Tack! Hittills har det gått bättre än vad jag hade trott! I tunnbrödsrullen kan man t.ex. ha rökt makrill, sallad, gurka, lite naturell youghurt o dill. Ett annat alternativ är rökt kalkon, päron, keso o nötter. Skinka o nån "röra" funkar med. Tunnbrödet kan man variera med pitabröd o tortillabröd. Lätt att ha i frysen. Ibland gör jag bakad potatis som ju blir klar i mikron på 8-10 minuter. Senast fyllde jag den med kvarg, majonäs, skinka, ärtor o salladskrydda. Min lunch ligger ofta på ca 10 pp. Jag äter lunch ca 12:30. Är du med i VV online? Där finns flera liknande recept.
Frukost äter jag ca 8 efter att jag ammat o bytt på dottern. Den består av lättfil + hallonsylt, lite juice o en smörgås med skinka o gurka. Vid 10-tiden dricker jag alltid kaffe o tar en frukt - oftast banan. Till kaffet brukar jag ha ett kex eller Noblesse. Jag tycker det är supergott med choklad till kaffet
Under eftermiddagen blir det även nåt mellanmål, ofta frukt o nån smörgås. Kaffe också såklart. Middag blir det vid 17:30 ca. Då lagar vi nåt vv-recept och det brukar ligga kring 11 pp. På kvällen blir det också ofta frukt el nån smörgås. Jag dricker mycket vatten varje dag o minst ett glas lättmjölk.
Jag är ute med vagnen nästan varje dag ca 50 minuter. Jag promenerar inte så snabbt men tycker det är härligt att komma ut i friska luften! Väntar så på lite varmare vårväder o mera sol!
En gång i veckan äter jag blandgodis (150 g) och det ska jag njuta av ikväll! Har sett fram emot det i en vecka!