• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Kitty 1982 skrev 2011-03-26 16:37:44 följande:
    hahaha du e rolig du gumman, men du har såååå jäkla rätt i ALLA dina ord. Du är så duktig du

Men mina fingrar kliar
    Jag vet att det inte är lätt, har man fått ett pos grav test vill man göra fler test för att få se det där plusset flera gånger och se det bli starkare. Men för din del blir det ju uppenbarligen mest en massa tvetydiga svar, och du blir bara besviken. Så som sagt, FÖRSÖK att inte testa dig på några dagar nu
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 1982 skrev 2011-03-26 17:07:54 följande:
    hehe ja jag ska försöka men det e svårt
    Och så ring mvc på månd morgon och säg till dem som det är och be att få komma o gjort ett VUL. Tycker jag att du ska göra, iaf
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Här sjönk tempen från 36,9 igår till 36,8 idag. Men, den är fortfarande hög, så ingen fara. Plus, att jag tempade mig kl.07:30 sommartid. Igår tempade jag mig 07:30 vintertid. Så mao tempade jag mig en timme tidigare idag än igår. Hade jag tempat mig 08:30 sommartid, hade tempen förmodligen fortfarande legat på 36,9. Eller vad tror ni? Känner fortfarande mig väldigt "mensig" fram och tillbaka, mest på förmiddagarna dock. Och det känns som att jag har jätte mycket flytningar, men när jag tittar i trosan är där inte speciellt mycket. Får väl se vart detta leder.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    DazHamster skrev 2011-03-27 17:39:12 följande:
    hej alla goa tjejer ser att de hänt lite grejjer här =)
    Kitty det där är garanterat ett plus! men däremot så kan de ju va som sagt att då du gjorde nya att du kanske druckit för mycket så håll ut =) 
    Jag har varit borta en hel vecka nu på facklig utbildning så nu har ja gått upp 1,5 kg då vi inte gjort annat än att äta xD sen i fredags slutade ja röka men fick ett återfall idag så har tagit en cigg sen i fredags men ska kämpa vidare åh inte ge upp!
    Fredagen den 18:e var ja åh lämna blodprov på köldkörteln som dom ska kolla sen ska karln få lämna spermaprov imorrn sen får vi se vad framtiden har att ge =)
    Har åkt på en sjudundrans förkylning så har legat i feber i fredags eller legat har ja inte gjort va på kurs till 14 tiden sen hem käka, sova någon timme åh sen iväg åh jobba natt med 40,8 i temperatur :S tur de finns ipren åh alvedon =)
    Har även jobbat nu inatt åh de var så skönt att få ställa fram klockan åh jobba en timme mindre :D Men nu är ja ledig två veckor framåt.
    Sen imorrn ska ja på en arbetsintervju men det är två arbetsgivare som ska intervjua mig så de gäller två jobb =)
    Sen tisdag ska ja på seminarium "hur man skriver ett cv" sen möte med Lernia :D Ja de är fullt upp här åh ja är glad åh positiv =) 
    Sen då ja hade ägglossning så ville karln att vi skulle fortsätta kämpa åh de va nog mitt livs bästa sex ever! de var så himla mysigt åh romantiskt =)

Miamore: Håller tummarna för dig att det lyckats nu =) när har du BIM? 

Du har haft fullt upp ja Men du gumman.. Man ska inte jobba när man har feber. Det kan leda till att man blir ännu mer sjuk.. *krama*
    Jag har bim nästa sönd, den 3/4. Tack för tummarna

ACJL: Tack för att du plockade fram listan, bra initiativ

Kitty: Ser nu på Bim listan att du inte har bim förens den 28-29 mars. Det är ju inte förens imorgon eller på tisd.. Inte konstigt att du får sådana olika utslag på grav testerna. På dem flesta grav tester får man ju knappt ens utslag på även om man är gravid, när man testar så många dagar innan bim som du gjort. Så du behöver absolut inte oroa dig för dem olika utslagen tror jag. *krama*

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Babydreamer skrev 2011-03-28 19:59:09 följande:
    Jag känner mig helt förstörd... Jag och killen har haft ett långt djup samtal och han har tydligen insett att han inte är riktigt redo för barn när allt kommer till kritan :'( Det känns som om han slitit ut mitt härta ur kroppen :'( Min längtan är ju fortfarande enorm! Hur orkar man vänta tills ens partner är redo när man själv är så redo att man kan spricka?? Jag känner panik i kroppen gällande det här nu :'(
    Förstår att du känner dig besviken. Det kan inte bara vara så att han tröttnat på att försöka just nu och fått lite kalla fötter. Det behöver ju inte betyda att han inte vill ha barn. Har man försökt ett tag kommer man in i sådana perioder ibland. Tycker att du ska prata med honom igen
    DazHamster skrev 2011-03-29 00:09:34 följande:

Hihi äntligen lite fler plus som trillar in ;) De GILLAS!

Idag har varit en helt fantastisk dag, Började morgonen med att hjälpa karln med en sats som skulle levereras fortast möjligast till min privata barnmorska. Väl hos henne så sitter hon i telefon åh säger till personen i telefon "var god dröj", rycker burken åh springer iväg åh ska kika på dom små krabaterna medans ja frågar hennes assistent om mitt provsvar på köldkörteln hade kommit men hon sa näe medans Ludmilla ropar från ett annat rum joooooo de har dom! Vi kikade på dom åh då säger assistenten att de här ser ju super bra ut =) man ska ligga under 2 åh ja hade 1,6 så de var tydligen skitbra! Sen kommer Ludmilla utspringandes åh gjorde tummen upp åh säger att de va nå riktiga livliga saker åh mååååånga! Fatta vilken lättnad de blev för mig :') hon skulle ringa mig nu på förmiddagen för hon kollade bara lite snabbt så de va ju ett preliminärt besked men sen skulle de skickas iväg på lab åh se om han fått nå bakterier från min slidkatarr men annars är allting jättebra än så länge =) Dock så¨hörde hon inte av sig idag men hon hade väl mycket åh göra så ja ringer henne imorgon.

Senare idag var ja på arbetsintervju som gick jättebra fick skriva massa papper åh kommer även få provjobba så att ja får se om ja kommer trivas åh även om dom trivs med mig sen blir de isåfall att hoppa in extra nu i början åh sen ett vik.

Jag åh karln funderar starkt på att gå med i xtravaganza, det kostar men de får de fan vara värt!! Min karl är inte överviktig han har lite hull på magen men inge mer men han känner att han vill komma i form han med =)

de känns som att ja försöker följa min prioriteringslista iaf även om den kastas om lite huller om buller men skitsamma ja är superglad =)

Babydreamer: Nu ska ja berätta något för dig som kan vara värt att ha i åtanke åh de är att min karl var inte heller redo från början att skaffa barn, ja fick tjata på han i nästan ett år så tillslut så gick han med på att komma in till en barnmorska åh få lite råd åh tips åh även ställa frågor. Ja valde att gå till en manlig barnmorska vi namnet Michael mucca väldigt känd åh omtyckt av många här uppe i sundsvall. Iallafall min karls ENDA stora fråga var "kommer jag någonsin bli redo för ett barn?" Michael svarar honom så här " Näe de kommer du inte, de finns enstaka fall där karlarna tjatar mer efter barn än fruntimmer men en kille kommer normalt sätt aldrig vara redo inte ens då barnet har fötts men andra/tredje dagen då barnet kommit så börjar de sakta men säkert sjunka in att "jag har faktiskt blivit pappa åh jag är världens stoltaste!" Efter det samtalet med barnmorskan så säger min karl till mig " älskling nu går vi hem åh gör barn!".
    Nu då de gått snart 1,5 år så är de mer min karl som tjatar nu än vad det är jag ;) 
    Mitt tips till dig nu om du bor i närheten av Sundsvall be din kille om att få komma till en barnmorska åh få reda ut vart ni står här i livet åh prata gärna med michael mucca men bor du inte här så försök välja en manlig barnmorskan ändå för de är lättare åh känns tryggare för din kille att få prata med någon som talar samma språk. Jag hoppas allt löser sig för er nu, känns jättetråkigt att höra men jag har själv hört dom där orden så ja förstår vilken besvikelse de känns för dig men ge inte upp! Jag önskar dig all lycka nu =) 

Vilket härligt inlägg från dig med många roliga nyheter
    SoMa72 skrev 2011-03-29 15:49:05 följande:
    Men har Kitty raderat sin profil?? Förvånad var är hon, nån som vet???
    ja jag såg också det. Hoppas det inte hänt något
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Dazhamster: Har tempat mig vid 05:30 denna veckan pga jobb, och liksom förra veckan när jag tempade mig vid den tiden, har den legat på 36,6 både igår och idag. I helgen när jag tempade mig mellan 06:30-07:30 har den legat på 36,8-36,9. Har inga direkta symptom, vilket är väldigt ovanligt. Brukar ha alla möjliga sorters symptom så här nära bim *ler smått* Det enda är att jag fortfarande känner av "mensvärk" i mellanåt, men bara på förmiddagen och om jag vaknar på natten. Annars inget direkt. Lite småöm i brösten i mellanåt, men inget att prata om direkt egentligen. Småvärker nere någonstans mellan äggstockarna och livmodern typ, och i slidan, i jämna mellanrum. Så visst, jag har en del symptom, men dem är väldigt diffusa. Och det känns som att jag har jättemkt flytningar, men när jag tittar i trosan när jag är på toa, är där inte mer än vanligt sas.

Vi som inte plussat ännu kan väl kanske hänga kvar i denna tråden, och någon av dem som plussat kan starta en ny tråd, och hänga där (och invänta oss andra ) OCH här?

Trollbusarna: Tråkigt med folk som snokar SKÖNT att du inte lämnat oss! Tjusiga grav-tester! När testade du plus första gången föresten?

BabyW: Halsbrännan kan jag tyvärr inte komma på något bra att säga. Men menskänningar jag jag haft till och från enda sedan äl. Det minns jag att jag hade den månaden jag plussade med sonen också. Så det behöver absolut inte betyda något negativt!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-03-29 19:58:44 följande:
    Ja, vi får väl se om den eländiga halsbrännan ger med sig snart. Det är lite tröttsamt iaf...  Obestämd

Det med mensvärken låter ju lovande på sätt och vis, men är väl alldeles för tidigt för att tyda på en graviditet nu?!? Skrattande
    Ja kanske.. Man hör ju lite olika hur fort ägget fäster. Har hört att det kan ta allt från 3-4 dagar upp mot 7-8 dagar. Om ägget fäst redan efter 3 dagar är det ju faktiskt inte helt omöjligt att börja känna av det på äl+6
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Har varit iväg på internat med jobb ett par dagar, kom hem igår em. Tyvärr inte med några roliga nyheter. Tempen nere på normal temp i morse och det har känts i kroppen sedan igår att mensen är på väg. Så det är bara att inse att det blir ett 10:onde försök för oss. Hur länge ska man orka kämpa egentligen?? Gråter

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jo att det i genomsnitt tar 6-12 månader med första barnet visste jag, men trodde verkligen att det skulle gå fortare andra gången. Särskilt nu när jag väger nästan 6 kg mindre. Är säker på att jag får tillbaka kämparglöden snart, men just nu känns det väldigt uppgivet

♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!