• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • tru

Fick avbryta och äta igår eftersom jag jobbade med tungt kroppsarbete som samtidigt är hjärnarbete så för att arbetet skulle bli rätt fick jag gå och äta för jag darrade och huvudet snurrade av siffror.Sen kommer jag att äta fram till och med lördag för jag ska göra samma jobb på lördag. Men sen kör jag igång igen.

• Manixa

Vägning i morgon,då har jag kört i 8 dagar, för mig fungerar det jätte bra, har varit lite snurrig någon dag men inget större.
    Tycker att helgerna är lite jobbiga, man är van att äta lite gott och att snacka på något på kvällen. Men men det är bara att bita ihop. Nästa v är jag på kurs så då kommer jag att äta lunch. Hoppas på bra resultat på vågen i morgon.

Hopps det går bra för er andra och att du bzzzz fixade jobbet med glans;) 

• Immy

hej alla!
    vägde mig idag då! -3kg till.. så -7kg på 2 veckor då!
    ska börja lägga in en måltid nu! funderar på att köra lite GI..
    eller vilken metod tror ni på att man ska fortsätta med?!

• tru

Jobbet gick galant, fick mycket beröm. Verkar dessutom inte gått upp något på de dagar jag ätit heller om det nu inte leder till viktuppgång lite senare då vill säga. Men imorgon kör jag igång igen för fullt.

• Manixa

Vägning efter bara pulver i 8 hela dagar: -2 kg :(
    Hade ju nästan kört 2 dagar innan jag vägde mig första gången men första dagarna kan man väl inte gå ner så mycket?
    Vad gick ni ner de 2 första dagarna?
    Men -2 kg känns  inte så roligt, jag som inte har fuskat 1 enda gång (drack 1 glas rött vin igår iof).
    Men det sporrar ju inte att fortsätta direkt.......... Trodde verkligen att det skulle ha hänt lite mer, 3 kg iaf.

• Manixa

Tycker vaniljen är alldeles för söt, *uack*
    Men sen tog jag 1 dl stark kaffe, resten vatten och blandade med 1 påse vanilj. 
    Så himmla gott, smakar vanilj frappino.!
    Värt att testa! 

• Korp
    Immy skrev 2011-01-15 17:51:52 följande:
    hej alla!
    vägde mig idag då! -3kg till.. så -7kg på 2 veckor då!
    ska börja lägga in en måltid nu! funderar på att köra lite GI..
    eller vilken metod tror ni på att man ska fortsätta med?!
    Grattis! :D
    Jag skulle nog också satsa på GI, det verkar vanligast och fungerar bäst för de flesta =)
  • Korp
    Manixa skrev 2011-01-16 07:46:03 följande:
    Vägning efter bara pulver i 8 hela dagar: -2 kg :(
    Hade ju nästan kört 2 dagar innan jag vägde mig första gången men första dagarna kan man väl inte gå ner så mycket?
    Vad gick ni ner de 2 första dagarna?
    Men -2 kg känns  inte så roligt, jag som inte har fuskat 1 enda gång (drack 1 glas rött vin igår iof).
    Men det sporrar ju inte att fortsätta direkt.......... Trodde verkligen att det skulle ha hänt lite mer, 3 kg iaf.

Tänk positivt! - 2 är ju bättre än + 2! =)
    De 2 första dagarna stod vågen på + 0.5, nu vet jag inte riktigt har inte vågat väga mig.. fuskade igår och åt broccoli och kokt ägg =(
  • Korp
    Manixa skrev 2011-01-16 14:40:00 följande:
    Tycker vaniljen är alldeles för söt, *uack*
    Men sen tog jag 1 dl stark kaffe, resten vatten och blandade med 1 påse vanilj. 
    Så himmla gott, smakar vanilj frappino.!
    Värt att testa! 
    Tycker du? :O
    Tack för tipset, måste testas :D
  • AishaYasmine

hejsan!
    Jag hoppar in här med er jag med :)
    Börjar med modifast i morgon och ska ner minst 35 kilo. Tufft men ett måste.
    Jag körde i våras 3 veckor men inte ren kur, gik då ner 8 kilo ca.

Nu ska jag köra ren kur och behöver allt stöd och all motivation jag kan få. Delar också gärna med mig av mina erfarenheter jag får och stöttar, peppar andra.
    Lättare om man är fler.

Lycka till!!

Startdatum: 2011-01-17
    Startvikt: 117,9 kilo
    Längd: 172 cm
    midjemått: 126.5 cm

Svar på tråden Modifast(are)