Hemutredning nov 2010
Hej!
Ska börja med hemutredning på torsdag, känner mig nervös, orolig, pirrig, förväntansfull, ja alla känslor och lite till....
Någon annan där ute i samma situation? Erfarenheter? Tips?
Hej!
Ska börja med hemutredning på torsdag, känner mig nervös, orolig, pirrig, förväntansfull, ja alla känslor och lite till....
Någon annan där ute i samma situation? Erfarenheter? Tips?
Samma erfarenhet som dig Grace O angående det allmänna läkarintyget.... Usch, är ganska stressad över dessa förbannande läkarintygen.... Eller egentligen ganska stressad överhuvudtaget över allt just nu....
Hej
Jag kommer ihåg exakt vilken press, stress och ORO det var under utredningen. Vi hade som jag sagt tidigare otur med att det tog 2 år innan vi fick starta men sen gick det ju fort för oss också, drygt 2 månader från start till medgivande och då var sommarsemestern mitt i detta! Jag tyckte det var skitjobbigt och är glad att det gick så fort.
Som endel av er redan listat ut så menade jag att organisationen skickar flera familjers ansökningar på samma gång till ett land, ursäkta min otydlighet.
Tills den dagen man skickar ansökan till ett land får man stå i hur många länders och organisationers köer man vill här i Sverige men när papprena skickas (eller egentligen börjar samlas) så har du valt och måste då pausa alla andra köer. Du får bara ha ansökan i ett land i taget!
Till gottelina vill jag säga att om ni har Kina som favvo land, passar deras krav och kan tänka er ett barn med SN så kan det gå JÄTTE fort efter att ni fått medgivande. Med jätte fort menar jag att ni (som vi troligen kommer att vara) kan vara hemma med barn inom ett halvår efter att ni fått medgivandet!!!
Jag håller tummarna för många possitiva beslut om medgivande redan under januari!
Fabbemam

Greengal: Jag kan inte svära på att det funkar så i SA, men jag hörde att de skulle starta upp 15 familjer på en gång, och då låter det ju som om en stor lunta ska skickas iväg?
Jag pratade just med AC. Det verkar som om den där "massuppstarten" till SA var mer av en engångsgrej.
De sa också att de inte regelmässigt skickar i klump, men att det kan bli så om många har fått barnbesked och det behöver fylllas på etc. Känner mig lite mindre orolig nu.
Jag har särskilda frågor kring ett land och väntar just nu på att den landexperten ska ringa upp mig.
Jag är ju inte purung och har väl ställt in mig på att bara kunna få ett barn men om det går undan tillräckligt så finns det en liten möjlighet till en nummer två också.