• TinaM

Hemutredning nov 2010

Hej!
    Ska börja med hemutredning på torsdag, känner mig nervös, orolig, pirrig, förväntansfull, ja alla känslor och lite till....
    Någon annan där ute i samma situation? Erfarenheter? Tips? 

• Svar på tråden Hemutredning nov 2010
  • Nystart

Hej!

Vad jag förstår är det ca 15 par som håller på att sammanställa sin ansökningar till SA, men eftersom det gått trögt i SA under hösten med nya lagar så kommer inte A C skicka några fler ansökningar på några månader. SA har så många handlngar de behöver. Om det gäller de 15 som sammanställer nu, men inte skickat vet jag inte, men jag uppfattade nog det som om de också kommer ligga på is. (men där är jag osäker)  På listan kommer det nog inte att försvinna några alls på ett tag, om de inte byter land.  Därifrån försvinner man när man börjar göra iordning ansökan.

Tråkig info för den som köar, men bra om man står i valet och kvalet. En sak är alltid säker - förutsättningar ändras hela tiden...Håll alltid så många dörrar som möjligt öppna.

God fortsättning och en önskan att vi alla ska nå någon milstolpe under året.

• Chimamanda

Pratade med vår utredare just. Hon har som målsättning att bli klar med vår utredning under januari, men kan inte lova. Hinner hon (vilket jag hoppas!) så har vårt utredning tagit 4 månader. Känner mig hemskt otålig, även om jag vet att många har fått vänta mycket längre!

• Chimamanda

Ville bara lägga in en uppdatering här - vi har nu fått definitivt besked att vi blir godkända! Utredningen är visserligen inte färdigskriven ännu, men vi fick många positiva besked från vår utredare igår. Bl a får vi syskonmedgivande! Nu väntar vi bara på att allt ska skrivas klart och att det ska upp i nämnden. Känns härligt, ett steg till på vägen!

• Namaste72

Grattis Grace!

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Chimamanda
    Namaste72 skrev 2011-01-22 10:20:17 följande:
    Grattis Grace!
    Tack!
  • Kluran

Grattis till dig Grace Glad!

Hanya - jag tänkte inboxa dig, men märker nu att jag inte kommer in på din sida längre. Kan du släppa in mig igen är du snäll Glad.

• Zabka
    Chimamanda skrev 2011-01-21 19:12:07 följande:
    Ville bara lägga in en uppdatering här - vi har nu fått definitivt besked att vi blir godkända! Utredningen är visserligen inte färdigskriven ännu, men vi fick många positiva besked från vår utredare igår. Bl a får vi syskonmedgivande! Nu väntar vi bara på att allt ska skrivas klart och att det ska upp i nämnden. Känns härligt, ett steg till på vägen!
    Stort grattis!!!!!
  • Namaste72
    Kluran skrev 2011-01-25 09:17:45 följande:
    Grattis till dig Grace Glad!

Hanya - jag tänkte inboxa dig, men märker nu att jag inte kommer in på din sida längre. Kan du släppa in mig igen är du snäll Glad.
    Ska fixa det
    { Mamma till världens finaste dotter }
  • gottelina

Nu börjar det röra på sig igen. Ska hämta mitt nya läkarintyg med nya vikten imorgon och sen en träff med vår återstående utredare den 1:e feb. Vågar inte tro att detta är slutklämmen ännu men det är meningen att det ska vara det.
    Hoppas! Hoppas!
    nnnggghhhhh!!!! Så låter det när jag håller tummarna allt vad jag orkar... Flört

Svar på tråden Hemutredning nov 2010