• Oregano

Viktväktarna Online

Gick med i VV online för en vecka sedan. Någon här som är med? Har ni gått ner? Jag tycker att man får äta så mycket. Jag får äta 29 i veckan plus bonus på 35p.

Tycker inte att jag äter mycket mindre än vad jag gjorde innan jag gick med. Kan det verkligen bi något resultat?

Hoppas någon har svar =)

• Svar på tråden Viktväktarna Online
  • miss mamma
    Celice29 skrev 2011-02-05 09:38:27 följande:
    I dag var det vägning och jag har gått ner 1,1 kg. Det är lagom. Nu får jag äta 43 pp om dagen (jag helammar ju). Håller med er andra om att det tar tid med maten o planeringen! Jag försöker alltid göra nåt lite enklare till lunch (wrap, tunnbrödsrulle, soppa m.m.) och det funkar bra. Nu går jag in på min tredje vecka o det är dags igen att planera maten o inköpen!
    Duktig du är .........Går in på min tredje vecka på tisdag.
    Helammar jag med tar sin lilla tid ...........

Hur ser din matdag ut?
    Vad har du i tunnbrödet osv.... bbehöver tips  
    Liam <3 Leon <3 Olivia <3
  • Celice29

Tack! Hittills har det gått bättre än vad jag hade trott! I tunnbrödsrullen kan man t.ex. ha rökt makrill, sallad, gurka, lite naturell youghurt o dill. Ett annat alternativ är rökt kalkon, päron, keso o nötter. Skinka o nån "röra" funkar med. Tunnbrödet kan man variera med pitabröd o tortillabröd. Lätt att ha i frysen. Ibland gör jag bakad potatis som ju blir klar i mikron på 8-10 minuter. Senast fyllde jag den med kvarg, majonäs, skinka, ärtor o salladskrydda. Min lunch ligger ofta på ca 10 pp. Jag äter lunch ca 12:30. Är du med i VV online? Där finns flera liknande recept.

Frukost äter jag ca 8 efter att jag ammat o bytt på dottern. Den består av lättfil + hallonsylt, lite juice o en smörgås med skinka o gurka. Vid 10-tiden dricker jag alltid kaffe o tar en frukt - oftast banan. Till kaffet brukar jag ha ett kex eller Noblesse. Jag tycker det är supergott med choklad till kaffet Glad Under eftermiddagen blir det även nåt mellanmål, ofta frukt o nån smörgås. Kaffe också såklart. Middag blir det vid 17:30 ca. Då lagar vi nåt vv-recept och det brukar ligga kring 11 pp. På kvällen blir det också ofta frukt el nån smörgås. Jag dricker mycket vatten varje dag o minst ett glas lättmjölk.

Jag är ute med vagnen nästan varje dag ca 50 minuter. Jag promenerar inte så snabbt men tycker det är härligt att komma ut i friska luften! Väntar så på lite varmare vårväder o mera sol!

En gång i veckan äter jag blandgodis (150 g) och det ska jag njuta av ikväll! Har sett fram emot det i en vecka! Glad

• caroline80

Hej!!
    Jag har varit med i ett år, gått ner 20 kg, får äta 30 pp och 49 vb, jag äter sällan hela min vb, aldrig min ap.

Lycka till!!!

• Oregano
    Celice29 skrev 2011-02-05 12:06:19 följande:
    Tack! Hittills har det gått bättre än vad jag hade trott! I tunnbrödsrullen kan man t.ex. ha rökt makrill, sallad, gurka, lite naturell youghurt o dill. Ett annat alternativ är rökt kalkon, päron, keso o nötter. Skinka o nån "röra" funkar med. Tunnbrödet kan man variera med pitabröd o tortillabröd. Lätt att ha i frysen. Ibland gör jag bakad potatis som ju blir klar i mikron på 8-10 minuter. Senast fyllde jag den med kvarg, majonäs, skinka, ärtor o salladskrydda. Min lunch ligger ofta på ca 10 pp. Jag äter lunch ca 12:30. Är du med i VV online? Där finns flera liknande recept.

Frukost äter jag ca 8 efter att jag ammat o bytt på dottern. Den består av lättfil + hallonsylt, lite juice o en smörgås med skinka o gurka. Vid 10-tiden dricker jag alltid kaffe o tar en frukt - oftast banan. Till kaffet brukar jag ha ett kex eller Noblesse. Jag tycker det är supergott med choklad till kaffet Glad Under eftermiddagen blir det även nåt mellanmål, ofta frukt o nån smörgås. Kaffe också såklart. Middag blir det vid 17:30 ca. Då lagar vi nåt vv-recept och det brukar ligga kring 11 pp. På kvällen blir det också ofta frukt el nån smörgås. Jag dricker mycket vatten varje dag o minst ett glas lättmjölk.

Jag är ute med vagnen nästan varje dag ca 50 minuter. Jag promenerar inte så snabbt men tycker det är härligt att komma ut i friska luften! Väntar så på lite varmare vårväder o mera sol!

En gång i veckan äter jag blandgodis (150 g) och det ska jag njuta av ikväll! Har sett fram emot det i en vecka! Glad

Tack för bra tips!

Jag blev lite nyfiken på blandgodiset, är det lösviktsgodis du plockar själv?  Hur många points räknar du för det?

• Oregano
    Celice29 skrev 2011-02-05 09:38:27 följande:
    I dag var det vägning och jag har gått ner 1,1 kg. Det är lagom. Nu får jag äta 43 pp om dagen (jag helammar ju). Håller med er andra om att det tar tid med maten o planeringen! Jag försöker alltid göra nåt lite enklare till lunch (wrap, tunnbrödsrulle, soppa m.m.) och det funkar bra. Nu går jag in på min tredje vecka o det är dags igen att planera maten o inköpen!
    =) 1,1 jätte bra ju!!
  • Oregano
    miss mamma skrev 2011-02-05 08:08:34 följande:
    oh tack för tipset ska jag investera i den älskar grytor .
    Ska ta o frysa in jag med varannan vecka här har vi fem barn så då blir det inte mkt tid till att fixa sin "egna"mat.

Måste bara fråga hur ser eran dag med matintag ut, känns som jag bör äta hela tiden 
    Jag äter havregrynsgröt varje morgon, 1 dl havregryn med vatten, skivar över en hel banan och lättmjölk på.

På f.m en frukt (ibland 2), eller 2 knäckebröd med kaviar på.

Lunch, Hittar supergoa och lättlagade recept på VVs hemsida. på ca 8-10 points

middag, hsr jsg ätit en större lunch på dan får jag anpassa så det blir lättare middag ist.

Kväll. frukt. Eller ett kokt ägg.

Nu kör jag rätt enkelt och gansaka en formigt men det behöver man ju inte, man ska bara ta sig tid att sitta och planera  lite mer och kolla runt på hemsidan där finns ju massa tips på både middagar och mellanmål mm.

Och som jag sagt innan gör större satser och frys in!!
  • Oregano

Idag vägde jag mig! och det går ju neråt om än sakta.... I snitt har jag gått ner 0.4/ Vecka. !!

Hoppas det går bra för Er, Viktväktarna är ju toppen =)

• Celice29

Oregano: huvudsaken är ju att det går neråt! Enligt vv online är 100 g blandgodis utan choklad 9 pp. Jag brukar plocka ihop en påse i affären o sen lägger jag 150 g i "min" skål. De andra får en annan skål. För mig funkar detta bra för då vet jag hur mkt jag har. Har jag mer så äter jag det. Så är det bara.

• miss mamma

börjat tappa motivation här vill juh sååååå gärna men tycker inte det händer ngt ....... Måste dock ge det tid o sen försöka mig på att förstå sidan osv

Liam <3 Leon <3 Olivia <3
  • caroline80
    miss mamma skrev 2011-02-09 11:22:40 följande:
    börjat tappa motivation här vill juh sååååå gärna men tycker inte det händer ngt ....... Måste dock ge det tid o sen försöka mig på att förstå sidan osv
    Tappa inte motivationen!!!!! Vad är det du inte förstår med sidan??

Såg att du skrev tidigare att du får äta hela tiden, försök att äta råvaror med bra fett, ex avokado, ger endel poäng, lax, yoghurt 3%.

Kanske öka på pp på frukosten, lunch, middag...

Glöm inte natt dricka mkt vatten.

Lycka till!!
    Ge inte upp!!
  • Celice29

Vägning idag igen: -0,6 kg. Har haft världens förkylning o hållit mig från att motionera den senaste veckan. Hoppas få nya krafter snart igen! Hur går det för er andra?

• Oregano
    Celice29 skrev 2011-02-12 12:15:46 följande:
    Vägning idag igen: -0,6 kg. Har haft världens förkylning o hållit mig från att motionera den senaste veckan. Hoppas få nya krafter snart igen! Hur går det för er andra?
    Men det var väl bra!!!
    Denna helgen har inte gått bra för mig och nästa ska jag också resa bort men men man måste leva också.. däremellen kör jag på! -2,5 kg sen 2 Januari!!
  • Celice29
    Oregano skrev 2011-02-13 21:52:53 följande:
    Men det var väl bra!!!
    Denna helgen har inte gått bra för mig och nästa ska jag också resa bort men men man måste leva också.. däremellen kör jag på! -2,5 kg sen 2 Januari!!
    Ja, jag är nöjd! Självklart så måste man leva mellan varven! -2,5 kg sen januari är ju jättebra också! Heja, heja oss!
  • väntan på liten

Hej tjejer
    Hänger på er här Glad
    Börjar idag igen efter 3 veckors sjukdom med helt sängläge, orkade helt enkelt inte räkna då. Jag vill gå ner 15 kilo. Går inte och väger mig utan räknar hemma själv, blev dock lite undrande, vad är VB som ni skriver om??? ni äter 32 pp och 12 vb, vad är det
    Jag äter 22 p per dag och gick innan jag blev gravid ner 8 kilo på 5 månader så det var härligt...
    Så nu kör vi igen

Heja heja

• Snuttiz83

Hej alla !

Tänkte oxå börja på vv på nätet...  men undrar om den själva listan där det står hur mkt pp det finns i varje livsmedel, om den finns med på nätet då .. ? 

• Ms M

Hejsan..

Välkomna hit!!

VB är veckobonus man får använda sig av om man vill. Veckobonusen ser annorlunda ut, jag får äta 49 extra pp i veckan om jag vill, vissa äter kanske 40 osv.. Beroende på vad man väger tror jag..

Man kan välja att ionte använda vb men man går garanterat ner i vikt även om man använder hela, enligt min konsulent.

På nätet så kan man söka efter livsmedel o sv. Jag tycker den är bättre än butiksguiden för i butiksguiden står det att en rågkaka (smörgås) är 2 pp men om man äter t ex 2 st så är det inte 4 för två utan istället 3,5 för pp för två sådana.. Så enligt mig är internet bra och behövligt.. jag förstopd mig inte på det direkt men efter ett litet tag så fatta man :)

Jag har varit med som månadsmedlem sen den 12 januari och har gått ner 7,7 kg. Väger mig varje onsdag på möte..

• SofieA86

Hej

Jag har precis gått med i viktväktarna Online och idag var min första dag.
    Jag la till en timmes promenad och fick därmed 7 intjänade propoints som ska dra av från dagens intag men på min profil gör den inte det. Jag har ätit 38 propoints idag och ska ligga på 36 om dagen. Så istället för att dra bort de 7 intjänade poängen så har de istället dragit på min veckobonus.

Någon som vet hur detta funkar?

• Smilla1976
    SofieA86 skrev 2012-08-13 22:05:13 följande:
    Hej

Jag har precis gått med i viktväktarna Online och idag var min första dag.
    Jag la till en timmes promenad och fick därmed 7 intjänade propoints som ska dra av från dagens intag men på min profil gör den inte det. Jag har ätit 38 propoints idag och ska ligga på 36 om dagen. Så istället för att dra bort de 7 intjänade poängen så har de istället dragit på min veckobonus.

Någon som vet hur detta funkar?

Hej, kan inte svara på din fråga, men sökte efter trådar med VV online, men den här verkar vara en gammal tråd :) Nåja, tänkte hoppa på VV online om ett par dagar, då smäller det!

Väger man maten hos VV, det var mååånga år sen jag var med sist och då gjorde man det.. hihi..stenåldern..
Svar på tråden Viktväktarna Online