• Anonym (Bernard & Bianca)

Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)

ja, ngn som har varit på en riktig katastrofdejt?

Jag själv kommer ihåg ett när jag var med en kille som jag var jätteförälskad i. Trots att jag var så kär så skulle jag låtsas om som att jag inte brydde mig om honom. Jättedumt men var så osäker. T ex när han tog min hand, så istället för att ryckas med av stunden sa jag att han hade korta fingrar och tog bort handen.. Fortsatte med den stilen hela kvällen att  jag i slutet satt och gäspa jättemkt och till slut låtsades somna.. haha. Blev inget mer med den killen..

• Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)
  • ModestyB

Kom på en till som var så jobbig att jag förträngt.

Jag hade ett stormigt och passionerat förhållande som gick upp och ner. Under en "ner"-period (dvs. en av våra säkert 5 "pauser") så var jag väldigt ledsen och nere och pratade med en killkompis på msn. Han sa att jag skulle komma över och så kunde vi se en film så jag inte satt hemma ensam och var ledsen. Sagt och gjort, jag åkte hem till honom och vi såg film, satt bredvid varandra i hans 2-sitssoffa. Då plötsligt gör han det oväntade. Han kör "gäspningen" och lägger armen om mig, på ett inte enbart vänskapligt sätt. Jag tyckte det var så otroligt pinsamt så jag gick på toaletten och när jag kom tillbaka satte jag mig demonstrativt i en fåtölj trots att den hade lite fel vinkel från tvn.

Det visade sig sedan att min "killkompis" trodde han bjudit in mig på en date. Jag var helt ovetandes om detta och ville faktiskt inte vara kompis heller när han nu ville ta tillfället i akt och se om han kunde nyttja situationen att jag var just ensam och ledsen. Pinsamt och taktlöst.

• Insatt
    Anonym (Icke-dejt) skrev 2011-02-10 11:31:46 följande:
    Inte nån dejt, men likande situation. Jag sökte nya kompisar på nätet, för jag var nyinflyttad, och fick kontakt med en kille som verkade sympatisk. Vi stämde möte på ett kafé och han satte igång att prata, nåja, snarare föreläsa. Han frågade inte något alls om mig och försökte jag få in en kommentar, hade jag bara fel!? När jag hade lyssnat på hans mässande i en timme behövde jag gå på toa. Jag var grymt sugen på att bara gå och se om han överhuvud taget skulle märka att jag hade försvunnit
    Hahaha, ja visst är det härligt att försöka prata med någon som håller en monolog.
    Jag var med om en liknande grej med en läkarstudent i 30årsåldern. Vi hade bestämt att vi skulle träffas och fika. Väl på cafeet satt han i en timme och höll en monolog om den svenska porrindustrin. Jag lovar, han pratade både på inandning och utandning, jag fick inte en syl med i vädret fast jag hade kunnat ha ett och annat att tillägga. Det blev ingen mer dejt.
  • Rakad Apa
    Anonym (Bernard & Bianca) skrev 2011-02-04 22:30:25 följande:

ja, ngn som har varit på en riktig katastrofdejt?

Jag själv kommer ihåg ett när jag var med en kille som jag var jätteförälskad i. Trots att jag var så kär så skulle jag låtsas om som att jag inte brydde mig om honom. Jättedumt men var så osäker. T ex när han tog min hand, så istället för att ryckas med av stunden sa jag att han hade korta fingrar och tog bort handen.. Fortsatte med den stilen hela kvällen att  jag i slutet satt och gäspa jättemkt och till slut låtsades somna.. haha. Blev inget mer med den killen..

Hur tänkte du då? Låter jävligt dumt att kasta bort sina chanser med nån man är förälskad i...
  • h34
    ModestyB skrev 2011-02-11 00:36:55 följande:
    Kom på en till som var så jobbig att jag förträngt.

Jag hade ett stormigt och passionerat förhållande som gick upp och ner. Under en "ner"-period (dvs. en av våra säkert 5 "pauser") så var jag väldigt ledsen och nere och pratade med en killkompis på msn. Han sa att jag skulle komma över och så kunde vi se en film så jag inte satt hemma ensam och var ledsen. Sagt och gjort, jag åkte hem till honom och vi såg film, satt bredvid varandra i hans 2-sitssoffa. Då plötsligt gör han det oväntade. Han kör "gäspningen" och lägger armen om mig, på ett inte enbart vänskapligt sätt. Jag tyckte det var så otroligt pinsamt så jag gick på toaletten och när jag kom tillbaka satte jag mig demonstrativt i en fåtölj trots att den hade lite fel vinkel från tvn.

Det visade sig sedan att min "killkompis" trodde han bjudit in mig på en date. Jag var helt ovetandes om detta och ville faktiskt inte vara kompis heller när han nu ville ta tillfället i akt och se om han kunde nyttja situationen att jag var just ensam och ledsen. Pinsamt och taktlöst.
    Något liknande hände faktiskt mig också en gång, men då gällde det bara en bekant och vi skulle göra ett arbete ihop: Träffades hemma hos honom och jag satt i en soffa, med arbetet i händerna.
    Plötsligt kommer han och sätter sig på soffryggens kant och halvhänger med ena kroppshalvan på ryggkanten och sedan liksom drar sig åt mitt håll och med ena armen utsträckt mot mitt håll.
    Blev lite kämpigt där ett tag men jag tog mig ur "greppet" och har aldrig mera varit hem till den personen.

Men vilken fuling din kompis körde, som att du vore ett sårat och lättjagat byteKräks Fast säger ju mer om honom än om digFlört
  • Anonym

Jag träffade en kille på en dejtingsida förra hösten. han va 27 tror jag. Inte riktigt min smak rent utseendemässigt, men verkade trevlig. pratade i telefon en gång innan vi sågs å han verkade jättetrevlig.Vi möttes på centralen i stockholm, gick å fikade å sen promenerade. När vi kom till gärdet där han bodde frågade han om jag ville följa med upp, jag tackade nej. Hela dejtan varade i 3 timmar och han pratade oavbrutet! Han hade en lättare variant av asberger och han pratade bara omden sjukdomen och sitt ex!!! Trots de så va han ganska gullig så vi sågs 2 ggr till innan jag tröttnade=P

Nästa vecka ska jag på en dejt med en kille jag hittade på samma dejtingsida, vi har pratat i telefon i flera veckor å han verkar toppen. Hoppas hoppas att han e de åxå, han bor en bra bit ifrån mig och jag har köpt tågbiljetter så jag måste stanna i över ett dygn=P Uppdaterar om det blev en katastrofdejt eller inte=P

• Yarrow

Vilken rolig tråd! Jag kan nog bidra med några knäppisar :)

När jag var 18 år träffade jag en kille via nätet. Vi hade inte pratat så länge och även om han inte hade visat bild på sig gick jag med på att ta en fika för jag hade tråkigt. Haha.
    Han var kort och tjock, kunde inte vara mer än 160 cm, jag är 167 och hade dagen i ära klackar på 10 cm också. Killen hade en trevlig tutthöjd när vi träffades i alla fall. haha
    Det knäppa var ju itne att han var kort utan att efter dejten så trodde jag att det var rätt uppenbart att det inte klickade. Vi avslutade med ett "det va kul att ses" och sen va det klart. Trodde jag.
    På kvällen börjar smsen rulla in. Jag svarar kort och tänte att han tröttnar nog. Dagen efter börjar han ringa i stället. Jag svarar inte, kändes pinsamt bara. Sen skickar han ett sms där han skriver att han har bjudit in hela släkten på middag till helgen och vill att jag ska komma så att han kan presentera sin nya flickvän.
    Jösses, då ringde jag honom och förklarade snällt att jag inte var intresserad. Stackarn.

Träffade en annan kille vi nätet för några år sedan. jag hade sett massor med bilder på honom och han verkade ganska söt. Vi bestämde att vi skulle ses hemma hos mig och kolla på film en kväll. När han dyker upp så visar det sig att han efter en operation inte har några muskler i underlöppen, haha, Alltså, det va ju synd om honom och så men man tycker ju att det är en grej man berättar för sin dejt kanske?
    Då kommer jag på att alla bilder som jag sett på honom har han något för läppen.. Ett ölglas, en halsduk eller något sånt. Hahaha.
    Jag bestämde mig i alla fall att inte vara så utseendefixerad utan gav honom en chans. Vi träffades några gånger och valde en kväll att fullborda vår lilla förälskelse. Hahahaha, det va det värsta jag någonsin varit med om utan att gå in på detaljer.
    Vi hörde inte mer efter det, jag tror han tyckte att dt var lite pinsamt. Några månader senare tar han kontakt med mig igen och frågar om vi ska ses och ha lite trevligt. Påminde honom lite snällt att det ju inte -gick- så bra förra gången varpå han säger " Ja, men jag hade ju precis runkat innan vi träffades då".
    Trodde jag skulle smälla av.

Och det var bara två historier.
    Det är tur att denna tråden inte heter "Mina konstiga/roliga one-night-stands"..

• mikipiki
    Yarrow skrev 2011-02-11 11:59:52 följande:
    Det är tur att denna tråden inte heter "Mina konstiga/roliga one-night-stands"..
    Starta en sån tråd ;)
  • Sooofiet

Jag skulle träffa en kille en gång, som jag bara pratat med i telefon och på internet.
    Jag tror jag var 18 och han 20-nånting.

Det var en låååång tågresa dit och ganska sent på kvällen.
    När tåget saktade in på perrongen såg jag en blekfet kille med rödsprängt ansikte och en skitful gammal skinnjacka. Jag tänkte: "Jaja, sålänge det inte är han så."
    Men det var det.
    Han såg inte alls ut som på bilden!!!
    Men jag gav killen en chans och följde med honom hem.
    han bodde hemma hos sina föräldrar och vi gick in på hans lilla, lilla rum och satte oss på hans lilla, lilla säng, framför tv:n.
    Där låg datanördsaker över hela rummet och det var varmt och luktade illa.
    Han hade dukat upp med chips och satte i en film... HITTA NEMO!
    Resten av kvällen lyssnade jag tålmodigt när han pratade om alla sina depressioner och psykiska problem.
    Jag stod ut i 2-3 timmar och tog sen bussen hem.
    På vägen hem fick jag en kärleksförklaring via sms om hur fin och snäll jag var och att han hoppades på en puss NÄSTA GÅNG.
    Jag träffade honom inte fler gånger...

Jag är sååååå glad att jag är gift och slipper dejta mer!

• AMC80
    mikipiki skrev 2011-02-11 12:03:14 följande:
    Starta en sån tråd ;)
    Ja gör det och länka. Denna tråden är ju jätterolig. En ONS-tråd blir nog minst lika bra.
  • EmmaÄrMamma

En kille jag var lite bekant med bjöd mig på middag efter att vi sprungit på varandra på stan och lite flörtigt konstaterat att båda var singlar. Middagen var god och riktigt trevlig. Under efterrätten ursäktar han sig och reser sig för att "pudra näsan". Lagom till att han skjuter ut stolen släpper han jordens brakskit!!! Vet inte vem som skämdes mest... (blev ändå ett par ett tag därefter).

Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)