• Malin8903

Godisberoende

Jag undrar om någon har bra tips om hur man ska sluta äta godsaker, har försökt med det där att ta frukt osv istället men det funkar inte, det slutar med att jag tar frukt OCH godis.

Jag äter oftast godis när jag blir ensam vilket blir varje kväll eftersom sambon jobbar på natten, så direkt när han går så kan jag börja baka eller leta i skåpen efter något, är precis som att jag MÅSTE äta något när jag är ensam.....

Men iaf har någon bra förslag på hur jag ska tänka eller göra när det blir såhär? Jag har försökt sluta men kan högst hålla upp i en vecka sen börjar jag igen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-09 23:46
    Sen så kan man ju tänka på att godis inte bara leder till övervikt utan även om man är smal och äter mkt godis så kan det ändå påverka blodet(fett i blodet?) så även om det inte syns på ut sidan att man äter mkt så kan det ju förstöra mkt på insidan....Ville bara tillägga det för någon anledning:)

• Svar på tråden Godisberoende
  • Maddisen80

Hej vad bra att jag hittade den här tråden ,jag är med godisberoende, jag är jätteöverviktig ,men jag tänker köpa mulberrykosttllskott när pengarna tillåter de är väldigt bra mot sötsuget sen att äta regelbundet.

• Malin8903
    minimamma89 skrev 2011-02-05 20:43:45 följande:
    Slem (sekret) från löss låter inte så värst aptitretande det heller, tycker jag :)

Fast, ärligt talar tycker jag det låter ännu osexigare att proppa i sig en massa kemikalier, förtjockningsmedel, sötningsmedel, färgämnen med mera. Dessutom smakar äkta vara så grymt mycket fräschare och godare och ,,, mer.
  • Malin8903
    Maddisen80 skrev 2011-02-05 20:47:23 följande:
    Hej vad bra att jag hittade den här tråden ,jag är med godisberoende, jag är jätteöverviktig ,men jag tänker köpa mulberrykosttllskott när pengarna tillåter de är väldigt bra mot sötsuget sen att äta regelbundet.
    ja att äta regelbundet hjälper väldigt mycket. Innan åt jag typ bara frukost och sen middag på kvällen och sen godis, men nu när man äter var tredje timme så känner man inget sötsug alls, bara där kommer man långt:)
  • Maddisen80
    Malin8903 skrev 2011-02-06 11:14:10 följande:
    ja att äta regelbundet hjälper väldigt mycket. Innan åt jag typ bara frukost och sen middag på kvällen och sen godis, men nu när man äter var tredje timme så känner man inget sötsug alls, bara där kommer man långt:)
    Hej jo de förstår jag ,jag måste försöka lära mig att äta regelbundet med ,jag har så svårt med det.
  • Malin8903
    Maddisen80 skrev 2011-02-09 10:59:01 följande:
    Hej jo de förstår jag ,jag måste försöka lära mig att äta regelbundet med ,jag har så svårt med det.
    Sätt upp ett schema, det kanske underlättar. Jag planerar på måndagen vad man ska äta på hela veckan iaf lunchen sen så går det automatiskt resten:) köper mycket frukt också
  • Maddisen80
    Malin8903 skrev 2011-02-09 12:43:24 följande:
    Sätt upp ett schema, det kanske underlättar. Jag planerar på måndagen vad man ska äta på hela veckan iaf lunchen sen så går det automatiskt resten:) köper mycket frukt också
    hej jo jag får skriva upp ett schema
  • CathrinLarsson

Har börjat med en ny grej som fått fart på min viktnergång; jag äter på assiett istället för vanlig mattallrik! Plötsligt får man ner portionerna rejält! Nästan 2 kg på 2 veckor! =)

• emelielj

Cathrin, det var ett jättebra tips!
    Men matvrak som jag är skulle jag inte hålla mig från att ta mat en gång till :)

• CathrinLarsson

För mig fungerade det ganska bra. Jag kunde ta en gång till, men det blir fortfarande mycket mindre mat än innan. Nu mera äter jag mest bara en portion - och blir mätt! Helst ska man äta med barnbestick också! =)

Svar på tråden Godisberoende