan för att ha sex. Det slutade med att dejten inte kunde hålla sig. Hon blev näst intill hysterisk och drog efter att ha hämtat kläder och väska. Hon ville inte ses igen sedan.

Haha! Samma sak hände syrran på en bensinstation när hon var i början av ett förhållande. Ett par hade låst in sig och hon behövde den akut. Hon gjorde så klart inte slut men tyckte det var ytterst genant att det hände då han var med.
Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)