-
-
Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade
-
MrC skrev 2012-10-09 17:14:53 följande:Olika för olika landsting, men oftast mellan 35-40 i BMI.
Sen om du tillhör ett landsting som har 40, men ligger på säg 37 så kan du få ändå om du har andra besvär pga övervikt. Finns hjärtbesvär, diabetees i släkten? Har du högt kolesterol, blodtryck eller något annat?
Okej, tack för svar.
Mitt BMI ligger där omkring. Min pappa har diabetes, min farfar hade problem med hjärtat, men jag vet inte om det kan tänkas räknas...
jag har ganska bra bltr och kolesterol har dom aldrig kollat..Okej, hur mycket kostade din op? gjorde du den hos en privat läkare? Räknade på mitt BMI nu och det ligger mellan 35.2 - 35,6CeeJay skrev 2012-10-09 17:29:23 följande:
Om man blir "godkänd" kan man betala själv och göra op på andra ställen än landsting. Där jag gjorde min sk sleeve gastric är gränsen BMI 30-35 för just den operationen.
-
Fina ni är
-
Det här är frågor du ska ställa i den andra tråden, detta är bildtråden.Sugarbabe skrev 2012-10-10 01:10:30 följande:
Okej, tack för svar.
Mitt BMI ligger där omkring. Min pappa har diabetes, min farfar hade problem med hjärtat, men jag vet inte om det kan tänkas räknas...
jag har ganska bra bltr och kolesterol har dom aldrig kollat..
Okej, hur mycket kostade din op? gjorde du den hos en privat läkare? Räknade på mitt BMI nu och det ligger mellan 35.2 - 35,6
-
Får väl dela med mig här också.. Tappat ytterligare 3 kilo sen fotot togs men kommer väl snart gå upp ännu mer då jag är gravid :D
-
allt hamnade fel ;)
men jag är 181m lång.
var som störst 132kg, tror jag låg mellan 120-130 på bilden med svarta kläder.
6månader senare är bilden vid vattnet, låg då under 100kg
asiktsbilden är 1,5år efter och vägde 78kg
och gula tröjan är tagen igår. 2,5år efter operation och en graviditet senare ligger jag på 81kg
-
Såg nu att det blev världens största bilder, sorry. ;)
-
*sparar*
-
mars 2010... Hatade mig själv och satt mest och gömde mig i soffan... ville aldrig hitta på något eller synas så mkt... Ville bara vara osynlig och flyta med obemärkt... blyg och dåligt självförtroende... Denna bild är från starten med modifast, vägde då ca 120 kg...
December 2012, - 42 kg (står still oftast, eller ngt kg upp, men nu de sista veckorna har det visat minus igen.) Mår så himla mkt bättre! Tycker bättre om mig själv, vågar synas mer och har en sambo som älskar min rumpa :P Trodde aldrig att jag ens skulle träffa en man som skulle älska en "sån som jag" men i och med att jag lärde mig ta hand om mig och tycka om mig själv så kunde låta andra göra det samma... Det bästa jag gjort, nu arbetar jag som idrottslärare på en grundskola och försöker få eleverna att tycka om idrott och hälsa :)Är fortfarande kurvig och skulle säkert må bra av att ta bort lite till enligt vissa, men jämför man då och nu så mår jag 1000 ggr bättre både psykiskt och fysiskt :)
-
-
Grattis till alla som lyckats så otroligt bra och kul med före efter bilder!:)