• METAMORPHOSIS

Före- och efterbilder för GBP-opererade

• Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade
  • vampyria2

Anton min Anton vart har varit, har inte sett dig på jätte länge ju... Allt bra med dig

• MrC

Skillnad 45 kg. Bilden till vänster är tagen idag. Är OPad 2011-07-11.
  • MrC
    MrC skrev 2012-09-25 13:25:36 följande:

Hoppsan, bilden försvann...
  • BarbaMamma84

Så nu vågade jag mig på att outa en bild på mig själv. 22v sen OP och bara 25kg till mål !!  
    kick out the epic motherfucker!
  • Sugarbabe

hej tjejer, tittat in ett par ggr tidigare och beundrar er alla över hur ni har kämpat :)

jag har en OT fråga till er -
    finns det en gräns för hur överviktig man måste vara innan man får göra en GBP?
    Jag är 26 år gammal, har alltid varit överviktig och tjock. Är lång, 1.80 och väger i skrivande stund väldigt mycket mer än jag borde.
    Jag har provat att banta under flera år, men det slutar alltid med att jag går ner ca 5 kilo och sedan går jag upp dom igen... jag går aldrig ner mer än så... har funderat mycket på detta och för mig känns det som att det kan vara ett alternativ till ett sundare liv

• MrC
    Sugarbabe skrev 2012-10-09 17:00:29 följande:
    hej tjejer, tittat in ett par ggr tidigare och beundrar er alla över hur ni har kämpat :)

Jag är 26 år gammal, har alltid varit överviktig och tjock. Är lång, 1.80 och väger i skrivande stund väldigt mycket mer än jag borde.
    Jag har provat att banta under flera år, men det slutar alltid med att jag går ner ca 5 kilo och sedan går jag upp dom igen... jag går aldrig ner mer än så... har funderat mycket på detta och för mig känns det som att det kan vara ett alternativ till ett sundare liv

Olika för olika landsting, men oftast mellan 35-40 i BMI.
    Sen om du tillhör ett landsting som har 40, men ligger på säg 37 så kan du få ändå om du har andra besvär pga övervikt. Finns hjärtbesvär, diabetees i släkten? Har du högt kolesterol, blodtryck eller något annat?
  • CeeJay
    Sugarbabe skrev 2012-10-09 17:00:29 följande:

Om man blir "godkänd" kan man betala själv och göra op på andra ställen än landsting. Där jag gjorde min sk sleeve gastric är gränsen BMI 30-35 för just den operationen.
  • MrC
    MrC skrev 2012-09-25 13:25:36 följande:

MrC skrev 2012-10-05 02:21:32 följande:
    Hoppsan, bilden försvann...

Nytt försök.

Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade