• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW: Uj, ja det måste vara kämpigt då. Vet inte så jättemycket om aspergers, men alla sådana sorters diagnoser (kallas dem för sjukdomar eller "bara" diagnos?) måste vara väldigt jobbiga för hela familjen innan man kommer på rätsida med det sas.

Ja jag kände att nu har jag ändå hållit mig ifrån alla bim listor i ett par månader, och jag blir ju uppenbarligen inte gravid ändå, även om jag håller mig ifrån dem. *ler* Kanske rentav betyder lite tur att joina igen nu efter två månaders uppehåll?   *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Nu hoppas jag bara att dessa två veckor ska gå FORT. Veckorna mellan äl-bim är helt klart dem jobbigaste! Men, det kommer säkert gå fort. Jobbar 7-15 onsd-fred, så är inte hemma förens runt 15:40 dessa dagar, och när man kommer hem har man så mycket att fixa med att man inte hinner tänka på tiden. Sedan till helgen ska vi förmodligen till Mila mässan i Malmö där dem visar upp en massa jordbruksdjur. Tror att Milo kommer uppskatta det besöket Sedan nästa vecka jobbar jag väldigt mycket, samt att onsd-torsd är jag iväg på internat med jobb. Så jo, det känns faktiskt som att tiden kommer gå fort Har bim den 3:e och kommer förmodligen testa mig då. Jobbar 7-15 den dagen, och har tänkt att OM jag nu plussar då, ska jag köra inom på shoppingcentret som ligger i närheten av jobb, efter jobb, och köpa en blomma och ett par söta bebis strumpor, och ge till maken när jag kommer hem.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Bia 80 skrev 2011-03-21 19:20:38 följande:
    SoMa: Neeeej! Fy vad ledsen jag blev att läsa detta Unna dig massa onyttigheter och var ledsen så får du snart mer kraft att frösöka igen *styrkekramar*

Jag är iaf hemma nu, tog ett gravtest direkt och det är starkare än innan vi åkte. Inga mer blödningar så jag tror faktiskt det gått bra. 

Nu ska jag natta lillen som jag saknat ihjäl mig efter och sen läsa ikapp
    Välkommen hem! Vad skönt att höra att det inte kommit mer blödningar
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-03-21 20:25:35 följande:
    Det kallas diagnoser, för det går under  "autismspektrumstörning" och klassas inte som en sjukdom utan ett milt förståndshandikapp.
    Asperbergers är en blandning mellan diagnoserna högfungerande autism och ADHD. Hon har svårt att läsa av folks känslor, klä sina egna känslor i ord, samt att hon har mycket aggresioner att ge utlopp för när hon inte kan förklara vad hon känner. Sen är det en massa andra saker som påverkar henne, men personer med Aspergers är väldigt intelligenta, men har vissa områden som den intresserar sig speciellt för och då kan det mesta om sina specialområden, medan andra områden som intresse saknas för, bryr hon sig helt enkelt inte om. Personer (då framför allt barn/ungdomar) med denna diagnosen kan ibland framstå som burdusa, ohyfsade, nonchalanta och ouppfostrade...  Gråter

Vi går hos BUP (Barn- och UngdomsPsyk) och får hjälp där, men som du säger - det tar lite tid för oss andra i familjen att anpassa oss och förstå. Både alla vi fyra föräldrar (vi två biologiska samt två bonusföräldrar), men framför allt för min son, som tyvärr ofta är måltavla för hennes utbrott. Detta här blir inte bättre på en gång, men det kan hjälpa både med beteendeterapi för henne, så att hon får lära sig sådan saker som vi andra har i oss naturligt, och sen finns det även medicinering om det behövs. Det blir säkert lättare att hantera med tiden...  Skäms Obestämd

Skönt att du är tillbaka igen!!!  Skrattande 
    Bia 80 skrev 2011-03-21 19:20:38 följande:
    SoMa: Neeeej! Fy vad ledsen jag blev att läsa detta Unna dig massa onyttigheter och var ledsen så får du snart mer kraft att frösöka igen *styrkekramar*

Jag är iaf hemma nu, tog ett gravtest direkt och det är starkare än innan vi åkte. Inga mer blödningar så jag tror faktiskt det gått bra. 

Nu ska jag natta lillen som jag saknat ihjäl mig efter och sen läsa ikapp
    Gud vad skönt att höra att du slutat blöda och att det är starkare!! Då är väl allt som det ska!!  Skrattande
    Ok, ja det låter ju rätt jobbigt både för henne o för er. Men måste vara skönt att ha fått en diagnos på hennes beteende iaf?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Alltså just nu vet jag varken ut eller in. Var säker på att jag hade äl i söndags. Tempen var ju 0,1 grad högre än den brukar ligga på, igår. Och det kändes verkligen som att kroppen skrek "ÄL!!" i söndags. Men idag hade tempen sjunkit till normal temp, och jag känner mig konstigt "mensig" idag (har jag dock gjort fram och tillbaka sedan i söndags). Vet inte vad jag ska tro? Har äl varit eller har jag den typ nu?? Nu tempade jag mig visserligen en timme o 10 min tidigare idag än igår, men om nu äl varit så ska väl tempen vara ovanligt hög oavsett vilken tid jag tempar? Och normal temp brukar ligga på runt 36,6-36,7 även vid 08:00 som jag tempade mig idag. Den låg på 36.7 runt 07:50. Någon som kan bringa klarhet i detta? Fasen också, ångrar att jag inte köpte hem äl-test ändå!! Blir för tusan mer nojjig av att INTE äl-testa mig
    Försöker tänka att vi lyckades få till det både igår kväll och i förrigår, så även om det nu är så att jag har äl idag, så har vi ju täckt upp det rätt bra ändå, även om vi inte får till det idag. Men det är ändå väldigt frustrerande känner jag, att inte ha koll. Ett tag tyckte jag det var SKÖNT att inte ha så bra koll. Men det var också några dagar INNAN äl började spöka.. *ler smått*

BabyW: Behövs det många utredningar för att få en diagnos?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 1982 skrev 2011-03-22 10:19:48 följande:
    Vet inte själv detta med tempen men har själv kollat och min temp ligger högre än den brukar göra nu iaf, brukar vara 36 grader bara men nu 36,7-37 grader nått.
    Då har du haft äl iaf *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 1982 skrev 2011-03-22 10:24:06 följande:
    Äl var i onsdags (Tagit tester) så hur länge e tempen högre då?!?

Testar du enbart morgonar?
    Det beror på. Är du gravid fortsätter den vara hög fram till förlossningen ungefär (eller jag tror att den håller sig hög hela graviditeten iaf. Jag slutade tempa mig efter att jag fått plusset med sonen). Men har du inte blivet gravid, sjunker den allt från 3-4 dagar innan mensen kommer, till samma dag mensen kommer.

Ja för att få rätt temp ska man alltid tempa sig på morgonen innan man stiget upp. Helst vid samma tid också
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 1982 skrev 2011-03-22 10:30:43 följande:
    Okej jag ska tempa imorgonbitti så får vi se. men har testat idag på frömidagen med o den brukar iaf vara lägre men men att det skulle forsätta bli hög tror jag inte, jag tror snarare att mens h*lvettet kommer som vanligt gång på gång på gång

Hur går det med din viktminskning?!?
    Tappa inte hoppet ännu gumman *ler* Hur länge har ni försökt nu?

Jo tack som frågar, det går bra Vet inte hur mycket jag gått ner denna veckan (vägning imorgon), men ännu så länge har jag gått ner 4,1 kg. Mer, troligtvis, men det återstår att se imorgon
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 1982 skrev 2011-03-22 10:42:18 följande:
    Riktigt duktigt av dig *Ger klapp på axeln*, Duktig du är som lyckas med det

Ja du hmm har ju haft oskyddat nu 5 mån iaf så ja man tycker ju att NÅTTskulle ju ske men icke...
    hihi, tack Det är tack vare viktväktarna. Har aldrig tidigare med någon annan "metod" lyckats gå ner så här mycket på så här kort tid, som jag gjort nu sedan jag gick med i vv.

Är det första barnet? Vet att det inte är någon tröst, men med första barnet är det normalt att det tar allt från 6 mån-1,5 år innan det tar sig. Tyvärr. Med sonen tog det precis 1 år för oss. Vi har nu försökt i snart 9 månader
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 1982 skrev 2011-03-22 10:52:54 följande:
    nix vi jobbar på fjärde barnet men våra barn har vi ftt vänta flera år på
    Okej. Men då får vi hoppas att ni inte får vänta i flera år på detta. Får man lov att fråga hur gammal du är? Är du född 82 eftersom att du har det i ditt nick?
    BabyW skrev 2011-03-22 11:18:01 följande:
    Ja du, det där med temp vet du mer än jag. Sorry, men jag kan inte hjälpa dig med nåt bra svar...  Skäms

Nej, man gör en utredning, men det ska till många olika delar i en utredning. Tester, intervjuer, samtal med psykolog, kurator och läkare samt en sammantsällning av samtliga resultat för att få hundra klarhet i vad som indikeras. Vi började med detta i början av december, så sånt här tar alldeles för lång tid. Det tar på psyket på oss allihopa, innan man vet, kan acceptera och anpassa sig och att förstå...
    Låter verkligen inte som något man önskar sin fiende ens
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!