• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Ja tyvärr är det så att om man har normal temp så vågar jag säga att man till 99% INTE är gravid. Tyvärr. Själv vet jag inte vad jag ska tro. Antingen har äl redan varit o min normal temp vid kl.05:30 är under 35,6 denna månaden, el så har äl inte varit ännu. Har haft en svag mensvärk fram o tillbaka sen i söndags som jag brukar ha i ngr dgr efter äl. Man kan bli tokig av mindre

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Det räcker med en höjning på 0,1-0,2 för att det ska räknas som höjning

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 1982 skrev 2011-03-24 09:07:07 följande:
    så mitt kan klassas som höjning då pga den ligger på 36,3-36 6 när jag i vanliga fall liger på 35,9-36?
    Visst gör den det
    Babydreamer skrev 2011-03-24 09:30:49 följande:
    Varför verkar universum tycka om att sparka på dom som redan ligger? Jag känner mig fortfarande fruktansvärt deppig och nu har jag fått munsår.. igen!! har de senaste 3 månaderna nog som mest haft 2 veckor munsårsfritt mellan varven orkar inte med detta... Om allt annat hade varit bra så hade jag kunnat hantera mina munsår, men som det är just nu så sjunker jag bara ännu djupare ner i någon form av depression...  om jag bara finge bli gravid så skulle jag kunna stå ut med vad som helst annat som livet har att slänga i ansiktet på mig, så länge det inte skulle vara något skadligt för barnet....
    *Kram!!*

EGO: Är min temp på 36,6 imorgon också, så börjar jag tro på allvar att min temp antingen legat på runt 36,5 innan äl denna månaden, eller så kommer jag förmodligen inte ha någon äl denna månaden. Så här sen har den nämligen aldrig varit. Är på dag 18 idag, och som jag nog skrivet tidigare brukar min äl komma någon gång från dag 15-17
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 1982 skrev 2011-03-24 16:36:29 följande:
    Okej hmm men tror iaf inte på nått för oss denna gången heller.

Jag får väl istället jobba bort min feta kropp. Kanske derför jag inte blir gravid, man har ju sina tankar
    Hur mycket övervikt har du? Det kan säkert spela in, men samtidigt är det ju inte hela orsaken tror jag tyvärr. Har två vänninor som är kraftigt överviktiga, och dem har båda två blivet gravida på första försöket med båda sina barn. Så det beror nog mest på hur pass fertil man är tror jag. Och man är ju olika mycket fertil, oberoende av vikt. Jag väger nästan 6 kg mindre nu än jag gjorde när jag blev gravid med sonen, och inte har jag blivet gravid ännu för det
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 1982 skrev 2011-03-24 17:13:05 följande:
    Väger nått på 70 (Vill ej väga mig) men vägde typ 70 då jag blev gravid innan så jag KAN ju...Blir så jäkla less
    Förstår dig..
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Har tagit ett beslut. Jag har kännt mig jättekonstig hela dagen, så jag MISSTÄNKER att jag har äl idag. I vanliga fall hade detta betydet att jag hoppat på guben och förfört han ordentligt idag. Men vet ni vad. Jag ORKAR faktiskt inte. Tar guben initiativet så tackar jag självklart inte nej och blir jätteglad. Men tar inte han initiativet ikväll kommer inte jag heller göra det. Så jag chansar helt enkelt på att om jag nu har äl idag, så chansar jag på att någon av spermierna från i måndags fortfarande lever och är pigg. Och skulle det nu inte ta sig denna månaden i heller, så blir det åtminstone ingen december bebbe, och hur roligt kan det vara att fylla år i december? Sist ut av alla och nära julen..

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Vad f.. ? Skrev ett långt inlägg, men bara första meningen kom med?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    ACJL skrev 2011-03-25 10:18:05 följande:

Jag har en fråga om äl-stickorna.
    Jag testade i förrgång, och fick ett svagt streck, och samma sak igår men idag var det knappt synligt?! Kan det vara så jag jag haft äl lr kan det bli de där?
    Glömde ju testa på mån och tisObestämd

Svårt att säga. Det enda jag vet är att man har äl först när båda strecken är lika starka eller teststrecket är starkare än kontrollstrecket

EGO: Min temp låg på 36,6 i morse också. Så antingen hade jag äl i söndags (eftersom att jag fick en temphöjning i måndags), och denna temp räknas som en höjning, att tempen förmodligen legat på 36,5 vid denna tiden dem andra dagarna i cykeln. Eller så har jag inte haft äl ännu, och kanske inte kommer få denna månaden i heller. Men hela denna veckan har jag känt mig mer som jag brukar göra i några dagar EFTER äl, än innan. Är ledig imorgon, så då kommer jag tempa mig vid den tid då jag vet att min normala temp brukar ligga på runt 36,6-36,7, så får se vad tempen visar då
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 1982 skrev 2011-03-25 17:02:04 följande:

Hej tjejer jag har tagit två ÄL-tester (Olika sorter) samt ett G-test.

ÄL testerna visar ena starkt på de andra av okänt märke visar svagare dock, G-testet visade direkt två streck (Inom 10 min) MEN det e sååååååååååååååååååååå svagt så syns ej på bild och kan lika gäna vara spökstreck...som vanligt

Nu ska jag vara tråkig. Resultat på g-test ska väl avläsas inom 5 min. Alla resultat efter 5 min är inte helt tillförlitliga. Men självklart hoppas jag ju att det är ett plus och inte ett spökstreck
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!