Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Johanna: Om   du dar ork kan du väl packa ner det i kartonger och när det legat där i ett par år kanske han kan tänkas slänga det eftersom han inte saknat det? Jag är en samlare och brukar göra så för att klara att slänga halvkänslosamma saker...
     Undrar om E kommer gilla biologiboken? Hs favvo näst efter Pippi är Dreverklubbens årsbok
    )
    Håller på att fixa med babykläder och mammakläder, har lagt ut på  tradera för första gången i mitt liv (provar ett plagg den här veckan... har ett bud som kom efter en timme eller nåt, satte utropspris vad jag vill ha för besväret att skicka iväg det . Men bara det som är värt besväret, resten hamnar i en låda som får gå till Myrorna eller nåt.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Johanna: Efter den här graviditeten är jag inte dett dugg sugen på att vara gravid igen. Ärligt talat så trodde jag ju inte för ett år sen att det skulle funka att vara gravid igen... Jag fick ju diskbråck när H var tre månader, opererade det i slutet av januari förra året och blev gravid i slutet av februari. Nu ska min rygg få vila och läka Den är inte så sugen på fler barn tror jag, vi får vara nöjda med det vi har .
    Ge till kyrkan eller städerskans kusin låter ju kanonbra, jag har lite svårt att slänga saker ibland som är fina och hela, men vi bara inte använder.. T ex har maken fått några glasljusstakar från Kosta Boda som är fina men inte passar hos oss, kanske ska hitta nån second hand som vill ha dem. Nu bara ligger de för jag kan inte med att slänga dem...

Fio: Vad skönt att det löste sig! När H hade diarré i flera veckor så var de också inne på att det egentligen var en propp som störde. Det visade ju sig att hon fick fullkorn på förskolan så det var ingen propp, men de sa att det var rätt vanligt!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Här snöar det också, vi var ute ett par tim på fm och skottade mm. H ääälskar att åka med morfar i traktorn och ploga snö . N sov i vagnen under taket så han hade det jättebra, sov hela tiden!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kram johlinn! Vi förstår alla att det kan kännas jobbigt, även om (iaf inte jag) förstår HUR det känns

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Marge: H åkte traktor med morfar medan N sov i vagnen och jag skottade snö :- d

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

johlinn: När vi flyttade till gården så var hela stallet/ladan och hönshuset fyllt med skräp, både fina saker (släde, vagn att köra efter häst, gamla fönster och dörrar) och en massa skräp! Bl a flera kubikmeter gamla tidningar

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Ela skrev 2011-01-06 19:42:02 följande:
    johlinn - Kram! Jag förstår att det är tungt men jag vill att du ska veta att jag blir sjukt impad av att du skriver att E far fram som en tornado med tanke på allt han har haft och har att tampas med. Vilken kille ni har!
    Instämmer till fullo!

cissi: Inotyol är riktigt tjock så då slipper huden få frätbajset på sig. Jag tycker den funkar kanon när magen är i olag, medan bepanthen läker det bättre, men den skyddar inte mot nytt...

Barba: Stönigt!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Assar: 

Pyttis: H gillade min köttfärssås extra bra idag också, jag undrar om det var för att det var vispgrädde i? Hittade ett paket i kylen som gick ut idag, annars brukar jag ha matlagningsgrädde

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13