• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Trollbusarna skrev 2011-04-01 09:16:49 följande:
    Ge inte upp ang tempen min temp ligger på normala nu och den var ju liiiiite högre innan plusset men sen den dagen jag plussade så låg skrället på samma  så du kan vist ha en chans
    Mjo visst, men det känns i hela kroppen som att mensen är på väg, och dem månader jag tempat har mensen ALLTID kommit när tempen gått ner på normal temp
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Trollbusarna skrev 2011-04-01 09:39:38 följande:
    Men på mig kändes det också som mensen var på gång och jag till och med hade binda och trosskydd så ge inte upp även om det känns jobbigt just nu
    Tack, men tror tyvärr att chanserna till att jag verkligen är gravid, ligger på typ 5%..
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Gravtest 2: NEG. Så NU ger jag upp helt för denna månad. suck

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-04-01 13:40:52 följande:
    Nej inte negativt...!! Men du är väl på BIM-2 och det är INTE kört än!
    Fråga en som vet att få sena plus!!
    / Kram från fröken låghormonare
    Jo jag vet att jag bara är på bim-2, men med 2 neg gravtest o låg temp, så känns hoppet rätt bra ute tyvärr..   Men tack för tummar o pepping Hjärta Med sonen fick jag dessutom plus just på denna dag så..
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW: Tack gumman för att du fortsätter hoppas. Du får hoppas för mig med Hjärta
    Du behöver inte oroa dig, jag kommer INTE lämna tråden! Men tänkte det kunde vara bra att ha en tråd där endast dem/vi som försökt med syskon i snart/mer än ett år kan samlas och skriva ut sin frustration, förhoppningar och peppa varandra. Det finns trots allt ingen mer än dem som försökt så länge, som till fullo kan förstå denna frustration och hopplöshet över att det tar så lång tid. Dem som inte behövt försöka så länge, kan visst det ha FÖRSTÅELSE för hur jobbigt det måste vara att kämpa så länge, men dem kan omöjligt till fullo FÖRSTÅ hur det är. Hänger du med hur jag menar?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-04-01 14:46:40 följande:
    Ja, gumman, jag förstår precis!!! Jag är också ledsen, besviken, frustrerad och förbannad mellan varven här hemma... Vi har försökt i snart två år (med 2 MF dessutom) och man tappar tron mer och mer för varje misslyckande. Tron på att man någonsin ska få sin efterlängtade bebis.
    Jag förstår precis vad du menar, med förståelse från dem som lyckas snabbt. Jag missunnar verkligen inte NÅGON att få ett plus så fort det bara går, men lite som du säger - de som inte behöver kämpa nån längre period utan lyckas jättesnabbt, kan inte sätta sig in i vår sits, på samma sätt som någon som blir besviken månad efter månad efter månad... Menar INTE att deras barn inte är efterlängtade på samma sätt som våra, för det är väl självklart att de är, men jag tror du förstår hur jag tänker...
    Jag har en väninna, som i sin tur har en bekant, som gjort abort fyra eller fem gånger med motiveringen att "nej, nu vill vi inte ha barn, men det känns inte lönt att börja med p-piller och sånt, för rätt vad det är så vill vi kanske ha en liten"... Hör till saken att hon har tre barn med tre olika män och hennes nuvarande har två barn. Där tror jag (med risk för att bli halshuggen av någon nu), INTE att hon värdesätter "förmånen" att få bli gravid. För det är f-n inte en fråga om ATT få barn, utan snarare OM...
    Men det är bara MIN åsikt!!
    Jag förstår PRECIS hur du menar och håller med dig till fullo. Jag försöker tänka så, och gjorde det när vi kämpade för att få sonen också, att "ju längre man får kämpa, ju gladare blir man och ju mer efterlängtat är barnet". Som du sa, självklart är barnet MINST lika efterlängtat även för dem som lyckas direkt, men även dem som lyckats direkt, kan nog erkänna att barnet hade varit ÄNNU mer efterlängtat, om dem fått kämpa lite. Men jag skulle ändå ge nästan vad som helst för att få vara en av dem som lyckas direkt..
    Visst blir man ledsen när man hör sådant som du berättade, om din väninnas bekanta? Blir så ledsen också när någon säger "det är bara att skaffa barn". Vad då BARA??!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-04-01 16:17:16 följande:
    Jaa du, gumman... Vem skulle inte vilja vara en av dom som lyckas på studs?!?!  Flört  Det vill vi nog alla här inne!!!  Skrattande

Jag önskade att jag kunde säga att vi SKA ha en bebis och önskade att jag kunde säga NÄR!!! Men ÖNSKA sig riktigt intensivt - DET får man iaf!!!  Tungan ute
    Ja DET kan man göra!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Surfar via mobilen så svarar bara kort. Tempade aldrig mig i morse, men ingen mens ännu iaf. Inte så mkt menskänningar iheller. Bara vita krämiga flytningar o ömma bröst. Ska tempa mig imorgon. Är tempen hög då kommer jag ta ett gravtest

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    LängtarL skrev 2011-04-02 09:46:17 följande:
    Hej tjejer! Hur har det gått idag MiAmore?

BabyW, låter ju väldigt lovande dina tecken! Hoppas hoppas! håller mina tummar!=)

själv var jag ju hos gyn i förrgår, och gjorde en undersökning med vul och så. och allt såg normalt ut, så det var ju jätte skönt Glad men nu har jag en undran, jag har ju bim den 6april och om jag hade varit gravid nu så hade väl hon sett det på vul eller? så nu har jag tappat hoppet helt för denna månad. försökte fråga lite om utredning och så eftersom vi går in på 11.e försöket snart. men hon var inte så villig att förklara så mycket. men men. är väl bara att kämpa på.

Många kramar till er goa tjejer! kul att ni är så peppande! {#emotions_dlg.flower} man blir så glad när man är inne och läser!
    Vet faktiskt inte hur tidigt man kan se något på ett vul. Men oavsett ska du inte ge upp förens "the red lady sings" *ler*
    BabyW skrev 2011-04-02 11:02:41 följande:
    Jag är också nyfiken på dig, MiAmore!!  Skrattande

Ja det sägs att det verkar lovande... Får väl hoppas att det indikerar rätt!  Drömmer

Nej vännen, det syns ingenting på ett VUL, så tidigt som du var då (BIM-6 om jag räknade rätt). Det är alldeles för tidigt att se nåt! Så du får ABSOLUT inte ge upp hoppet än!!  Skrattande

Om någon vecka kan man se en "skugga" eller en fostersäck men inget mer...  Rynkar på näsan  Tyvärr! För man är ju rätt bra sugen på att få se allt direkt när man plussat!!  Tungan ute

Vad gäller dina frågor om utredning, beror det lite på var i landet man befinner dig, din ålder i förhållande till hur länge man försökt (här är det om man är över 35 så gör man utredning efter ett års försök men är man yngre än 35 så får man försöka p egen hand i två år) osv. Men var påstridig och ge dig inte med dina frågor, så får du nog ett vettigt svar om hur det funkar där du bor!  Glad  Håller tummarna!!!  {#emotions_dlg.flower} Ja, både för att du inte behöver hjälp utan att ni lyckats redan, men även för att hjälpen är nära om den verkligen behövs.

Kram
    Håller er uppdaterade imorgon!
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!