ModestyB skrev 2011-02-11 00:36:55 följande:
Kom på en till som var så jobbig att jag förträngt.
Jag hade ett stormigt och passionerat förhållande som gick upp och ner. Under en "ner"-period (dvs. en av våra säkert 5 "pauser") så var jag väldigt ledsen och nere och pratade med en killkompis på msn. Han sa att jag skulle komma över och så kunde vi se en film så jag inte satt hemma ensam och var ledsen. Sagt och gjort, jag åkte hem till honom och vi såg film, satt bredvid varandra i hans 2-sitssoffa. Då plötsligt gör han det oväntade. Han kör "gäspningen" och lägger armen om mig, på ett inte enbart vänskapligt sätt. Jag tyckte det var så otroligt pinsamt så jag gick på toaletten och när jag kom tillbaka satte jag mig demonstrativt i en fåtölj trots att den hade lite fel vinkel från tvn.
Det visade sig sedan att min "killkompis" trodde han bjudit in mig på en date. Jag var helt ovetandes om detta och ville faktiskt inte vara kompis heller när han nu ville ta tillfället i akt och se om han kunde nyttja situationen att jag var just ensam och ledsen. Pinsamt och taktlöst.
Något liknande hände faktiskt mig också en gång, men då gällde det bara en bekant och vi skulle göra ett arbete ihop: Träffades hemma hos honom och jag satt i en soffa, med arbetet i händerna.
Plötsligt kommer han och sätter sig på soffryggens kant och halvhänger med ena kroppshalvan på ryggkanten och sedan liksom drar sig åt mitt håll och med ena armen utsträckt mot mitt håll.
Blev lite kämpigt där ett tag men jag tog mig ur "greppet" och har aldrig mera varit hem till den personen.
Men vilken fuling din kompis körde, som att du vore ett sårat och lättjagat byte

Fast säger ju mer om honom än om dig