• TinaM

Hemutredning nov 2010

Hej!
    Ska börja med hemutredning på torsdag, känner mig nervös, orolig, pirrig, förväntansfull, ja alla känslor och lite till....
    Någon annan där ute i samma situation? Erfarenheter? Tips? 

• Svar på tråden Hemutredning nov 2010
  • gottelina
    TinaM skrev 2010-12-07 11:29:00 följande:
    Gottelina: gick det bra på sista mötet? Håller tummarna!
    Tyvärr inte helt bra. Vår ena utredare har fått hybris och ska skriva in alla möjliga begränsningar i vår utredning har hon för sig men jag har mejlat hennes chef på familjerätten och berättat om våra synpunkter och hon har svarat att hon ska ta kontakt med oss per telefon allra senast fredag. Hoppas att hon fattar.
    Anders b skrev 2010-12-07 16:14:54 följande:
    Jag och min fru fick också frågan hur vårt sexliv är, och bara för att vi inte tycker det är jätteviktigt, och inte har sex varje dag, men ändå älskar och håller av varandra, så tycker utredarna att vi har ett osunt sexliv, och det ska inte adoptivbarnet växa upp i. Hela vår utredningsprocess är ett stort skämt dock, och jag tror inte vi kommer att få ett medgivande.
    Typ så resonerade vår utredare också. Hon sa att har man inget fungerande sexliv så skiljer man ofta sig när man får barn?!!! Jag drog till med att det är alla behandlingar och skit som ställt till det och att vi jobbar på det. Sa att det faktiskt redan känns bättre sen vi dragit igång denna processen för nu gör man det för nöjes skull och inte som bebisverkstad. Tror hon köpte det för hon hae i alla fall inte nämnt det sen.

Jag vet ett par som fick frågan vem som är mest dominant i sängen. Jag tror jag hade svarat att det beror på vilken lek vi kör med för tillfället och vem som håller i piskan Flört Alltså vad fan har det med saken att göra. Fullständigt absurt!
  • Cahela
    gottelina skrev 2010-12-07 23:59:11 följande:
    Tyvärr inte helt bra. Vår ena utredare har fått hybris och ska skriva in alla möjliga begränsningar i vår utredning har hon för sig men jag har mejlat hennes chef på familjerätten och berättat om våra synpunkter och hon har svarat att hon ska ta kontakt med oss per telefon allra senast fredag. Hoppas att hon fattar.
    Anders b skrev 2010-12-07 16:14:54 följande:
    Jag och min fru fick också frågan hur vårt sexliv är, och bara för att vi inte tycker det är jätteviktigt, och inte har sex varje dag, men ändå älskar och håller av varandra, så tycker utredarna att vi har ett osunt sexliv, och det ska inte adoptivbarnet växa upp i. Hela vår utredningsprocess är ett stort skämt dock, och jag tror inte vi kommer att få ett medgivande.
    Typ så resonerade vår utredare också. Hon sa att har man inget fungerande sexliv så skiljer man ofta sig när man får barn?!!! Jag drog till med att det är alla behandlingar och skit som ställt till det och att vi jobbar på det. Sa att det faktiskt redan känns bättre sen vi dragit igång denna processen för nu gör man det för nöjes skull och inte som bebisverkstad. Tror hon köpte det för hon hae i alla fall inte nämnt det sen.

Jag vet ett par som fick frågan vem som är mest dominant i sängen. Jag tror jag hade svarat att det beror på vilken lek vi kör med för tillfället och vem som håller i piskan Flört Alltså vad fan har det med saken att göra. Fullständigt absurt!
    men vad f-n har dom och göra med vem som är mer dominant i sängen?? Det är sjukt och inkompetent att ställa en sån fråga. Vilka idioter!!!!!
    Hoppas det går bra för er gottelina!!!
    Bonusmamma till ljuvliga lilla Emma.
  • Krickita

Hej hej
    Vi skall göra vår läkarundersökning 22 dec, och jag har skapligt med ågren eftersom jag råkat gå upp i + 10 kg vikt för 1 1/2 år sen pga av ett stressigt uppdrag när min man var pappaledig. Jag har hållit vikten i schack sen dess, men surt som faen är det.

Ja, jag får väl köra en två veckors kur, midjemåttet är ganska lätt att påverka om jag kör som en idiot på gymmet. Men vikten ligger där den ligger, tyvärr. Jag hade ju loooovat mig själv att jag skulle väga under 90 kg till jul, men det är lättare sagt än gjort. Det är bara 2,5 kg dit så dit, så det hela är sjuuukt irriterande. Blä.

• gottelina
    Krickita skrev 2010-12-08 10:18:30 följande:
    Hej hej
    Vi skall göra vår läkarundersökning 22 dec, och jag har skapligt med ågren eftersom jag råkat gå upp i + 10 kg vikt för 1 1/2 år sen pga av ett stressigt uppdrag när min man var pappaledig. Jag har hållit vikten i schack sen dess, men surt som faen är det.

Ja, jag får väl köra en två veckors kur, midjemåttet är ganska lätt att påverka om jag kör som en idiot på gymmet. Men vikten ligger där den ligger, tyvärr. Jag hade ju loooovat mig själv att jag skulle väga under 90 kg till jul, men det är lättare sagt än gjort. Det är bara 2,5 kg dit så dit, så det hela är sjuuukt irriterande. Blä.
    Ingen jag känner som varit på denna läkarundersökning har behövt väga sig. Läkaren har bara frågat om vikten och man svarar. Surt som fan att inte jag visste om BMI-kraven innan för jag hade kunnat svara vad jag ville till den läkaren.

Läkarna över lag fnyser åt dessa undersökningar och tycker att de är blaha blaha och inte värda ett skit så de lägger inte så mycket energi på det hela utan fyller i det dom ska och stämplar och önskar lycka till.

Men du 2.5 kg! Det är ju inte så mycket. Är du orolig att du ska bli vägd så kör en fastekur precis innan eller ngn pulverdiet. Det tar bara ett par dar att bli av med 2,5 kg med t ex naturdiet om du kör ren kur. Visserligen är det mesta i ren vätskeförlust så du går upp det igen när du äter men det kvittar ju när du väl fått ditt läkarintyg. {#emotions_dlg.djavulsk}

Själv har jag fått mail från chefen för familjerätten här i stan. Inget besked men hon har läst mitt mail och tagit till sig våra synpunkter och hon kommer att ringa upp oss denna veckan. Senast fredag. Vi får väl se vad hon säger...
  • Krickita

Hahhha, ja det kanske bara är att snöra på korsetten, ta på svarta kläder och högklackat. Med smala svarta brallor och en lite pösig blus går det ju att trolla

Just det, jag har en smal stickad tröja/klänning, som sitter bra. Dessutom ger ju allt gymmande effekt, dock inte på vågen

Och nån kur skulle ju inte skada så här inför jul, ett tappat kilo är ju ett tappat kilo, och allt är ju inte vatten! Nu får det bli mazzor med zumba!

Vinkevink

• gottelina
    Krickita skrev 2010-12-08 13:49:54 följande:
    Hahhha, ja det kanske bara är att snöra på korsetten, ta på svarta kläder och högklackat. Med smala svarta brallor och en lite pösig blus går det ju att trolla

Just det, jag har en smal stickad tröja/klänning, som sitter bra. Dessutom ger ju allt gymmande effekt, dock inte på vågen

Och nån kur skulle ju inte skada så här inför jul, ett tappat kilo är ju ett tappat kilo, och allt är ju inte vatten! Nu får det bli mazzor med zumba!

Vinkevink
    Zumba är jättekul! Heja dej! Detta fixar du!
  • Namaste72

Vi fick väga oss så snällt hos farbror doktorn. Men resten av undersökningen var lite i stil med " jaha, ni mår bra eller?"

Krickita: Visst är ni på gång för syskon eller?

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Chimamanda

Vi fick också väga oss hos doktorn. Eftersom vi inte har nån våg hemma så visste vi inte vad vi vägde. :)

Apropå sexliv, så räcker det väl om man öht HAR ett sexliv och är någorlunda nöjd med det? Man kan ju faktiskt ifrågasätta vilka frågor som är relevanta att ställa.

Jag hoppas att vår utredare inte ska komma med några underliga synpunkter på oss. Hittills har hon verkat helt ok. Just nu väntar vi på det sista och avslutande mötet.

• Hej och Hopp

Jag fick också väga mig hos doktorn - jag hade heller ingen våg hemma och hade ingen aning om vad jag vägde

• Krickita
    Namaste72 skrev 2010-12-08 20:58:59 följande:
    Vi fick väga oss så snällt hos farbror doktorn. Men resten av undersökningen var lite i stil med " jaha, ni mår bra eller?"

Krickita: Visst är ni på gång för syskon eller?
    Ja, ja, jag får väl stå ut med förnedringen att ställa mig på vågen på "offentlig" plats, bara jag slipper IVF/utomkveds är ju jag glad

Ja Hanya, vi är på gång med syskon till vår godplutt, allt går så himla bra att det vore toppen med en liten "broster". Vi hoppas på Etiopien, vi har funderat på andra länder men allra helst vill vi ju tillbaka till vårt älskade Addis. Men kön rör sig sakt fraåt, så det finns hopp om livet!

vinkevink
    Krickita
Svar på tråden Hemutredning nov 2010