-
Jag hade testat imorgon om tempen fortfarande var hög då, hade inte kunnat hålla migBabyW skrev 2011-03-10 14:25:23 följande:Åh, tack söta du! Vilken lättnad att jag inte gått ovch gjort helt fel. Ja, lite pirrigt och spännande känns det i min mage iaf! Fjärilarna fladdrar på för fullt!!
-
Måste vara jobbigt att vara så pass låghormonare Man vill ju VETA så fort mensen är LITE senBabyW skrev 2011-03-10 15:38:17 följande:Mmmm, det är väldigt lockande!! Om nu tempen håller sig uppe, vill säga, men jag vet inte om jag vill göra det än... Fegis, jag vet...
För det första så är barnen här och om det nu skulle vara plus vill jag först att min älskling och jag ska få njuta ensamma! Ja, och om det är minus så vill jag helst få gråta och deppa i fred.
För det andra så "vet" jag ju att det brukar ta en faslig tid för mig innan, det visar sig ett plus... Mellan 1-2 veckor över tiden fick jag ju gå innan plusset kom, med båda barnen.
Blir nog test tidigast på söndag som jag först tänkt. Ja, om inte mensen dyker upp innan dess, vill säga. Men sedan jag fått både Pergo och sprutan så jag har inte gått en dag över tiden. Förra månaden var mensen till och med en dag tidig. Men OJ vad det kliar i fingrarna på mig nu då!! -
Va?!?! Din temp som såg så bra ut?! Är verkligen ärligt chockerad. Beklagar stort och sänder en stor *styrkekram*BabyW skrev 2011-03-11 07:31:17 följande:Den jä-la mensen dök upp i natt!!!! Fick lite rosa på pappret igår kväll, och sen idag var det igång för fullt...
Jag som var så glad och nöjd över att jag hade lyckats att inte få upp några som helst förhoppningar under hela denna cykeln alls. Ja, förrän igår när min temp sköt i höjden. Då kom lite hopp! Bara för att innan dagens slut helt raseras...
Nu ger jag snart FAAAN i allt detta... Jag VET att vi ska få hjälp till våren/sommaren, men jag måste lik förbannat fortsätta med mina Pergo och mina sprutor varje cykel fram tills dess ändå, för att underhålla äggsläpp och stabila cykler.
Usch, idag är jag INGEN trevlig, rolig, underhållande person, ska jag säga... -
Jag känner mig deprimerad just nu. Jag vill ha fler barn, men jag vet helt ärligt inte om jag orkar. Och detta gör mig jätte ledsen. Anledningen är att min man prioriterar i mina ögon helt fel, och så länge han prioriterar som han gör, vet jag inte om jag orkar med att ha fler barn. Just nu är hans prio 1: huset 2: sonen 3: jag. Det känns så för mig iaf. Ska jag iväg o träffa en väninna tycker han alltid att jag ska ta med sonen, för att annars "blir han ju av med en hel arbetsdag där uppe". (han håller på och bygger nya rum på vår gamla vindsvåning) Igår skulle jag träffa en väninna, och eftersom att Milo inte alls var i form sa jag till honom att det känns inte bra att ta med Milo när han mår som han gör. Då svarade han att "nej jag vet, men jag tycker inte det känns bra att bli av med en halv arbetsdag i heller". Det slutade med att Milo stannade hemma och jag åkte iväg med grymt dåligt samvete och träffade min väninna. När min man ska iväg o träffa en kompis, tar han ALDRIG med sig sonen om inte jag ber han göra det, utan han tar för givet att det är ok för mig att stanna hemma med sonen. Han säger aldrig självmant "jag kan ta med mig Milo så kan du städa eller vad du nu vill göra i lugn o ro".
Tyvärr känns det inte mycket lönt att ta upp det med han i heller, för att då får jag bara till svar att "vi måste bli klara med rummen, så du får stå ut med att detta är mitt prio 1 nu". Detta kommer han säga oavsett vad jag kommer med för argument. Det värsta är att jag känner han så pass väl, att när han är klar med rummen, så hittar han något annat som han MÅSTE göra.
Så nu känner jag att det enda jag kan göra för att han KANSKE ska fatta, är att jag helt enkelt ska sluta ta initiativ till sex, dvs till att bli gravid. Eftersom att han i princip bara prioriterar huset, så är han inte alls engagerad i att "få mig gravid". Alltså han ställer alltid upp till att ha sex när jag tar initiativ, o han tar själv också initiativ. Men mer än så är det inte. Han visar inget intresse av att ta reda på när jag har äl, lägger inte ner någon tid på att komma med förslag på vad vi kan göra för att öka våra chanser att bli gravid. Han engagerar sig helt enkelt inte mer än att han "ställer upp och har regelbundet sex". Men om inte jag varit så "på" runt äl, hade han inte haft en aning om att jag har äl då, och hade heller inte tagit initiativ till att ha sex för den sakens skull. Hänger ni med hur jag menar?
Är så trött på att han jämt prioriterar andra saker framför sin familj. Och så länge han gör detta tror jag som sagt inte att jag orkar med att ha fler barn även om jag egentligen inte vill annat än att få syskon till Milo.Slutar jag engagera mig kanske han stannar upp o börjar undra. Hoppas jag.
Förlåt, var tvungen att beklaga mig
-
Tack Adora!Adora1 skrev 2011-03-13 10:47:04 följande:MiAmore: Låter jättejobbigt för dig! Skickar en STOR kram!
-
Tack för kramen. <3AgnesGN skrev 2011-03-13 12:56:48 följande:MiAmore: Stor styrkekram till dig. Inget roligt alls i den sitsen...
BabyW- testade som du ville, solklart minus. Men det visste jag ju... =P
Jag som kämpar med att gå ner i vikt får inse att det är inte lönt. Kämpat denna vecka, men såklart går jag upp 1 kg... F*n... Är så arg på mig själv så jag vill sluta äta och bara ligga ner i sängen resten av året...
Vad är det som gjort att du gått upp 1kg? -
Hm.. Kanske är du stressad? Om man är väldigt stressad så kan det påverka vikten även om man tränar o äter suntAgnesGN skrev 2011-03-13 13:57:54 följande:Ingenting.... Tränat, äter mina pp men inte mer än det... inte rört vb... äter enligt vv...
Jag orkar inte med att gå upp, hade accepterat om jag stod still i vikt, men itne att jag går upp... Attans skit...
Hoppas ni andra har det bra och att ni får några plus nu...
Denna månaden ska jag verkligen försöka att INTE ta några initiativ till sex, dvs till att bli gravid, det får hänga på guben denna månaden. Dels tror jag att jag behöver det och dels så hoppas jag att det ska gå guben att vakna upp o bli lite mer engagerad. Och, kanske är det just detta som behövs, för att jag ska bli gravid? Jag hoppas ju det iaf. Angående det jag skrev ovan så har jag o maken pratat ut nu. Jag är inte säker på att han förstår helt och hållet vad jag menade och hur jag känner, men nu har jag i alla fall fått berätta hur jag känner det, och förhoppningsvis har han fått sig en liten tankeställare -
AgnesGN: Stress påverkar mer än man tror. Men sedan som andra sagt, så väger ju muskler mer också, så kanske har du helt enkelt börjat bilda muskler som gör att vågen just nu plussar på?
Skruttnorpan: Tack för att du stöttar mig! Efter att vi pratat ut igår HOPPAS jag att han fattar mer hur jag mår, och gör större ansträngningar till att visa att huset inte är prio 1 (han sa igår att VI är prio ett och att det bla är därför han känner att han måste bli klar med rummen). Men jag ska ändå ta en månad eller två där jag låter han ta alla initiativen. Dels för att det känns som att jag kan behöva det och dels för att se om han får upp ögonen -
Stort GRATTIS till alla som plussat sedan jag var här sist! Och vad SKÖNT Daz hamster att ni ska få hjälp nu!
Här har jag faktiskt inte så jätte stor koll denna månaden i heller, på när jag har äl. Men går man efter flytningarna, så är det nog inom ett par/några dagar. Skulle gissa på sönd kanske? Men jag kör på som bestämt: guben får ta initiativen denna månaden, och så koncentrerar jag mig på viktminskningen ist. -1,1 kg denna veckan, och -4,1 kg totalt på 6v och 2 klädstorlekar mindre, är vad jag lyckats åstadkomma. Känns väldigt bra
-
TackAgnesGN skrev 2011-03-18 20:30:47 följande:härligt jobbat!! Sköt om dig!