• Celice29

Viktväktarna Online

Jag är också med men har bara vägt mig en gång ännu o då hade jag gått ner 1 kg. Jag tycker också man får äta mkt, speciellt eftersom all frukt är gratis. Sen helammar jag o då får jag en massa extra points. Hoppas att det fortsätter gå neråt! Jag äter sällan av VB och aldrig av aktivitetspoints.

• Celice29

Jag vill sammanlagt gå ner ca 10 kg. Har satt delmål först på 10 %. Få se hur det går! Imorgon är det vägning för mig... spännande!

• Celice29

I dag var det vägning och jag har gått ner 1,1 kg. Det är lagom. Nu får jag äta 43 pp om dagen (jag helammar ju). Håller med er andra om att det tar tid med maten o planeringen! Jag försöker alltid göra nåt lite enklare till lunch (wrap, tunnbrödsrulle, soppa m.m.) och det funkar bra. Nu går jag in på min tredje vecka o det är dags igen att planera maten o inköpen!

• Celice29

Tack! Hittills har det gått bättre än vad jag hade trott! I tunnbrödsrullen kan man t.ex. ha rökt makrill, sallad, gurka, lite naturell youghurt o dill. Ett annat alternativ är rökt kalkon, päron, keso o nötter. Skinka o nån "röra" funkar med. Tunnbrödet kan man variera med pitabröd o tortillabröd. Lätt att ha i frysen. Ibland gör jag bakad potatis som ju blir klar i mikron på 8-10 minuter. Senast fyllde jag den med kvarg, majonäs, skinka, ärtor o salladskrydda. Min lunch ligger ofta på ca 10 pp. Jag äter lunch ca 12:30. Är du med i VV online? Där finns flera liknande recept.

Frukost äter jag ca 8 efter att jag ammat o bytt på dottern. Den består av lättfil + hallonsylt, lite juice o en smörgås med skinka o gurka. Vid 10-tiden dricker jag alltid kaffe o tar en frukt - oftast banan. Till kaffet brukar jag ha ett kex eller Noblesse. Jag tycker det är supergott med choklad till kaffet Glad Under eftermiddagen blir det även nåt mellanmål, ofta frukt o nån smörgås. Kaffe också såklart. Middag blir det vid 17:30 ca. Då lagar vi nåt vv-recept och det brukar ligga kring 11 pp. På kvällen blir det också ofta frukt el nån smörgås. Jag dricker mycket vatten varje dag o minst ett glas lättmjölk.

Jag är ute med vagnen nästan varje dag ca 50 minuter. Jag promenerar inte så snabbt men tycker det är härligt att komma ut i friska luften! Väntar så på lite varmare vårväder o mera sol!

En gång i veckan äter jag blandgodis (150 g) och det ska jag njuta av ikväll! Har sett fram emot det i en vecka! Glad

• Celice29

Oregano: huvudsaken är ju att det går neråt! Enligt vv online är 100 g blandgodis utan choklad 9 pp. Jag brukar plocka ihop en påse i affären o sen lägger jag 150 g i "min" skål. De andra får en annan skål. För mig funkar detta bra för då vet jag hur mkt jag har. Har jag mer så äter jag det. Så är det bara.

• Celice29

Vägning idag igen: -0,6 kg. Har haft världens förkylning o hållit mig från att motionera den senaste veckan. Hoppas få nya krafter snart igen! Hur går det för er andra?

• Celice29
    Oregano skrev 2011-02-13 21:52:53 följande:
    Men det var väl bra!!!
    Denna helgen har inte gått bra för mig och nästa ska jag också resa bort men men man måste leva också.. däremellen kör jag på! -2,5 kg sen 2 Januari!!
    Ja, jag är nöjd! Självklart så måste man leva mellan varven! -2,5 kg sen januari är ju jättebra också! Heja, heja oss!
Svar på tråden Viktväktarna Online